בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט: הנאסד"ק איבד 1.6%

רמת האינפלציה השנתית בבריטניה לא השתנתה בספטמבר, נשארה ברמה של 6.7% • אנבידיה ממשיכה את מגמת הירידה שלה מאתמול • בשוק ממתינים לנאום של יו"ר הפד ג'רום פאוול, כאשר הם מקווים שאולי הוא ייתן רמזים על כיוון הריבית • חברת הפארמה ארדילקס מזנקת לאחר שטיפול ראשון מסוגו שפיתחה למבוגרים עם מחלת כליות כרונית קיבל את אישור ה-FDA

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, lev radin
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, lev radin
 

 

 


סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

23:00

נעילה אדומה בוול סטריט: דאו ג'ונס איבד 0.98%, S&P 500 ירד ב-1.34% והנאסד"ק ירד ב-1.62%.

מניית מורגן סטנלי  איבדה . עוד ירדו: טסלה , אנבידיה , אפל , מיקרוסופט , אמזון  מטא (פייסבוק)  ואלפאבית (גוגל) .

מניית אקסון מובייל  עלתה וכך גם מניות מעבדות אבוט  ופרוקטר אנד גמבל .

22:20

הירידות בוול סטריט מחריפות: דאו ג'ונס יורד בכ-0.8%, S&P 500 יורד בכ-1.2% והנאסד"ק מאבד כ-1.5%.

21:30

על רקע חששות המשקיעים מחוסר יציבות - ירידות בוול סטריט: דאו ג'ונס יורד בכחצי אחוז, S&P 500 יורד בכ-0.9% והנאסד"ק מאבד כ-1.2%.

טסלה  ואנבידיה  מאבדות יותר מ-4% ומורגן סטנלי  צולל ביותר מ-6%. עוד יורדות: אפל , מיקרוסופט  אלפאבית (גוגל) , אמזון , מטא ) , נטפליקס , בנק אוף אמריקה  וג'י.פי מורגן צ'ייס .

מניית אקסון מובייל  עולה וכך גם ברודקום , מעבדות אבוט , פרוקטר אנד גמבל , אדובי  ובואינג .

20:30

הריבית הממוצעת על משכנתה קבועה ל-30 שנה הגיעה ל-8% - הרמה הגבוהה ביותר מאז אמצע שנת 2000. אבן הדרך הגיעה כאשר תשואות האג"ח מזנקות לרמות שלא נראו מאז 2007.

הממדים המרכזים בוול סטריט ממשיכים לרדת: דאו ג'ונס יורד בכחצי אחוז, S&P 500 יורד בכ-0.7% והנאס"דק יורד בכ-0.9%.

19:30

מסכים אדומים בוול סטריט: דאו ג'ונס יורד בכ-0.7% ו-S&P 500 והנאס"דק מאבדים כאחוז.

מניית מורגן סטנלי  צוללת בכ-8%, מניית אנבידיה  מאבדת יותר מ-3.5%, טסלה  מאבדת יותר מ-3%, מנית אפל  יורדת וכך גם מטא  , אמזון  ונטפליקס .

מניית מיקרוסופט  יציבה, מניית אלפאבית (גוגל) יציבה ומניית אקסון מובייל  עולה בכאחוז.

18:40

המסחר באירופה ננעל בירידות שערים: דאקס נחלש ב-1%, פוטסי איבד 1.2% וקאק ירד 0.9%.

אדידס  קפצה ב-3.3% לאחר שפירסמה דוחות טובים והעלתה את התחזיות שלה.

במקביל, בארה"ב המסחר מתנהל ביציבות: נאסד"ק יורד ב-0.8%, S&P 500 נחלש ב-0.7% ודאו ג'ונס נסוג 0.5%.

18:36

תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים נסחרת כעת ברמה של 4.911%. מדובר על שיא מאז 2007, כאשר השאלה הגדולה בשוק היא האם זה ישפיע על החלטת הריבית הקרובה של הפדרל ריזרב. התשואה לשנתיים מטפסת גם היא לשיא מאז 2006 ועומדת על 5.235%. 

בינתיים השוק עדיין לא מאמין שהריבית תעלה בהחלטת הפד ב-1 בנובמבר, וזאת למרות נתוני המכירות הקמעונאיות החזקות שפורסמו אתמול והראו על עלייה של 0.7% בחודש שעבר, הרבה מעל צפי הכלכלנים לעלייה של 0.3%. בשוק ממתינים לנאום של יו"ר הפד ג'רום פאוול, כאשר הם מקווים שאולי הוא ייתן רמזים על כיוון הריבית.

בגזרת החברות הישראליות,  REE  יורדת למרות ההודעה שפרסמה מוקדם יותר וגם סולאראדג' , צים , למונייד , לייבפרסון ומג'יק  בולטות בירידות.

18:02

התשואות הארוכות בארה"ב מטפסות, כאשר התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לשנתיים עולה ל-5.23% והתשואה ל-10 שנים עולה ל-4.91%.

17:30

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות: הנאסד"ק נחלש ב-0.7%, S&P 500 מאבד 0.6% ודאו ג'ונס משיל 0.5%.

בגזרת האג"ח האמריקאיות, התשואה על אגרות חוב לשנתיים יורדת בכ-2 נקודות אחוז ל-5.19%, והתשואה על אגרות חוב ל-10 שנים מטפסת בכ-5 נקודות אחוז ל-4.85%.

במקביל, באירופה הירידות מעמיקות: דאקס וקאק נחלשים ב-1%, פוטסי מאבד 1.1%.

16:30

ירידות בפתיחת המסחר בוול סטריט: S&P 500 נחלש ב-0.4%, נאסד"ק מאבד 0.7% ודאו ג'ונס רושם ירידה של 0.1%.

אנבידיה  מאבדת 2.6%, ובכך ממשיכה את מגמת הירידה שלה מאתמול. טסלה  נחלשת ב-1.3% וחברת הפארמה ארדילקס מזנקת ב-9.3% לאחר שטיפול ראשון מסוגו שפיתחה למבוגרים עם מחלת כליות כרונית קיבל את אישור ה-FDA.

במקביל, המסחר באירופה מתנהל ביציבות: דאקס יורד 0.8%, פוטסי וקאק נחלשים ב-0.7%. 

16:09

מניית אדידס מטפסת ב-3.7% אחרי דוחות טובים והעלאת תחזיות. החברה צופה כעת הפסד תפעולי שנתי של 100 מיליון יורו, שיפור גדול לעומת צפי הפסד של 450 מיליון יורו. ברבעון השלישי היא הרוויחה תפעולית 409 מיליון אירו, ירידה לעומת 564 מיליון ברבעון המקביל. "ביצועי החברה ברבעון הושפעו שוב לטובה ממכירת חלק מהמלאי הקודם (היקר), וגם העסקים התפתחו טוב מהצפוי", אמרה החברה עם פרסום הדוחות.

16:00

חברת המרכב התחתון לכלי רכב הישראלית  REE  מדווחת על גידול בצבר ההזמנות ל-25 מיליון דולר (175 יחידות). לדברי החברה, מסירות ראשונות צפויות עד סוף שנת 2023 ומספר המפיצים של החברה גדל ל-15 בארה"ב וקנדה. עם זאת, המשקיעים מקווים מאוד שיום יבוא והמניה תשנה כיוון, שכן מאז ההנפקה (לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר) היא איבדה 99% משוויה ונסחרת כעת לפי שווי של 33 מיליון דולר בלבד.

במקביל, הירידות באירופה מעמיקות: דאקס וקאק נחלשים ב-0.7% ופוטסי משיל 0.9%.

15:47 

פרוקטר אנד גמבל  עקפה את צפי הרווחים וההכנסות. עם זאת, היא נאלצת להעלות מחירים בעקבות האינפלציה וחלק מהקונים עוזבים אותה ועוברים לצרוך מותגים פרטיים, כך שנפח הפעילות שלה קטן זה הרבעון ה-6 ברציפות. הפעם מדובר על ירידה של 1%. החברה רשמה רווח של 1.83 דולר למניה, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-1.72 דולר למניה. ההכנסות הגיעו ל-21.87 מיליארד דולר, מעל הצפי ל-21.58 מיליארד דולר. עם זאת, החברה חוששת שההכנסות שלה לא יגדלו כמתוכנן, כאשר היא צופה גידול של 2-4% במקום צפי גידול של 3-4% בתחזית הקודמת.

"בגלל סיבות ברורות אנחנו לא מגיבים על הכיוון העתידי של התמחור, אבל אני אגיד לכם שאנחנו מרוצים מהמקום שבו אנחנו יושבים כרגע", אמר המנכ"ל ג'ון מולר ביום רביעי ל-CNBC. בחברה הסבירו שבגלל עליות המחירים, P&G רואה "ירידות נפח הקשורות לתמחור" ברבים מהמותגים שלה. כך, במגזר הטיפול בתינוקות, נשים ומשפחה של החברה הנפח ירד ב-3%. במזר הטיפוח נרשמה ירידה של 2% ובעסקי הבד ירידה של 1%. חטיבת הבריאות של P&G הייתה המגזר היחיד שדיווח על גידול בנפח ברבעון.

15:25

חברה נוספת שמעריכה כי המלחמה בדרום לא צפויה לפגוע בתוצאותיה היא נאייקס , החברה עם ההתקן הצהוב על מכונות משקאות (ומכונות נוספות) שמאפשרת לשלם בכרטיס אשראי. לפי נאייקס, "המלחמה לא שיבשה באופן מהותי את פעילותה העסקית של החברה, ואף לא צפויה להשפיע בשלב זה לרעה מהותית על הפעילות העסקית השוטפת של החברה". בחברה אומרים כי למרות שמרכז המו"פ שלה נמצא בישראל, רק 8% מההכנסות שלה מגיעות מישראל ואלה "אינן צפויות להיות מושפעות מהותית מהמלחמה".

בתוך כך, העליות במחירי הנפט מתמתנות מעט - מחירה של חבית גולמית WTI הוא 88.2 - עלייה של 1.8%. מחירה של חבית מסוג ברנט מגיע ל-91.5 דולר, עלייה של 1.7%.

15:15

חברת הנשק לוקהיד מרטין  מעריכה שלמלחמה מול החמאס תהיה השפעה טובה על תוצאות החברה. בשיחת המשקיעים שלאחר הדוחות ציינה החברה את המלחמה בדרום ואת המלחמה באוקראינה בתור מנועי צמיחה פוטנציאליים: "בטווח הארוך יותר יש כמה דברים שמשתנים באופן משמעותי. האחד הוא סביב האיומים העולמיים והמצבים הגיאופוליטיים שהופכים מדאיגים ומאתגרים יותר", אמר אתמול ג'ים טייקלט, יו"ר, נשיא ומנכ"ל לוקהיד מרטין.

אתמול החברה דיווחה על רווח של 6.73 דולר למניה על הכנסות של 16.9 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים לרווח של 6.67 דולר למניה על הכנסות של 16.7 מיליארד דולר.

גם מנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן, ג'ימי דימון, התייחס לנושא ואמר למשקיעים ביום שישי האחרון כי "עכשיו עשויה להיות התקופה המסוכנת ביותר שראה את העולם מזה שנים. למלחמת ישראל-חמאס ולמלחמה באוקראינה "עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת על שוקי האנרגיה והמזון, הסחר העולמי והיחסים הגיאופוליטיים".

14:44

המסחר באירופה מתנהל בירידות: דאקס , קאק  ופוטסי  נחלשים ב-0.6%. מדד יורו סטוקס 50  הכלל אירופי מאבד 0.7%, ונרשמות ירידות גם בהולנד, ספרד, איטליה, שוויצריה ובלגיה.

סימנס  צונחת ב-2.5%, אדידס  קופצת ב-4.2% ושניידר אלקטריק  נסוגה ב-3.1%.

המסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מתנהל גם הוא בירידות: החוזים על דאו ג'ונס משילים 0.2%, החוזים על S&P 500 נחלשים ב-0.4% והחוזים על נאסד"ק יורדים ב-0.5%.

חברת אבוג'ן , שמפתחת פלטפורמה מיחשובית-ביולוגית לשיפור תהליכי הפיתוח של מוצרים בתחום מדעי החיים, ופועלת מרחובות, מעריכה שלא תיפגע בעקבות המלחמה בדרום. לדבריה, "למרות האתגרים, המיקוד והאסטרטגיה שלנו נשארים יציבים... כדי להגשים את המשימות לשנת 2023 ולסלול את הדרך ל-2024".

סיטיגרופ חותכת את מחיר היעד שלה למניית אנבידיה  ל-575 דולר לעומת 630 דולר, אבל עדיין מדובר בהמלצת קנייה שכן המניה נסחרת במחיר של 439 דולר, כלומר אפסייד של 30% על המחיר בשוק. גם מורגן סטנלי מצטרף להורדת מחיר היעד של סיטיגרופ, וחותך את המחיר שלו למניה ל-600 (לעומת 630). עדיין המלצת קניה בפרמיה של 40 דולר מעל המחיר הנוכחי. הורדת מחיר היעד מגיעה יום אחרי שארה"ב הודיעה על הגבלות חדשות למכירת שבבי בינה מלאכותית (AI) מתקדמים לסין, כאשר אנבידיה היא הבולטת בתחום ולכן גם נפגעת מכך יותר מחברות אחרות.

12:50

הבורסות באירופה חזרו להסחר בירידות קלות. מדד דאקס הגרמני נחלש וקאק הצרפתי נחלשים ב-0.1% ובבריטניה, מדד פוטסי יורד ב-0.2%.

במסחר המוקדם בארה"ב נרשמות ירידות. הנאסד"ק מאבד 0.5%, S&P 500 נחלש ב-0.4%, והחוזים על דאו ג'ונס יורדים ב-0.2%. 

לאחר סיום המסחר הערב יפרסמו  נטפליקס  וטסלה  את הדוחות הרבעוניים. מניות החברות יורדות במסחר המוקדם על וול סטריט בכ-0.7% כל אחת.

ענקית הקמעונאות האמריקאית פרוקטר אנד גמבל  (PG) צפויה לדווח על תוצאותיה בעוד זמן קצר. האנליסטים צופים שהיא תדווח על רווח של 1.72 דולר למניה על הכנסות של 21.6 מיליארד דולר.

דוחות הבנקים כמעט מסתיימים כאשר מורגן סטנלי צפוי לדווח גם הוא היום לפני פתיחת המסחר. האנליסטים צופים רווח של 1.31 דולר למניה על הכנסות של 13.2 מיליארד דולר. אבל התוצאות בתחום בנקאות ההשקעות בשנה האחרונה היו "פושרות" אומרים בבארונס ומעריכים שהתוצאות של מורגן סטנלי ישקפו זאת.

מכון המחקר שמעריך: 45% סיכוי לעימות עם חיזבאללה. ומה יקרה לנפט ולזהב?

מחירי הנפט מזנקים ב-3.7%, כאשר מחירה של חבית גולמית WTI נסחרת תמורת 89.8 דולר לחבית ומחירה של חבית מסוג ברנט מגיעה ל-92.9 דולר. הסיבה היא בין היתר המלחמה בין ישראל למחבלי החמאס בעזה, אבל כעת בעיקר בעקבות מאות ההרוגים בפיצוץ בבית החולים בעזה, כאשר המחבלים האשימו את ישראל בהפצצת בית החולים אבל בישראל דחו את ההאשמות ואמרו כי מדובר בתקלה בשיגור של ארגוני הטרור. גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צידד בישראל. אבל החשש אצל המשקיעים הוא מפני תקלות באספקה בעקבות כעס מצד מדינות ערב.

מניית חברת התעופה יונייטד איירליינס  יורדת בטרום מסחר בוול סטריט אחרי פרסום דוחות הרבעון. החברה אמנם עקפה את התחזיות ברבעון השלישי אבל נתנה תחזית חלשה לרבעון הרביעי - בגלל עליית מחירי הדלק וכן עצירת הטיסות שלה לישראל בעקבות המלחמה, שיפגעו לדבריה בתוצאות שלה. סיכונים נוספים שנרשמו - מלחמת רוסיה אוקאינה. בתוצאות עצמן, החברה עקפה את התחזיות עם רווח של 3.65 דולר למניה, מעל תחזיות האנליסטים ל-3.34 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 14.48 מיליארד דולר, מעל הצפי ל-14.42 מיליארד דולר.

חברת השבבים הראשונה שמדווחת היא, באופן מסורתי,  ASML  ההולנדית שנסחרת באמסטרדם. הרווחים של החברה היו אמנם מעל הצפי ברבעון השלישי אבל לא צפויה צמיחה בשנת 2024 כיוון ש"הלקוחות ממשיכים להיות לא בטוחים לגבי צורת התאוששות הביקוש בענף". בחברה מקווים ששנת 2024 תהיה שנת מעבר ומנכ"ל החברה אמר ש"תעשיית המוליכים למחצה נמצאת כעת בתחתית המחזור והלקוחות שלנו מצפים למצוא את נקודת הפיתול עד סוף השנה הנוכחית".

החברה רשמה רווח נקי של 1.89 מיליארד יורו, ירידה של 2.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אבל מעל צפי האנליסטים ל-1.82 מיליארד יורו. ההכנסות של החברה הגיעו ל-6.67 מיליארד אירו, ירידה של 3.3% ביחס לרבעון המקביל ומתחת צפי האנליסטים ל-6.75 מיליארד אירו. והחברה צופה ברבעון הרביעי הכנסות של 6.9 מיליארד אירו (אמצע טווח) ורווחיות גולמית של 50.5%.

מחר, חמישי, תדווח ענקית ייצור השבבים הטיוואנית, TSMC, שהיא בית החרושת של העולם. הצפי הוא שהיא תרשום רווח של 1.17 דולר למניה על הכנסות של 17.07 מיליארד דולר.

12:00

אירופה עברה לעליות קלות של כ-0.1% במדדים המובילים.

מאז המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר, מחיר הזהב בבורסת הסחורות (קומקס), שידוע כחוף מפלט בתקופות סוערות, משלים עליה של 5.8%, למחיר של 1,951.5 דולר לאונקיה (כולל המשך עליה של 0.8% בשעה זו), והוא גבוה כעת ב-7% ממה שהיה בתחילת השנה וחזר לרמות בהן נסחר באמצע ספטמבר האחרון. ביום שישי הזהב זינק ב-3.1%, ורשם את העלייה האחוזית הגדולה ביותר מאז תחילת דצמבר ומאז הוא ממשיך לעלות.

10:30

בורסות אירופה נפתחו בירידות שערים קלות, מדד דאקס הגרמני נחלש וקאק הצרפתי נחלשים ב-0.2% ובבריטניה, מדד פוטסי יורד ב-0.3%.

בין המניות שצפויות לפרסם היום את הדוחות הרבעוניים נמצאות  וולבו  השוודית, שמתחזקת ב-0.5%, וסאפ  הגרמנית, שנחלשת בכ-0.5%.

באסיה, מדד ההנג סנג מאבד כעת 0.1%.

מדד הניקיי ננעל בעלייה של 0.2%, הקוספי הוסיף 0.1%, שנזן נחלש ב-1.2%.

9:10

מדד המחירם לצרכן לחודש ספטמבר נשאר ברמה שנתית של 6.7%, גבוה מעט מהצפי, שעמד על 6.6%. יחסית לאוגוסט, נרשמה עליה של 0.5%. כלכלנים צופים כי הנתונים ידחפו את הבנק המרכזי שלא להעלות את הריבית, זה החודש השני ברציפות.

8:45

שוקי אסיה נסחרים ללא שינוי משמעותי - המתח הגאופוליטי באזורנו ביטל את האופטימיות ששררה בעקבות הידיעה על התרחבות הכלכלה הסינית, וכך הניקיי נסחר בירידה של 0.1%, מדד שנגחאי נחלש ב-0.6%, הנג סנג מאבד 0.2% והקוספי הדרום קוריאני נסחר מאד קרוב לאפס. בסין, מניית BYD, יצרנית המכוניות החשמליות עולה ב-7.6%, לנובו יורדת ב-9.3%.

לפנות בוקר פורסם שהתוצר הגולמי המקומי של סין התרחב ברבעון השלישי עד כדי 4.9% (בחישוב שנתי) לעומת צפי של 4.4%. ברבעון השני התרחב התוצר ב-6.4%.

בתשע בבוקר יתפרסם בבריטניה מדד המחירים לצרכן. בשוק מצפים לעליה של 0.4%, יותר מהחודש הקודם (0.3%). אחה"צ יתפרסמו בארה"ב נתוני התחלות הבניה.

אמש, וול סטריט ננעלה ללא שינוי כמעט. מדד הדאו ג’ונס ומדד ה-S&P 500 נסגרו ללא שינוי ונסדא"ק ירד ב-0.3%. לאחר שהתפרסמו הנתונים על המכירות הקמעוניות, עלתה התשואה על האג"ח הממשלתי לעשר שנים ביותר מ-13 נקודות בסיס ל-4.85%, האג"ח הזה שבר לפני כעשרה ימים שיא בן 16 שנים - 4.89%. המכירות הקמעוניות עלו ב-0.7% בספטמבר, יותר מכפול ממה שהשוק ציפה לו. הנתון הזה מסמן למשקיעים שהכלכלה האמריקאית יציבה למרות התחזיות הקודרות, ויש הסבורים כי הלחצים על הבנק המרכזי להעלות שוב את הריבית, יתגברו.

כעת נסחרים החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט בירידות קלות של עד 0.2%. 

המניות הגדולות ננעלו בשינויים קטנים: אפל ירדה ב-0.89%, מיקרוסופט ירדה ב-0.17%, אמזון ב-0.81%, בדומה גם לגוגל ומטה. אנבידיה ירדה ב-4.68% לאחר שמחלקת המסחר בממשלה היצרה את ההגבלות על יצוא שבבי אינטליגנציה מלאכותית וייצור בסין. בנק אוף אמריקה הוסיף 2.33% לערכו לאחר דוחות טובים, הבנק דיווח אתמול על עלייה של 10% בהכנסות.

היום לאחר סיום המסחר בוול סטריט תפרסם נטפליקס את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי. הציפיות ממנה הם להכנסות של 8.5 מיליארד דולר ו-3.56 דולר למניה. מצפים לתוספת של 6.2 מיליון מנויים.

גם טסלה, ענקית הרכבים החשמליים של אלון מאסק, תדווח הלילה לאחר המסחר על תוצאותיה לרבעון השלישי. האנליסטים מצפים להכנסות של 22.98 מיליארד דולר ורווח של 0.7 דולר למניה. מניית טסלה  משלימה זינוק מתחילת השנה של 125% לשווי של 809 מיליארד דולר (אבל עלייה של 19% בלבד במהלך 12 החודשים האחרונים), אבל היא עדיין רחוקה משמעותית מהשיא של 1.4 טריליון דולר אליו הגיעה בחודש נובמבר 2021. המניה נסחרת במכפיל עתידי גבוה של 61.

במסחר במטבע חוץ האירו, הליט"ש והיין נסחרים ללא שינוי. הדולר האוסטרלי מתחזק מול הדולר ב-0.24% בעקבות חדשות טובות מסין.

בשוק הסחורות, המתח הגאופוליטי במזרח התיכון גורם לעליות מחירה של חבית נפט גולמי עולה ב-2% למחיר של 88.4 דולר, ומחיר נפט מסוג ברנט עולה ב-1.7% ל-91.4 דולר לחבית. מחיר הזהב עולה ב-0.8% למחיר של 1952 דולר לאונקיה.