בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות מתונות בנעילת המסחר בוול סטריט; אטסי קפצה ב-5.4%

אסיה ננעלה בירוק • אירופה ננעלה בעליות קלות • המשקיעים זהירים נוכח הסיכון הגאופוליטי ומחכים לפרסום התוצר הגולמי בסין מחר לפנות בוקר שעון ישראל • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ממשיכות לטפס • אסטרהזנקה טיפסה ב-2.2% לאחר שאתמול הודיעה כי הכימותרפיה שלה קיבלה עדיפות עבור חולי סרטן ריאות מתקדם

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 


23:00

הירידות בוול סטריט התמתנו לקראת סיום המסחר: נאסד"ק ירד ב-0.3%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 נותרו ללא שינוי ממשי.

פלטפורמת המסחר אטסי  קפצה ב-5.4% והשלימה עלייה של 9.7% תוך חמישה ימים, זאת על רקע האופטימיות ההולכת וגוברת של אנליסטים בנוגע לרווחים העתידיים של החברה.

אסטרה זנקה  טיפסה ב-2.2% לאחר שאתמול הודיעה כי הכימותרפיה שלה "TAGRISSO" קיבלה עדיפות עבור חולי סרטן ריאות מתקדם.


21:01

וול סטריט עברה למגמה שלילית: נאסד"ק נחלש ב-0.5%, S&P 500 ודאו ג'ונס יורדים ב-0.3%. 

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ממשיכות לטפס: התשואה על אג"ח לשנתיים עולה בכ-13 נקודות לרמה של 5.23%, והתשואה על אג"ח ל-10 שנים מוסיפה 15 נקודות לרמה של 4.85%.

19:40

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת במגמה חיובית: דאו ג'ונס ו-S&P 500 מתחזקים ב-0.3%, נאסד"ק מטפס ב-0.2%.

אנבידיה  מאבדת 3.3%, ברודקום  נחלשת ב-1.4% ואינטל  נסוגה 0.9% לאחר שארה"ב הטילה מגבלות על ייצוא שבבים לסין. אנבידיה הודיעה שהיא לא מצפה לפגיעה פיננסית מהותית מיידית, אך היא מעריכה כי תהיה ירידה ארוכת-טווח במכירות.

18:45

לאחר יום תנודתי, בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות. מדד פוטסי עלה ב-0.6%, בעוד מדד דאקס הגרמני וקאק הצרפת עלו ב-0.1%.

וול סטריט נסחרת במגמה מעורבת . מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.1%, אולם מדד ה-S&P 500 ומדד הדאו ג'ונס מוסיפים 0.2% כל אחד.

האם אחרי הנפילות החדות מניית  סולאראדג'  הישראלית מתחילה לתקן? המניה מזנקת היום ב-5%, יחד עם שאר מניות הסקטור, כמו המתחרה הגדולה של  אנפייז  , שעולה ב-3.8% וכך גם מניות פירסט סולאר , סונובה , סאן פאואר  וסאנראן. 

סולאראדג' איבדה מתחילת השנה 60% מערכה והיא נסחרת במכפיל עתידי של 12.3. אנפייז נסחרת במכפיל 20 אחרי שגם היא נפלה בכמעט 50% מתחילת השנה, וכך גם האחרות. הבעיה שהתגלתה בתחום היא כפולה - התקנות החדשות בקליפורניה, ארה"ב, אחד השווקים הגדולים בתחום, וכן עליית הריבית במשק שמייקרת את המימון להקמת פאנלים סולאריים ולכן גם לירידה בביקוש למוצרי החברות שמשפרות את הנצילות, כמו סולאראדג' ואנפייז.

18:25

נחלשת המגמה השלילית בניו יורק. מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.3%, S&P נחלש ב-0.1%, ומדד הדאו ג'ונס נסחר כעת ללא שינוי משמעותי.

בנק ג'יי פי מורגן העלה את תחזית צמיחת התמ"ג הריאלית ברבעון השלישי של ארה"ב  מ-3.5% ל-4.3%. לדברי הבנק, "נתוני המכירות הקמעונאיות הפרטית היום עקפו בקלות את התחזיות, כולל תיקונים נוחים במדדים הקודמים וכן הפתעה כלפי מעלה בנתוני ספטמבר. אמנם עדיין יש סיבה לחשוב שהצמיחה תאט ברבעון הרביעי אבל הפעילות בחודשים האחרונים מראה על מוממנטום מוצק לכלכלה באופן כללי.

בעקבות הנתונים, יש חלק המהשקיעים מאמינים כי גדל הסיכוי להעלאת ריבית בארה"ב בפגישת הפד בעוד שבועיים, ב-1 בנובמבר. עם זאת, רוב החוזים על ריבית הפד (58%) עדיין מעריכים שזו תישאר ללא שינוי בפגישה הקרובה, נמוך מהתחזיות לפני שבוע אבל בסביבת התחזיות לפני כחודש.

17:30

לאחר הירידות החדות בפתיחת המסחר בוול סטריט, נראה כי המדדים המובילים מתייצבים מעט. מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.6%, S&P נחלש ב-0.3%, ומדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.2%.

מניות השבבים יורדות בחדות אחרי שממשל ביידן הודיע כי הוא יחמיר את ההגבלה על יצוא שבבי בינה מלאכותית לסין. אנבידיה  יורדת ב-5%, ומובילה את הירידות, מאחר שהיא הגדולה בתחום וכמובן רוכבת על מהפכת ה-AI, מניית  AMD  מאבדת 1.8% וכך גם  אינטל  שנחלשת ב2.1%, מארוול  ברודקום. 

מבחינת אנבידיה, מדובר בירידה החדה ביותר שלה מאז אוקטובר 2022 והביצועים שלה הם החלשים ביותר במדד ה-S&P500. באנבידיה ניסו להרגיע ואמרו ל-Barron's ש"בהתחשב בביקוש ברחבי העולם למוצריה, היא לא מצפה להשפעה משמעותית בטווח הקרוב על התוצאות הכספיות שלה".

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות חדות. מדד הנאסד"ק מאבד 1.1%,  S&P נחלש ב-0.7%, ומדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.3%.

כשעה לפני פתיחת המסחר בניו יורק, פורסמו נתוני המכירות הקמעוניות בארה"ב. המכירות עלו בחודש ספטמבר ב-0.7%, פחות אמנם מהחודש שעבר (0.8%) אבל יותר מהצפי (0.3%). הנתונים החזקים עוררו את חשש האנליסטים מהעלאת נוספת של ריבית הממשלתית.

מניות הבנקים שפרסמו היום את תוצאות הרבעון השלישי של 2023 נסחרות במגמה מעורבת, בנק אוף אמריקה עולה ב-0.5%, וגולדמן זאקס, שהראתה דוחות פחות חיוביים, נחלשת ב-0.4%.

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות. התשואה על האג"ח לשנתיים עולה ב-7 נקודות לרמה של 5.17%, והתשואה על האגרת ל-10 שנים מטפסת ב-13 נקודות לרמה של 4.84%.

16:10

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. בגרמניה, הירידות במדד הדאקס מתחזקות והוא נחלש בכ-0.6%, הקאק יורד בחצי אחוז. הפוטסי לעומתם עולה ב-0.3% .

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים באדום. נאסד"ק יורד ב-0.8%. הדאו ב-0.3% ומדד S&P 500 ב-0.5%.

חברות הטכנולוגיה הגדולות נסחרות אף הן בטרום המסחר בירידות קטנות. אפל ב-0.74%, מיקרוסופט ב-0.64% ו-מטה ב0.6%. ירידות נרשמות גם במניות השבבים - אנבידיה נופלת ב-3.83% ומדד הסוקס ( SOXX ) ב-1.51%.

המשקיעים קיבלו היום כמה נתונים חשובים - המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו בחודש ספטמבר ב-0.7%, פחות אמנם מהחודש שעבר (0.8%) אבל יותר מהצפי (0.3%). זהו נתון שעלול לגרום למשקיעים לחשוש מעליית ריבית נוספת ולכן יעיב על פתיחת המסחר היום. הדולר מתחזק מול יתר המטבעות ובפרט משקל נוסף על הדולר-שקל.

קודם לכן דיווח בנק אוף אמריקה על תוצאות מצויינות - הרווח עלה ב-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הבנק נהנה מן הסתם מעליות הריבית. הבנק דיווח על רווח של 7.8 מיליארד דולר (90 סנט למניה) על הכנסות של 25.2 מיליארד דולר, עלייה של 3%. מניית הבנק עולה ב-0.8% במסחר המוקדם. לעומת זאת, הרווחים של גולדמן זאקס ירדו לרווח של 2.06 מיליארד דולר, נמוך בהרבה מהתקופה המקבילה אשתקד. בינתיים במסחר המוקדם המנייה ללא שינוי.

לוקהיד מרטין דיווחה אף היא - המכירות לרבעון השלישי עלו כתוצאה מהמתיחות הגאופוליטית ומכאן הביקושים לציוד מלחמה. החברה דיווחה על רווח של 6.73 דולר למניה לעומת 6.71 דולר למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה. המכירות שלה עלו ב-1.78% ל-16.88 מיליארד דולר.

14:55

החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עוברים לירידות קטנות. הבנק השני בגודלו בארה"ב, בנק אוף אמריקה  פרסם את תוצאות הרבעון השלישי. רווח החברה עלה ב-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בין היתר בגלל עליות הריבית. הבנק דיווח על רווח של 7.8 מיליארד דולר (90 סנט למניה) על הכנסות של 25.2 מיליארד דולר, עלייה של 3%. מנכ"ל החברה בריאן מויניהאן אמר עם פרסום הדוחות כי "עשינו את זה למרות ההאטה הכלכלית". מניית הבנק עולה ב-0.7% במסחר המוקדם.

לעומת זאת, הרווחים של הבנק האמריקאי גולדמן זאקס  ירדו לרווח של 2.06 מיליארד דולר (5.47 למניה), נמוך בהרבה מהתקופה המקבילה אשתקד. למרות הדוחות, מניית הבנק מתחזקת ב-0.5% במסחר המוקדם.

באירופה נרשמת מגמה מעורבת. הפוטסי נסחר בעלייה של כ-0.4%, בעוד שהדאקס והקאק נחלשים קלות.

אירבאס , הנסחרת בפרנפורט ובפריז בולטת בעלייה של כ-2.3%.  גלנקור  הבריטית יורדת ב-2%.

מחירי הסחורות נסחרים בשינויים מזעריים והדולר נסחר בינתיים ביציבות מול המטבעות האחרים.

12:35

עם העיניים לכיוון ישראל, באירופה מתנהל המסחר בעליות שערים קלות. פוטסי עולה ב-0.5%, הקאק עולה בכ-0.1%, ומדד הדאקס נסחר ללא שינוי משמעותי.

בבריטניה נרשמה הבוקר האטה בצמיחת השכר במשק, בכך, סבורים בשוק, ירוסן הצורך להעלאת ריבית בחודש הבא. סקר הסנטימנט העסקי בגרמניה שהתפרסם הבוקר מצביע על שיפור קל.

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על ירידות קטנות של כ-0.1% במדדים הבולטים. מניות שירכזו עניין הן בנק אוף אמריקה, מורגן סטנלי, ג'ונסון אנד ג'ונסון ולוקהיד מרטין, כל אלה צפויות לדווח על תוצאות הרבעון השלישי, אריקסון, יצרנית ציוד הטלקומוניקציה השוודית שהוציאה אזהרת רווח תזכה לתשומת לב שלילית.  טסלה  הודיעה על ריקול ל-55 אלף מכוניות מודל X, ומהנייה מאבדת כ-0.5% במסחר המוקדם.

הבנק הפדרלי יפרסם בשלוש וחצי את נתוני המכירות הקמעוניות.

11:20

מדדי המניות האירופאים נסחרים בעליות קלות, מדד פוסטי הבריטי מוסיף 0.5%, הקאק הצרפתי עולה כעת בכ-0.4% והדאקס, מדד המניות של גרמניה, מתקדם ב-0.3%.

וודאפון  הבריטית עולה בכ-2%,  סאפ  הגרמנית עולה באחוז, לעומתן, פורשה   ודויטשה פוסט  יורדות באחוז.

באסיה נסגרו זה עתה השווקים הסיניים- שנחאי והנג סאנג חתמו בעליות קלות של 0.32% ו-0.89% בהתאמה.

לפדי דיווח בלומברג, בסין נשקל הרעיון ליצור קרן ממשלתית שתייצב את שוקי המניות.

10:15 

המסחר באירופה נפתח בירידות זעירות. הפוסטי הבריטי, הקאק הצרפתי והדאקס הגרמני יורדים כעת בין 0.1% ל-0.2%. כך גם המניות המובילות שם.

לפי דיווח של הפייננשל טיימס, חברת המכוניות הבריטית רולס רויס הודיעה כי תפטר 2,500 עובדים, "לשם התייעלות וצמיחה".

באסיה - מדד הניקיי היפני נסגר בעלייה של 1.2%. בורסות סין ודרום קוריאה נסחרות כעת לקראת הסגירה בעליות קלות.

החוזים העתידיים בארה"ב מדשדשים בינתיים סביב האפס, הנאסד"ק, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 יורדים בכ-0.1%, וזאת בהמתנה דרוכה לנתוני המכירות הקמעונאיות שיתפרסמו שעה לפני פתיחת המסחר, לדוח של גולדמן סאקס וכמובן להתפתחויות גאופוליטיות.

הדולר מתחזק מעט מול המטבעות המערביים ומול הין.

הביטקוין רושם עלייה של 3.6%, והאת’ריום עולה ב-1.6%. אגב, בשוק מצפים לאישור של רשות ניירות ערך האמריקאית לגבי השקת תעודת סל על שערי ספוט של מטבעות הקריפטו. המנפיקה היא ענקית ההשקעות בלקרוק, ובשוק מעריכים כי שיש סיכוי גבוה שכך יהיה.

08:45

לאחר שאמש וול סטריט ננעלה בעליות, בורסות אסיה נסחרות כעת בעליות מתונות, המשקיעים נוקטים זהירות נוכח הסיכון הגאופוליטי ומחכים לפרסום התוצר הגולמי בסין מחר לפנות בוקר שעון ישראל.

כך, מדד הניקיי נסחר בעלייה של 1.2%. מדד ההנג סנג מוסיף 0.9%, שנחאי עולה ב-0.2%, והקוספי מוסיף 1.17%.

מניית לנובו עולה ב-3.2%, שיאומי עולה ב-3%, עליבאבא עולה ב-0.8%, ביידו יורדת ב-1.3%, באדוויזר עולה ב-1.47%, צ’ינה פטרול וכימיקלים עולה ב-1.7%, מיטסובישי מוטורס יורדת ב-1.8%, וטויוטה עולה ב-0.13%.

המסחר בוול סטריט נסגר אמש בעליות נאות. הנאסד"ק עלה ב-1.2%, מדד הדאו ג’ונס עלה ב-0.93%, ומדד ה-S&P 500 עלה ב-1.06.

האופטימיות, בעיקר במניות הטכנולוגיה הדחיקה את העלייה בתשואת האג"ח הממשלתי, והאג"ח לעשר שנים עלתה ל-4.707%. בלטו בעליות מיקרוסופט , אמזון , מטא   ואלפאבית  .

צ’רלס שוואב פרסמה דוחות מעורבים עם ירידה בהכנסות והייתה הראשונה בין ארבעת הבנקים הגדולים בוול סטריט לפרסם דוחות השבוע - בנק אוף אמריקה , מורגן סטנלי  וגולדמן סאקס גרופ  (היום). גם ג’ונסון אנד ג’ונסון תדווח היום.

גם מניות הביטקוין חוו עדנה: קוינבייס גלובל, ריוט פלטפורמס ומיקרוסטרטג’י - כולן עלו ביותר מ-5%. Nycgu, הקריפטו גם הן רושמות עליות - מחירי הביטקוין והאת'ריום עולים ב-5.4% ו-2%, בהתאמה.

במסחר במט"ח, האירו והליט"ש נחלשים מעט מול הדולר, וכך גם הין. בשוק הסחורות נרשמות יציבות. מחירה של חבית נפט אמריקאי עומד על 86.4 דולר, ומחיר נפט מסוג ברנט עומד על כ-89.6 דולר לחבית. מחיר הזהב יורד מעט למחיר של 1915 דולר לאונקיה.

בגזרת המאקרו יתפרסם ב-15:30 מדד המכירות הקמעונאיות, נתון שיש בו להשפיע על המסחר בוול סטריט שעה לאחר מכן. באותה עת תפרסם גם קנדה את השינוי במכירות הקמעונאיות אצלה. בת-9:00 בבוקר יתפרסם שיעור האבטלה בבריטניה. כאמור, ברביעי ב-5:00 בבוקר שעון ישראל תפרסם סין את נתוני התוצר הגולמי המקומי - נתון חשוב.