בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; אלביט ירדה בכ-7.9%

מדד הנאסד"ק עלה בכ-1.2% • הדאקס ננעל בעלייה של כ-0.3% • לינקדאין מפטרת כ-700 עובדים • מחירי הנפט נסחרים בירידות • תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות בעליות • הביטקוין מזנק בכ-5.2%

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:20

נעילה חיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-1.2%, ה-S&P 500 התקדם בכ-1%, והדאו ג'ונס עלה ב-0.9%.

לפי סם סטובל, אסטרטג השקעות ראשי בחברת המחקר CFRA, ההיסטוריה מראה כי ישנן סיבות להאמין שהרבעון הנוכחי עשוי להיות רבעון טוב לשוק: מאז מלחמת העולם השנייה, השוק חווה עלייה בכל רבעון רביעי של שנה שלפני בחירות בארה"ב, כאשר הנשיא האמריקאי נמצא במהלך הכהונה הראשונה שלו. לפי החישובים של סטובל, השוק לרוב מסיים את הרבעון בעלייה של כ-6%.

22:30

נמשכת המגמה החיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק רושם עלייה של כ-1.4%, ה-S&P 500 מתקדם בכ-1.2%, והדאו ג'ונס עולה בכ-1%.

בין המניות הבולטות לחיוב, ניתן למצוא את אמזון , מטא , אלפאבית (גוגל) , פייפאל , מיקרוסופט , אובר , סופר מיקרו קומפיוטר  וברודקום . כמו כן, בולטות לחיוב מניות חברות הקמעונאות פטקו , קוהל'ס , בורלינגטון סטורס , גאפ , פוט לוקר , אטסי  ואמריקן איגל אאוטפיטרס .

בין המניות הבולטות לשלילה, ניתן למצוא את מודרנה , בקסטר אינטרנשיונל , אילומינה , בול  וג'ונסון אנד ג'ונסון .

בשוק הקריפטו, הביטקוין מזנק בכ-5.8% ומחירו עומד כעת על כ-28,600 דולר. האתר'יום רושם גם הוא עלייה של כ-2% ומחירו עומד על כ-1,595 דולר.

20:50

המגמה החיובית בוול סטריט מתחזקת: מדד הנאסד"ק מוסיף לערכו כ-1.2%, ה-S&P 500 רושם עלייה של כ-1.1%, והדאו ג'ונס מטפס ב-1%.

מניית פייזר  בולטת לחיוב, לאחר שבנק ההשקעות ג'פריז שדרג את ההמלצה שלו עליה ל"קנה"; זאת, לאחר שהחברה הודיעה על תוכנית התייעלות של 3.5 מיליארד דולר, בעקבות הדרישה ההולכת ומתמעטת למוצרים הקשורים במחלת הקורונה.

בנק צ'ארלס שוואב  בולט לחיוב, לאחר שפרסם דוחות טובים. הבנק דיווח על רווח מתואם של 77 סנט למניה ברבעון האחרון, לעומת רווח מתואם של 74 סנט למניה, אותו צפו האנליסטים.

בין המניות הישראליות הבולטות לחיוב במסחר, ניתן למצוא את מובילאיי , אודיטי  וסנטינל וואן .

בין המניות הישראליות הבולטות לשלילה, ניתן למצוא את אלביט מערכות  ונובה .

19:15

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת: מדדי הנאסד"ק, ה-S&P 500 והדאו ג'ונס מתקדמים שלושתם בכ-1%.

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית: מדדי הדאקס והקאק רשמו עלייה של כ-0.3%, בעוד הפוטסי הוסיף לערכו 0.4%.

בין המניות הבולטות לחיוב במסחר, ניתן למצוא את נייקי , ג'יי.די.קום , דאטה דוג , פורטינט , נורפולק סאות'רן  ואלוואנס הילת' .

בין המניות הבולטות לשלילה, ניתן למצוא את אלביט מערכות , נובו נורדיסק , סיטיגרופ  וצ'ניאר אנרג'י .

לינקדאין, בבעלות מיקרוסופט , הודיעה היום (ב') כי תפטר כ-700 עובדים, רובם בתחום ההנדסה, כך פורסם ב-CNBC. הקיצוצים באים על רקע האטה בצמיחה השנתית של החברה במשך שמונה רבעונים ברציפות. המהלך מגיע גם לאחר שמיקרוסופט העולמית ביצעה סבב פיטורים של כ-10,000 עובדים בינואר האחרון, וסבב פיטורים נוסף ביולי.

באטמ  הדואלית, שעוסקת בפיתוח וייצור מערכות תקשורת וסייבר ומכשור רפואי לבדיקות מעבדה, חתמה על הסכם אספקה מורחב מאן.ג’י.איי האמריקאית. זוהי הזמנה חוזרת ומורחבת מיוני השנה. מוטי נגר, מנכ"ל באטמ מצפה שהמומנטום החיובי הזה ימשך - "זוהי בשורה טובה לקבל הזמנה בעקבות ההתקנה המוצלחת שלנו. קיבלנו תגובות מעולות מהלקוח וההזמנה המורחבת הזאת היא עדות לכך". נגר מוסיף שהמוצרים של החברה זוכים לענין גלובלי רחב. בחברה מקווים מן הסתם לאושש את מחיר המניה, שספג מהלומות בעת האחרונה.

קמהדע  מדווחת כי התכשיר CYTOGAM, שמיוצר במפעל בישראל, זמין לשיווק בארה"ב וכן פרסמה נתונים קליניים חדשים עליו וזאת לאחר שקיבלה את אישור ה-FDA לאחרונה לשיווק המוצר. החברה הציגה נתונים קליניים חדשים מקרב 325 מושתלי ריאה בסיכון גבוה ל-CMV מראים על הארכת תוחלת החיים בכנס האמריקאי למחלות זיהומיות (IDWeek 2023).

בעקבות אזהרת הרווח שפרסמה אינמוד  בשבוע שעבר, אופנהיימר חותכים את מחיר היעד בחדות, אבל עדיין נותנים המלצת קנייה. מחיר היעד החדש שלהם הוא 35 דולר למניה (במקום 60 דולר), לעומת 21 דולר כעת בשוק, אפסייד של 67% מעל המחיר הנוכחי. בחודשים האחרונים, המניה איבדה כ-40% מערכה. לדברי אופנהיימר, "הנהלת החברה הורידה את התחזית לשנה כולה ב-30 מיליון דולר, דבר המצבעי על צפי להאטה בפעילות גם ברבעון הרביעי). החברה צופה כעת הכנסות של 505 מיליון דולר (אמצע טווח) לעומת 535 מיליון בתחזית הקודמת. אגב, הצמיחה של החברה כעת צפויה להיות 1% בלבד ברבעון השלישי.

לדברי אופנהיימר: "בדוחות הקרובים נעקוב מקרוב אחר המגמות הבאות: נרצה להבין עד מתי האטה צפויה להימשך ואיך החברה צופה לחזור לשיעורי צמיחה גבוהים יותר. נעקוב במיוחד אחר פילוח ההכנסות ואילו סגמנטים תרמו להאטה בצמיחה. כמו כן, נבחן מקרוב את קצב הגידול במכירת מתכלים. נרצה להבין לעומק איך רואה ההנהלה את פוטנציאל השוק שלה ואיך היא מתכננת לחדור אליו. וכן את השפעת סביבת הריבית הגבוהה על תוצאות החברה, שעד לרבעון הנוכחי לא הראו סימני השפעה".

17:25

מגמה חיובית בוול סטריט: הנאסד"ק מטפס בכ-1.1%, הדאו ג'ונס רושם עלייה של כ-0.8%, וה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.9%.

באירופה, המגמה החיובית נמשכת: שלושת המדדים המרכזיים, הדאקס, הפוטסי והקאק, רושמים עלייה של כ-0.4%.

16:40

פתיחה חיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק וה-S&P 500 רושמים שניהם עלייה של כ-0.7%, הדאו ג'ונס עולה בשיעור דומה.

בין המניות הבולטות לחיוב במסחר: לולולמון אתלטיקה , פייזר , מרתון דיגיטל הולדינגס , סנאפ , ריוט בלוקצ'יין  וצ'ארלס שוואב .

בין המניות הבולטות לשלילה: מודרנה , ביונטק , טרייד דסק , איי.אם.סי. אנטרטיינמנט הולדינגס , ו-וולגרינס .

בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית: מדדי הדאקס והקאק עולים שניהם בכ-0.1%, הפוטסי רושם עלייה של כ-0.3%.

תשואות האג"ח ממשלתיות נסחרות כעת בעליות שערים: תשואת איגרת חוב לעשר שנים עומדת על כ-4.72%, בעוד תשואת האג"ח לשנתיים עומדת על כ-5.09%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין רושם עלייה חדה של כ-4.2% ומחירו עומד על כ-27,979 דולר. האת'ריום רושם עלייה של כ-1.6% ומחירו עומד כעת על כ-1,576 דולר.

15:50

שווקי אירופה מדשדשים סביב האפס בצפייה ל"ראות" מה יקרה במסחר בארה"ב. הפוסטי הבריטי מוסיף כחצי אחוז, הקאק הצרפתי והדאקס, מדד המניות של גרמניה, מוסיפים 0.17% ו-0.06% בהתאמה.

גם החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בשינויים קטנים. הנסדא"ק יורד בעשירית האחוז, מדד הדאו ג’ונס עולה ב-0.47% ומדד S&P 500 מוסיף כ-0.3%.

מניית אלביט מערכות  יורדת בטרום המסחר בארה"ב ב-4.37%. מניה נוספת שצוברת כותרות שליליות היא פייזר  וזאת לאחר אזהרת רווח שפרסמה מוקדם יותר. אנבידיה , לאחר שהביעה חשש להגבלת הסחר מול סין, תרכז עניין. בנק צ’רלס שוואב ירכז ענין אף הוא לאחר שיפרסם בטרם המסחר את דוחות הרבעון השלישי. מספר בנקים נוספים כגון בנק אוף אמריקה  צפויים לפרסם השבוע דוחות.

14:20

השווקים באירופה עוברים לעליות קלות. הפוסטי הבריטי עולה ב-0.4%, מדד קאק הצרפתי עולה ב-0.1%, והדאקס, מדד המניות של גרמניה, נסחר ללא שינוי משמעותי.

שני הבנקים הגדולים בגרמניה, דויטשה בנק  וקומרזבנק  בולטים במגמה החיובית שלהן.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בשינויים קטנים. הנסדא"ק יורד בעשירית האחוז, מדד הדאו ג’ונס עולה ב-0.4% ומדד אס.אנד.פי 500 מוסיף כ-0.2%.

מניית  אלביט  הישראלית יורדת בטרום מסחר בארה"ב ב-5%. מניה נוספת שצוברת כותרות שליליות היא פייזר , שיורדת בטרום המסחר בכ-3%, וזאת לאחר אזהרת רווח שפרסמה מוקדם יותר.  אנבידיה   גם היא יורד בטרום מסחר, בכ-1.6%, לאחר חשש להגבלת הסחר מול סין.

12:35

באירופה השווקים נעים ללא כיוון מובהק. הפוטסי  הבריטי עולה ב-0.3%, הקאק  הצרפתי והדאקס , מדד המניות של גרמניה, שניהם בירידה של 0.2%.

החוזים העתידיים בארה"ב מנומנמים בינתיים ונסחרים בעליות זעירות. הנסד"אק עולה ב-0.01%, מדד הדאו ג’ונס עולה ב-0.3% ומדד S&P 500 ב-0.2%.

מניית אלביט יורדת בטרום מסחר בארה"ב ב-4%, ללא סיבה נראית לעין. במסחר בתל אביב נסחרת המנייה ללא שינוי כמעט.

11:13
מדדי המניות האירופאים עוברים לירידות, אם כי קלות - הפוטסי הבריטי יורד ב-0.1%, הקאק הצרפתי והדאקס, מדד המניות של גרמניה, שניהם בירידה של 0.4%. מניות בריטיש פטרוליום  וגלנקור  מטפסות בכחצי אחוז. קומרצבנק הגרמנית עולה ב-2.3%.

באסיה נסגרו זה עתה השווקים הסיניים - שנחאי והנג סנג נסגרו בירידות של 0.5% ו-0.9% בהתאמה.

10:15

המסחר באירופה נפתח בעליות קלות. הפוטסי הבריטי עולה כעת בשליש אחוז, הקאק הצרפתי מוסיף 0.1%. הדאקס, מדד המניות של גרמניה, נסחר בירידה זעירה של 0.02%. עליות קלות נרשמות במטבעות האירופאים מול הדולר.

באסיה - מדד הניקיי היפני נסגר בירידה של 2%, בתוכה, ירדה מניית ניפון ב-2.1%, טויוטה ירדה ב-1%, לעומתן מיטסוי מיינינג עלתה ב-1.5%, פסיפיק מטאלס ב-1.3%. בדרום קוריאה נסגר מדד הקוספי בירידה של 0.8%. המדדים הסיניים יורדים אף הם. מדדי שנחאי והנג סנג יורדים סמוך לסגירה ב-0.4% ו-0.8% בהתאמה. עליבאבא, ביידו ושיאומי משילות בין 1% ל-2%. חברת המכוניות החשמליות BYD יורדת ב-1.1%. בנק אוף צ’יינה וצ’יינה מובייל נסחרות ללא שינוי.

החוזים העתידיים בארה"ב עדיין בסימן עליות קלות.

הביטקוין רושם עליה של 3.6% והאת’ריום עולה ב-1.6%.

08:18

שוק ההון הגלובלי פותח את השבוע בצל החשש הגיאופוליטי במזרח התיכון. בורסות אסיה נסחרות כעת במגמה שלילית: מדד הניקיי  יורד 1.9%. מדד ההנג סנג  משיל 0.3% מערכו, הקוספי יורד ב-1.1% ובורסת שנחאי יורדת ב-0.4%. מניות עליבאבא וביידו יורדות ב-1.62% ו2.25% בהתאמה, מיצובישי מוטורס יורדת ב-1.82%, טויוטה ב-1.2% ואן.טי.טי ב-2.1%.

בדיקת גלובס | הירידות בבורסת ת"א מחריפות: איך זה ישפיע על הפנסיות שלנו? 
"ניתן לבסס כיום את תיק ההשקעות על האפיק הסולידי, בתשואה של עד 5.5%" 

המסחר בוול סטריט ננעל בשישי האחרון במגמה מעורבת: הנאסד"ק נסגר בשישי בלילה בירידה של 1.23%, מדד הדאו ג’ונס עלה ב-0.12% ומדד S&P 500 פחת בחצי אחוז. מדד נוסף שזכה לתשומת לב (שלילית) הוא מדד המוליכים למחצה (SOXX), שהשיל 2.72% משוויו. הבוקר מתנהל המסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב בעליות שערים קלות, בין 0.1% - 0.3%.

הבנק צ’ארלס שוואב יפרסם אחה"צ את תוצאות הרבעון השלישי, מחר יעשו כך גולדמן סאקס ולוקהיד מרטין. בהמשך השבוע צפויים להתפרסם מספר לא מבוטל של דוחות מסקרנים, בין היתר של טסלה ונטפליקס.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב סגרו בירידות מחירים: תשואת איגרת חוב ל-10 שנים עומדת על 4.649%, ותשואת האג"ח לשנתיים על 5.062%.

במסחר במטבע חוץ האירו והליש"ט עולים מול הדולר ב-0.16%, ומול הין הדולר נחלש ב-0.07%.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות שערים קלות, כאשר מחירי הביטקוין והאת'ריום עולים ב-1.4% וב-0.49% בהתאמה.

בשוק הסחורות נרשמות יציבות. מחירה של חבית נפט אמריקאי עומד על 86.4 דולר, ומחיר נפט מסוג ברנט עומד על כ-90.92 דולר לחבית. מחיר הזהב יורד מעט למחיר של 1932 דולר לאונקיה.

בגזרת המאקרו לא צפיות הודעות חשובות של בנקים מרכזיים בעולם. מחר יתפרסמו נתוני אבטלה בבריטניה, נתוני המכירות הקמעוניות בארה"ב ובקנדה יתפרסם מדד המחירים לצרכן.