שבוע אחרי שהושבתו: מפעלים בעוטף עזה חוזרים לעבוד

כשבוע אחרי פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס, מפעלים רבים בשדרות ושער הנגב, בהם מפעלים חיוניים של חברות שטראוס, אסם וטרה, שבים לפעילות • הנשיא הרצוג, שביקר בבית הדפוס בבארי לקראת חזרתו לפעילות, אמר: "מכאן אנחנו אומרים לכל העולם - שום דבר לא ישבור אותנו. יש לנו חובה מוסרית ולאומית להחזיר את בארי להיות גן עדן"

חיילי צה''ל בדרך לשדרות, בשבוע שעבר / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg
חיילי צה''ל בדרך לשדרות, בשבוע שעבר / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg

מספר מפעלים באזורי הלחימה בדרום הושבתו בשבוע שעבר, ביניהם מפעלי טופ גאם, כפרית, אינרום ותורפז. היום (א'), כשבוע אחרי פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס, מדווחים בהתאחדות התעשיינים כי מפעלים רבים בשדרות ושער הנגב, בהם מפעלים חיוניים של חברות שטראוס, אסם וטרה, ישובו לפעילות. 

החמ"ל האזרחי מרמת החייל שפועל לאתר את החטופים בעזה 
יזם ההייטק שמציע: "לא די למוטט את חמאס, צריך לשטח את עזה" 

חזרת המפעלים לעבודה מתבצעת תחת שמירה של כוחות הביטחון, ולאחר סריקות שביצע צה"ל על מנת לוודא כי אין מחבלים שמתחבאים במקום.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מסר: "המפעלים הללו מבטיחים שלמדינת ישראל לא יחסר דבר על מנת לנצח במלחמה. המדפים יישארו מלאים במזון, לבתי החולים ימשיכו להיות תרופות, ולצה"ל יהיה כל מה שהוא צריך כדי לייצר את אמצעי הלחימה שיבטיחו את הצלחתנו. כל זאת בזכות התעשייה הישראלית, שמעולם לא הייתי גאה בה יותר מהיום, שבאומץ ובנחישות ממשיכה לייצר גם תחת מטחי הטילים, ומבטיחה את העצמאות היצרנית של מדינת ישראל".

מוקדם יותר היום ביקר נשיא המדינה יצחק הרצוג בקיבוץ בארי וחנך את פתיחתו המחודשת של מפעל "דפוס בארי", גם הוא מפעל חיוני. "היה פה גן עדן שהפך לגיהנום. ומכאן אנחנו אומרים לכל העולם - שום דבר לא ישבור אותנו. יש לנו חובה מוסרית ולאומית להחזיר את בארי להיות גן עדן", אמר בביקורו. "דפוס בארי", הוותיק מבין בתי הדפוס בישראל, ישוב לפעילות החל ממחר.