מטוס עם ציוד, מיליונים בסיוע: בעולם מתגייסים לעזור לישראל

תרומות בעשרות מיליוני דולרים מטעמן של יוזמות אזרחיות בדרך לישראל על מנת לסייע בשיקום ובתמיכה • חברות הון וענקיות טכנולוגיה בעולם מזועזעות מהאכזריות חסרת הרחמים כנגד אזרחים ומפרסמות הצהרות תמיכה פומביות בישראל

עצרת תמיכה בישראל מול בניין האו''ם בניו יורק / צילום: מייקל פריסט, באדיבות הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
עצרת תמיכה בישראל מול בניין האו''ם בניו יורק / צילום: מייקל פריסט, באדיבות הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)

כשיוזמות אזרחיות מקומיות פועלות ככל יכולתן כדי לסייע לישראל הכואבת והמדממת, התמיכה מבחוץ מעודדת וחשובה יותר. כך, המתאגרף האגדי פלויד מייוות'ר מצטרף לתמיכה בישראל. השבוע הודיע מייוות'ר כי ישלח את המטוס הפרטי שלו ובו מזון ואפודים חסיני כדורים עבור חיילי צה"ל. "אני עומד לצד ישראל ויהודים בכל העולם. אני מגנה את האנטישמיות בכל מחיר. אני בעד שלום. אני בעד זכויות אדם!" כתב בפוסט באינסטגרם.

ישראל מתגייסת: גלובס מציג את היוזמות האזרחיות והעסקיות לסיוע בזמן המלחמה
אנשי העסקים שמטיסים עשרות לוחמים בחזרה לישראל, על חשבונם הפרטי 

בכלי החדשות נטען כי מייוות'ר מאחד כוחות עם ארגון סיוע בישראל. על פי הדיווחים, המטוס "אייר מייוות'ר" ישלח אספקה כולל מזון, ואפודים חסיני כדורים עבור צה"ל ואזרחים.

מייוות'ר מצטרף לשורה של תומכים פרטיים וארגוניים, לאחר שאמש נודע כי הקרן של סיטיבנק, אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, תעמיד סיוע מיידי של מיליון דולר לטובת סיוע הומניטרי לארגונים הפועלים בישראל

"הרוסים מהאלימות והטרור"

ביום שישי האחרון הודיעה חברת וולט דיסני כי היא תורמת 2 מיליון דולר לארגונים המספקים סיוע הומניטרי בישראל. וולט דיסני דיסני תורמת מיליון דולר למגן דוד אדום, שלוחה של הפדרציה הבינלאומית של אגודות הצלב האדום והסהר האדום המספקת שירותי רפואת חירום ושירותי בנקאות דם בישראל ומיליון דולר לעמותות חברתיות אחרות הפועלות בישראל, במיוחד אלה המתמקדות במתן סיוע לילדים.

ענקית הסרטים האמריקאית פרמאונט גם תומכת בישראל. המנכ"ל רוברט באקיש ונשיאת החברה שרי רדסטון הוציאו מכתב בו הם מגנים את ההתקפה החמאס על ישראל והודיעו כי החברה תתרום מיליון דולר לארגונים שתומכים במאמצי סיוע הומניטריים ותשווה תרומות של עובדי החברה. "חברת פרמאונט גלובל מגנה את התקפת הטרור של החמאס. אנו עומדים לצד עם ישראל והקהילה היהודית העולמית. אנו עומדים לצד כל חפי הפשע שחייהם הושפעו מהתקפת הטרור. אנו עומדים לצד הילדים שרק רוצים להיות ילדים. אנו עומדים מאוחדים כנגד כל מעשי טרור ושנאה באשר הם", נכתב. 

גם חברת השירותים הפיננסיים האמריקאית ג'פריס הצטרפה לגל של מאמצי מימון ותרומות. ביום רביעי הודיעה החברה כי תתרום 8.6 מיליון דולר ל-10 ארגוני צדקה המספקים סיוע הומניטרי לנפגעי האלימות והטרור בישראל. לפי דיווח של אתר מרקט מדיה, הכספים גויסו מהכנסות של עמלות ומתרומות של למעלה מ-5,500 עובדיה של ג'פריס. 

ג'פריס כחברה אמרה שהיא תתרום מיליון דולר ישירות. לפי דיווח של הביזנס ווייר, הודות לתמיכה הנדיבה של לקוחותיה, שותפיה ועובדיה, סך התרומה כבר גדל ל-13 מיליון דולר. אחד השותפים, המיליארדר מייקל בלומברג, יתרום 2 מיליון דולר למגן דוד אדום, ושותפים נוספים יתרמו 2 מיליון דולר לאיחוד הצלה. "קיבלנו גם 400 אלף דולר נוספים מהעובדים-שותפים ומהלקוחות שלנו", הודיעו מטעם החברה לפי הדיווח. 

"אנחנו הרוסים מהאלימות והטרור שהשפיעו על משפחות וקהילות בישראל", מסר בהצהרה מנכ"ל ג'פריס, ריץ' הנדלר. "ארגוני צדקה הפועלים כדי לספק סיוע ושירותים לאותם פצועים, שעברו טראומה או עקורים יקבלו את תמיכתנו". 

בין חברות הון סיכון אמריקאיות, General Catalyst ו-Insight Partners התחייבו לתרום כספים עבור עבודת סיוע הומניטרי בעקבות התקפות על ישראל. לפי בלומברג, ביום שני התחייבה Insight Partners לתרום מיליון דולר לעבודות סיוע הומניטרי בעקבות התקפות על ישראל. 

"העולם עד למתקפה חסרת תקדים וחסרת רחמים על ישראל"

גנרל קטליסט הודיעה כי תתחייב לתרומה ראשונית של 250 אלף דולר כדי לתמוך במאמצים הומניטריים בשטח. "העולם היה עד למתקפה חסרת תקדים וחסרת רחמים על ישראל ואנשיה", אמרה החברה בהצהרה, והוסיפה: "אנו מעודדים אחרים בקהילת היזמים הבינלאומית לעמוד איתנו בנחישותנו לתמוך בישראל ולהצטרף אלינו בהבטחת כספים להמשך סיוע הומניטרי". החברה הבהירה כי היא נמצאת בקשר ישיר עם חברות הפורטפוליו והשותפים שלה שבסיסם בישראל, וכי היא מחויבת לעשות הכל "כדי לתמוך ולסייע להם בזמן קריטי זה". 

גם ענקית הטכנולוגיה אורקל מתחייבת לסיוע לישראל. אורקל, שפעילה בישראל כבר יותר מ-20 שנה, הודיעה בתחילת השבוע על תרומה של מיליון דולר למגן דוד אדום, לצד קמפיין גיוס תרומות עולמי עבור מגן דוד אדום בקרב 150 אלף עובדיה ברחבי העולם והתחייבות להכפיל את הכספים שגויסו. עד כה, העובדים של אורקל גייסו מעל 600 אלף דולר. 

גם תאגיד פוקס הודיע על תרומה של מיליון דולר ל-United Jewish Appeal עבור סיוע דחוף בישראל, לפי אתר החברה. 

לצד מאמצי גיוס הכספים, מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב, ג'יימי דיימון, היה בין המנהיגים הראשונים במגזר העסקי שהביעו את תמיכתם בישראל ביום ראשון. דיימון אמר לכ-250 העובדים של ג'יי פי מורגן שבסיסם בישראל לעבוד מהבית "לעתיד הנראה לעין" בהודעה שנשלחה לצוות. 

מנכ"ל גולדמן זקס, דוד סולומון, שלח תזכיר דומה לצוות המתחייב בתמיכה בישראל תוך הנחיות לעובדים באזור לעבוד מהבית. "כולנו בגולדמן זקס חושבים עליכם ועל משפחותיכם לנוכח התוקפנות המזעזעת הזו שהופנתה לעם ישראל", כתב. 

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הודיע כי החברה "יצרה קשר עם כל העובדים המקומיים שלנו, ונמשיך לתמוך בהם". "לגוגל יש מעל 2,000 עובדים בישראל. זה בלתי נתפס מה שהם חווים", אמר פיצ'אי. עוד הוסיף כי הוא "עצוב עמוקות מהתקפות הטרור בישראל, ומהסכסוך המתגבר שמתנהל". 

במכתב לעובדים כתב ברביעי מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, בפלטפורמה החברתית X כי הוא "שבור לב מהתקפות הטרור הנוראיות על ישראל ומהסכסוך המתגבר". במכתב גינתה ענקית הטכנולוגיה האמריקאית את "השנאה והאכזריות" של התקפות ארגון הטרור חמאס על ישראל. "יש לנו כמעט 3,000 עובדים בישראל שהושפעו ישירות", כתבה החברה. 

גם הפדרציה היהודית של ניו יורק, שתומכת בישראל מאז הקמתה, מתגייסת למאמצים ומובילה בימים אלה מסע תמיכה מהגדולים שהיו אי פעם. לאור פניית ראש עיריית שדרות אלון דוידי לסיוע, הפדרציה תעביר בימים הקרובים 300 אלף דולר לקרן שדרות, וזאת נוסף על סיוע ותמיכה בעשרות רשויות מקומיות, ארגוני חירום ועמותות.

"האכזריות מדגישה את טבעו של האויב של ישראל"

כבר בשבת, סטיב פורבס, יו"ר ועורך ראשי של פורבס מדיה, פרסם סרטון בלינקדאין בתגובה לסכסוך שגינה את התקפות חמאס. "העולם החופשי נחרד מהפלישה הטרוריסטית האדירה של חמאס לישראל הבוקר", אמר. "האכזריות, המעשים הברבריים שכבר מבוצעים, החטיפות מדגישות את טבעו של האויב". 

למחרת, ביום ראשון, הועלה מסר של תמיכה באמצעות דגל ישראל בוהק שבלט בין עומס שלטי החוצות הדיגיטליים שבטיימס סקוור שבניו יורק. אמריקן איגל, קמעונאית הבגדים שמפעילה את השלט בחנות הדגל שלה, הביעה את תמיכתה בישראל. אמריקן איגל ניצבת לצד רשימה שלמה של מותגים, מפרסמים, סוכנויות, וחברות פרסום טכנולוגיות רבות שהפיצו השבוע מסרים של תמיכה בישראל. 

הצהרות תמיכה פומביות רבות של מפורסמים עלו ברשתות השבוע, ביניהן של גל גדות, דוויין "דה רוק" ג'ונסון, נטלי פורטמן, שרה סילברמן ורבים אחרים. "העולם לא יכול לשבת על הגדר כשמעשי הטרור הנוראיים האלה מתרחשים!" כתבה גדות באינסטגרם. גם כוכב ה-NBA ולוס אנג'לס לייקרס, לברון ג'יימס, התייצב הלילה לצד ישראל.