הישראלים שנוסעים לשטחי מלחמה כדי לחלץ כלבים שנשארו מאחור

הטבח בתושבי עוטף עזה והמתקפה על יישובי הדרום הביאו לכך שכלבים רבים נותרו מאחור סגורים בבתיהם • אחד המיזמים האזרחיים שקמו בימים האחרונים לאור המצב, נולד בקבוצת הפייסבוק "כלב פגום" והביא אזרחים לצאת ליישובי הדרום לנסות ולחלץ את הכלבים • כך זה עובד • ישראל מתגייסת 

חייל עם כלב שהציל בכפר עזה, ביום שבת / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg
חייל עם כלב שהציל בכפר עזה, ביום שבת / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

הטבח בתושבי עוטף עזה והמתקפה על יישובי הדרום הביאו לכך שכלבים רבים נותרו מאחור סגורים בבתיהם. אחד המיזמים האזרחיים שקמו בימים האחרונים לאור המצב, נולד בקבוצת הפייסבוק "כלב פגום" והביא אזרחים לצאת ליישובי הדרום לנסות ולחלץ את הכלבים. מתנדבים אספו פרטי כלבים שנותרו מאחור, תמונות וכתובות. נערכה רשימה מתעדכנת של כלבים הזקוקים לחילוץ, ומתנדבים יצאו ליישובים לנסות ולחלץ אותם. 

ישראל מתגייסת: גלובס מציג את היוזמות האזרחיות והעסקיות לסיוע בזמן המלחמה
בתוך שעות: תושבי צור יצחק ריהטו 50 דירות חדשות לתושבי הדרום 
האחים מתל אביב שמאכילים את חיילי צה״ל ואפילו הוציאו תעודת כשרות

הקושי הגדול הוא בחילוץ הכלבים באזורים שנסגרו לתנועה כמו קיבוץ בארי וכפר עזה, שם הצבא לא מאפשר לאזרחים להיכנס. מעט כלבים חולצו משם בעיקר בזכות תושייה של חיילים שסייעו.

אחד הסיפורים המרגשים הוא חילוצו של הכלבה ביילי של משפחה שניצלה מבארי. המשפחה הצליחה לשרוד וחולצה על-ידי הצבא. באמצעות פרסום בקבוצות הצליחו להגיע לחיילי מילואים שנמצאים בבארי, ואלה איתרו את הבית, שחררו את ביילי ודאגו להסיעה למלון ים המלח למשפחתה.

מי שסייעה הייתה אורן ביגר, חברת המשפחה, שלקחה את ביילי לביתה מהמלון בים המלח בשל ההמולה במלון. "הצלת ביילי זו נקודת אור בימים החשוכים האלה. לא חשבנו שהיא תשרוד", אמרה ביגר לגלובס.

בשדרות הצליח צוות מתנדבים לעבור בבתים ולחלץ כלבים רבים. שרית דניאלף שהייתה בקבוצת המחלציםף סיפרה לגלובס: " הגענו עם שקי אוכל ועברנו בין הבתים. חלק נתנו לנו מפתחות. ניסינו להיכנס לבארי, ולא נתנו לנו. הוצאנו משדרות כלבים. באחד המקרים טיפסנו על גדרות והוצאנו כלב מעבר לחומה".

המאמצים לחלץ את הכלבים ממשיכים, והמתנדבים מנסים להכניס צוות חילוץ עם וטרינר ליישובים שנסגרו על-ידי המשטרה. "משפחות מעוטף עזה שצריכות חילוץ לכלבים פונות אלינו דרך פרסום בפייסבוק. אנחנו מחזירים לבעלים וגם דואגים לאומנות", אומרת לגלובס לירז מאיז. 

אזרחים שמחפשים את כלבם ביישובי הדרום יכולים לפנות ללירז מאיר בטלפון: 052-6612372