השורטיסטים הרוויחו 50 מיליארד דולר בספטמבר. נגד אלו מניות הם הימרו?

חודש ספטמבר ננעל במגמה אדומה בוול סטריט אך יש מי שנהנה מהמומנטום השלילי בשווקים • המוכרים בשורט גרפו רווחים מרשימים של 50 מיליארד דולר בספטמבר, שסימן אותו כחודש הרווחי ביותר עבור שורטיסטים השנה • האם המומנטום השלילי ילווה אותנו בהמשך הרבעון האחרון של השנה?

וול סטריט.  הדיסנילנד בשווקים נגמר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
וול סטריט. הדיסנילנד בשווקים נגמר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חודש ספטמבר היה טוב עם השורטיסטים. אחרי ריצה ארוכה כלפי מעלה של מניות הטכנולוגיה בוול סטריט על רקע גל הריגוש שיצרה הבינה המלאכותית, המומנטום בספטמבר כבר החל להיחלש.

וורן באפט מאמין ב-3 המניות האלה. והוא לא לבד 
להכניס את "שרק" לתיק ההשקעות: איך אפשר לרכוש זכויות לפסקול הסרט 

במקביל, מסבירים בדיווח של בלומברג השבוע, כי הביצועים החלשים של וול סטריט בספטמבר נובעים גם מהחלטת הפדרל ריזרב לשמור על ריבית גבוהה יותר לתקופה ממושכת על מנת לשלוט באינפלציה, החלטה שמהווה אתגר עבור שוק המניות, מה שיצר את קירור הרוחות השוריות של המשקיעים.

אחרי שהמכירה העונתית של ספטמבר הורידה את מחירי המניות של חברות הטכנולוגיה הגדולות, כאשר מדד S&P 500 ירד ב-4.9%, המוכרים בשורט גרפו רווחים לא ממומשים מרשימים של 50 מיליארד דולר באותו חודש, מה שסימן אותו כחודש הרווחי ביותר עבור שורטיסטים השנה, כך לפי בלומברג. בפרט, שורטיסטים שהימרו נגד מניות אמזון, אנבידיה, אפל, וטסלה, הרוויחו מהחברות האלה ביחד רווח לא ממומש של כמעט 5 מיליארד דולר.

לפי איהור דוסניבסקי, מנכ"ל בחברת הנתונים הפיננסים 3S, הלחץ על מחירי המניות כלפי מטה, נבע משילוב של גידול במכירות בחסר, ומכירה על ידי משקיעים לטווח רחוק. דוסניבסקי אמר לבלומברג כי "אם השווקים יחוו התאוששות, תיתכן סגירה של הפוזיציות (מוכרי שורט יחליטו לקנות בחזרה את המניות) בכמה מהשמות הרווחיים ביותר", שהרי השורטיסטים ישאפו למזער הפסדים.

למרות המצב הכללי בוול סטריט, היו גם חברות שראו ביצועים יפים בספטמבר, כפי שמזכיר הדיווח. מגזר האנרגיה חווה עליות באותו החודש, והשורטיסטים שהפסידו יותר מכל, היו אלה שהימרו על מניות של אקסון מוביל קורפ, שברון קורפ ו-ואלרו אנרג'י קורפ.

הרווחים של השורטיסטים מהווים תזכורת לתנודתיות הטבועה בשוק. כעת, אנליסטים ומשקיעים מחכים לראות אם הרבעון הרביעי יראה עלייה מחודשת במניות הטכנולוגיה והאם המוכרים בשורט אכן יבחרו לסגור את הפוזיציות.