וורן באפט מאמין ב-3 המניות האלה. והוא לא לבד

משקיעי העל וורן באפט וקן גריפין אמנם משתמשים בגישות שונות כדי ליצור תשואות גדולות, אבל מדי פעם אסטרטגיות ההשקעה שלהן נפגשות • משירותי בריאות ועד טכנולוגיה: שלוש מניות ששני המשקיעים מחבבים

וורן באפט וקן גריפין / צילום: Mike Blake (reuters), Nati Harnik (AP)
וורן באפט וקן גריפין / צילום: Mike Blake (reuters), Nati Harnik (AP)

רובנו תוהים מפעם לפעם מהי האסטרטגיה הסודית של המשקיעים שהרוויחו מיליונים מההשקעות שלהם. ובכן, העובדה היא שגם משקיעים אגדיים כמו וורן באפט וקן גריפין משתמשים בגישות שונות כדי ליצור תשואות גדולות.

לאורך השנים, ההצלחות העקביות של ברקשייר האת'וויי מוצמדות באופן כמעט אוטומטי לאסטרטגיית ההשקעות של האורקל מאומהה, אסטרטגיה שקנתה את המוניטין שלה על ידי זיהוי עסקים איכותיים במחירים סבירים - ודבקות בהם. לעומתו, גריפין, ששימש כנשיא מועדון המתמטיקה עוד בימי התיכון, הוא חסיד של מודלים מתמטיים ושיטות השקעה כמותיות. גם ההצלחה של סיטאדל, מקרנות הגידור המצליחות בעולם, המכונה לעיתים קרובות "האמזון של שוקי המניות והאופציות", עולה בקנה אחד עם שמו של גריפין, שמחזיק בכ־85% מהחברה. כך, בשנת 2022 רשמה הקרן רווח של 16 מיליארד דולר - הרווח הגדול אי פעם לקרן גידור

מי שהשקיע אצלו הפך למיליונר: הכירו את קן גריפין - האיש ששבר השנה כל שיא אפשרי 
"תאב בצע כשאחרים פוחדים": השיטה שסידרה לוורן באפט רבעון שיא 

אסטרטגיות ההשקעה של שני הגדולים הללו שונות באופיין, אך זה לא כדי לומר שהן לא מצטלבות מדי פעם, ולעיתים אף מביאות את שניהם להשקיע סכומים נכבדים מהונם באותן חברות. מסיבה זו, לאחרונה החליט אתר ניתוח הנתונים הפיננסיים TipRanks לבחון 3 מניות חביבות במיוחד על שני המשקיעים, ולנסות להבין מה הביא אותם להשקיע בהן את הונם.

בלעדי | הסיפור המדהים על החברה שהסתבכה בפרו, המיליונים שאבדו ומשלחת החיפוש 
מ"יום הכיפורים" של השוק ליעד השקעה פופולרי: חוזרים למשבר מניות הבנקים 

Snowflake

מי שנחשב למשקיע הגדול של הזמנים, באפט אמר לא פעם שהוא לא מבין בטכנולוגיה ולכן לא משקיע במגזר. ובכל זאת, באפט כבר מזמן לא משקיע רק באפל. אחת המניות שנראה כי הוא וגריפין מחבבים היא Snowflake , שמספקת שירותי אחסון וניתוח מידע בענן.

ברבעון השני של שנת הכספים 2024 (רבעון יולי), ההכנסות של החברה טיפסו ב-35.5% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת והגיעו ל-674 מיליון דולר, תוך שהם עקפו את התחזיות בשוק ביותר מ-11 מיליון דולר.

הנתונים מראים כי באפט מושקע כאן הרבה זמן וכיום מחזיק ביותר מ-6 מיליון מניות בשווי 923 מיליון דולר. גריפין הוא משקיע חדש יותר של החברה, ורכש את רוב האחזקה שלו ברבעון השני של השנה. מעל 800 אלף המניות שלו עומדות כרגע על שווי שוק של יותר מ-126 מיליון דולר.

בקרב חלק מהמשקיעים היו חששות לגבי האטה בצמיחה של החברה, לאחר שברבעון השלישי עלתה רק בכ-28% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. אם כי TipRanks מציינים כי אנליסט HSBC, סטיבן ברסי, דווקא לא חושש מהאטת הצמיחה, וטוען ש-Snowflake עומד להיות מרוויחה מרכזית מעליית ה-AI. לטענתו, "מוצרי החברה מציגים הצעת ערך חזקה, שכן הם מתמקדים בחלק חשוב משירותי הטכנולוגיה הארגונית, ניהול וניתוח נתונים גדולים". הצפי של ברסי למניות SNOW הוא עלייה של-34% ב-12 החודשים הקרובים.

מחיר המניה בסיום המסחר אתמול עמד על 151.9 דולר ושווי השוק שלה הסתכם ב-50 מיליארד דולר. מתחילת השנה עלתה המניה ב-12.2%.

DaVita

חברת שירותי הבריאות דה-ויטה  היא אחת הספקיות הגדולות של שירותי טיפול בכליות בארצות הברית, המשרתת למעלה מ-200 אלף חולים ביותר מ-2,800 מרכזי דיאליזה. לחברה יש גם כמה מאות מרכזים הממוקמים ב-10 מדינות. החברה ידועה בגישה הממוקדת במטופל, ומציעה מגוון שירותים במטרה לשפר את איכות החיים של המטופלים ולנהל את מצבם ביעילות. ברבעון השני של השנה, הכנסות החברה הסתכמו ב-3 מיליארד דולר, עלייה צנועה של 2.4% לעומת שנה שעברה וגבוה יותר מהערכות בשוק. הרווח למניה עמד על 1.94 דולר, בעוד שהאנליסטים העריכו רווח של 21 סנט בלבד.

גם כאן באפט מושקע לא מעט. הוא הבעלים של מעל 36 מיליון מניות, שבמחיר הנוכחי שוות 3.36 מיליארד דולר. לעומתו, אתר הנתונים מציג כי אחזקותיו של גריפין סולידיות יותר, כאשר רובן נרכשו במהלך הרבעון השני. אחזקותיו ב-DVA מסתכמות בכמעט 1.3 מיליון מניות, בהיקף של 120 מיליון דולר.

אנליסט UBS, אנדרו מוק, מצדיק את תשומת הלב של המשקיעים. לדבריו, "אנו רואים את השפעת הגידול בטיפולים ברבעון השני והשלישי, וצופים צמיחה מואצת ב-2024 ואילך, בשילוב עם תמחור טוב יותר ומבנה עלויות נמוך יותר". מוק מאמין שהחברה תתחיל לקנות בחזרה את המניות שלה ברבעון הרביעי של השנה, מה שיכול להגביר את הרווח למניה שלה בשנת 2024. בנוסף, מוק העניק למניה יעד מחיר קנייה של 142 דולר, מה שיביא פוטנציאל להחזר של 52% על ההשקעה. מחיר המניה בסגירת המסחר אתמול על 93.1 דולר, ושווי השוק של החברה עומד על 8.5 מיליארד דולר. מתחילת השנה המניה עלתה ב-24.5%.

צ'רטר תקשורת (CHTR)

צ'רטר (Charter Communications) היא חברת תקשורת אמריקאית, מפעילת הכבלים השנייה בגודלה בארה"ב, המספקת שירותי טלוויזיה, אינטרנט מהיר וטלפון ללקוחות פרטיים ועסקיים. ספקטרום, השם המסחרי של צ'רטר, הוא מותג שנותן את שירותיו ליותר מ-32 מיליון לקוחות ב-41 מדינות.

מניית החברה (CHTR ) רשמה ביצועים טובים ב-2023, עם עלייה של 26.7% בשנה עד היום. ברבעון השני דיווחה החברה על הכנסות כוללות של 13.66 מיליארד דולר, אם כי החמיצה את הציפיות לאותו רבעון ב-180 מיליון דולר. לפי הנתונים, הרווח למניה של החברה לרבעון השני עמד על 8.05 דולר, מעט מתחת לתחזית האנליסטים בוול סטריט. מחיר המניה בסגירת מסחר אתמול עמד על 432.8 דולר, ושווי השוק הסתכם ב-64.8 מיליארד דולר.

במהלך הרבעון השני, גריפין כמעט שילש את אחזקותיו למעל 500 אלף מניות. החזקה זו שווה כיום יותר מ-228 מיליון דולר. באפט לעומתו לא ביצע שינויים באחזקות שלו בחברה, שנותרו משמעותיות. בבעלותו כמעט 4 מיליון מניות צ'רטר, בשווי של 1.65 מיליארד דולר.

TipRanks מציינים כי אנליסט וולס פארגו, סטיבן קאהל, מאמין שהמניה מייצגת הזדמנות השקעה טובה. "אנחנו חושבים שצ'רטר הוא הביטוי המובהק ביותר של נורמלי חדש לתחרות בכבלים", אמר. לטענתו, היתרון של המותג ספקטרום הוא בחבילת השירותים שהוא מציע, וברשת היציבה של החברה שמגיעה גם לאזורים הכפריים של ארה"ב.