החברה הישראלית שמשתפת פעולה עם כוכב ה־NBA

חברת פפסיקו ושחקן ה־NBA זאיון וויליאמסון משיקים בארה"ב בקבוק מים חכם שפותח בישראל ע"י חברת impacX.io • אמזון יזמה שיתוף־פעולה עם מכללת שחקים להקמת פרויקט להכשרת תלמידים מצטיינים מהפריפריה • ומאסטרקארד ו־Enel X מקדמות תוכנית ייחודית ליזמיות בתחום הטכנולוגיה • אירועים ומינויים

זאיון ויליאמסון / צילום: Reuters, Bill Streicher
זאיון ויליאמסון / צילום: Reuters, Bill Streicher

שחקן ה־NBA זאיון ווויליאמסון וחברת פפסיקו משיקים בארה"ב את בקבוק המים החכם שפותח בישראל. השירות מתבסס על הטכנולוגיה של בקבוק המים החכם water.io שפותח על־ידי חברת impacX.io הישראלית.

על העיצוב היה אמון וויליאמסון, שבעבר לקח חלק גם בעיצוב הבקבוק של משקה האנרגיה האיזוטוני "GATORDE" המיוצר על־ידי פפסיקו. הבקבוק יושק במהדורה מוגבלת בארה"ב, במסגרת קמפיין בו ישתתף וויליאמסון בפרסומות וכן יפרסם את הבקבוק בחשבונות הסושיאל שלו. הבקבוק הטכנולוגי מודד את כמות משקה האנרגיה ומתממשק לאפליקציה שמעודדת את הספורטאים לשתות.

חברת impacX.io המפתחת פתרונות טכנולוגיים מבוססי דאטה לניטור ולצריכה חכמה של מוצרי וול־ביאינג פיתחה פלטפורמה טכנולוגית לאיסוף וניטור מידע אודות שימוש של לקוחות קצה במוצרי צריכה ארוזים. החברה מפתחת מייצרת ומוכרת את טכנולוגיית השתייה החכמה תחת המותג Water.io שכוללת בקבוק מים חכם פיסי שמתמשק לאפליקציה שמתאימה אשר מנטרת ומודדת את היעדים והביצועים.

מוקדם יותר השנה יצאה בשיתוף־פעולה עם חברת רונלייט, נציגת שעוני גרמין בישראל, במסגרתו יצרו חיבור בין הבקבוק החכם Water.io (שמודד נתונים כמו מבנה גוף ומזג אוויר) לשעון ספורט (שמודד פעילות גופנית), באופן שמאפשר להציע תוכנית שתייה מותאמת אישית למשתמש.

impacX.io, נסחרת בבורסה בתל אביב, ולאחרונה חתמה החברה גם על שיתוף־פעולה עם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב.

"הטכנולוגיה שלנו הולכת ומשתפרת ומסייעת גם לספורטאים וגם לאנשים שמעוניינים לשמור על בריאותם ע"י הפקטור החשוב ביותר - שמירת מאזן נוזלים תקין ומדויק", אמר קובי בנטקובסקי, מנכ"ל impacX.io. "האמון שממשיכה לתת בנו פפסיקו, מחברות המשקאות הגדולות והמובילות בעולם, מצביעה על אימוץ הטכנולוגיה המובילה בעולם לשמירה על בריאות ע"י מאזן נוזלים נכון לגוף".

אמזון נכנסת לכיתות ה'־ו' 

חברת אמזון יזמה שיתוף־פעולה עם מכללת שחקים, המלמדת בני נוער לימודי טכנולוגיה וסייבר, להקמת פרויקט להכשרת תלמידים מצטיינים מהפריפריה. תוכנית Amazon AWS CloudRoom תסייע לתלמידי כיתות ה'-ו' מבתי ספר בבית שמש, תנובות, שוהם ועמק חפר ללמוד לתכנת באמצעות מרכזי הדאטה של החברה.

מכללת שחקים, העוסקת בלימוד מקצועות הטכנולוגיה והסייבר עבור בני נוער, ופועלת ב־70 מוקדים ברחבי הארץ מקריית שמונה ועד באר שבע. במסגרת התוכנית יתנסו תלמידים מחוננים ומצטיינים בארכיטקטורת ענן. בנוסף לכך, התלמידים ייפגשו עם עובדים מהתעשייה. התוכנית תתחיל לפעול בחודש הקרוב.

לדברי שני דניאל דויטש מנכ"לית שחקים: "המכללה הוקמה ב־2016 מתוך אמונה שבפריפריה נמצאים נערים רבים עם יכולות גבוהות שלא מקבלים את מירב המשאבים. אנו שמחים על החיבור עם אמזון המסייע לנו להשיג את החזון שהצבנו לנו לקדם את תלמידי הפריפריה".

מחברים בין ההייטק לאקדמיה 

בשנים האחרונות מספר היזמיות הטכנולוגיות הולך וגובר, ובכל זאת שיעורן נותר נמוך למדי בהשוואה לגברים בתעשיית הסטארט־אפים. במעבדת החדשנות FinSec של מאסטרקארד ו־Enel X מנסים לשנות את הסטטיסטיקה באמצעות תוכנית ייחודית ליזמיות, שתימשך שמונה שבועות.

בתוכנית יקחו חלק 18 יזמיות ישראליות, והיא תכלול מנטורינג והכוונה על־ידי בכירות בתעשייה, חשיפה למשקיעות פוטנציאליות, הדרכה לפני פיצ'ינג, סיוע עסקי וטכנולוגי ועוד.

מטרת התוכנית היא לצייד אותן בידע, משאבים והכוונה שיסייעו למימוש הרעיונות שלהן בעיקר בתחומי הפינטק והסייבר. חלקן אף יוכלו להצטרף למעבדת החדשנות בסיום התוכנית.

בין היתר יתקיימו סדנאות בהובלת תמר לוצאטו מקבוצת לוצאטו, לי שפריר מברוקס קרט, דורין סגל אטיאס מקרן הון הסיכון אריאלי, ורד רוס אייסמן מבנק לאומי ועוד. המהלך מבוצע בשיתוף עם קהילת "היזמיות" שהקימה הילה אוביל ברנר, וכוללת כ־5,500 חברות.

חדשות טובות

הקרן העולמית של בנק Citi הכריזה על זוכי אתגר החדשנות העולמי, בהם ארגון הצלת המזון הלאומי "לקט ישראל", שיקבל תרומה של 2 מיליון שקל.