דלק רכב מתחילה את השיווק של מותג הפרמיום החשמלי NIO בישראל

המכוניות תומכות בהחלפת סוללות מהירה נוסח בטר פלייס • ישווקו 3 דגמים מפוארים בטווח מחיר של 344-500 אלף שקל

NIO ES8 / צילום: יח''צ
NIO ES8 / צילום: יח''צ

עשר שנים לאחר הפסקת הפעילות של בטר פלייס, התחנות להחלפה מהירה של סוללות ברכב חשמלי חוזרות לישראל. חברת דלק מוטורס החלה היום (ב') רשמית את השיווק המוקדם של רכבי מותג הפרמיום הסיני NIO בישראל, שהחלפת סוללות מהירה היא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה הטכנולוגית שלו.

בטכנולוגיה הזו, שהוצגה לראשונה על-ידי המיזם של שי אגסי בתחילת העשור הקודם, ניתן להחליף בצורה רובוטית סוללות ריקות בסוללות טעונות, שמאפשרות לצאת לדרך תוך מספר דקות מבלי להתעכב זמן ממושך על טעינה מקובלת. על-פי הודעת דלק רכב, שתי תחנות החלפה של NIO יוקמו בישראל כבר בשנה הקרובה. 

מבחן דרכים | מאזדה CX-90: חרב מלוטשת, אבל לא בטוח שזה מספיק 
השבוע בענף הרכב | הישראלי הכי בכיר בתעשיית הרכב העולמית ומשלוח הסיניות הענק שבדרך לישראל 

NIO ET7 / צילום: יח''צ
 NIO ET7 / צילום: יח''צ

שלושה דגמים 

החברה, שרשומה כיבואן עקיף של NIO, מתחילה את השיווק המוקדם בישראל עם שלושה דגמים, שלכולם רשימת אבזור פאר ארוכה ומערך בטיחות אקטיבי מתקדם עם הכנה לנהיגה אוטונומית בעתיד.

הראשון הוא דגם הספורט-סדאן NIO ET5, שאורכו 4.79 מטר, והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך כ-2.89 מטר. הרכב יצויד כסטנדרט בשני מנועים בהספק משולב של 489 כ"ס עם תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. הדגם ישווק עם סוללה של 75 קילוואט-שעה וטווח של עד כ-451 ק"מ ב-WLTP או עם סוללה של 100 קילוואט-שעה וטווח של עד 583 ק"מ. המחירים ינועו בין כ-344 אלף שקל ל-429 אלף שקל בהתאם לגרסה. 

הדגם השני הוא הקרוס אובר הגדול ES8, שמיועד ל-6 או 7 נוסעים. אורכו מעל 5 מטר, בסיס הגלגלים שלו הוא באורך כ-3 מטר, והוא מצויד בשני מנועים בהספק משולב של 544 כ"ס עם תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. הרכב מצויד כסטנדרט במתלי אוויר ובסוללה של 100 קילוואט-שעה עם טווח של עד 466 ק"מ ב-WLTP. מחירו יעמוד על כ-465 אלף שקל.

הדגם השלישי הוא מכונית הפאר הגדולה ET7, שאורכה 5.1 מטר, ובסיס הגלגלים שלה באורך 3.06 מטר. לרכב יש עיצוב קופה אווירודינמי, והוא מצויד בשני מנועים בהספק משולב של 653 כ"ס עם תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. עם סוללה של 100 קילוואט-שעה טווח הנסיעה עומד על עד כ-580 ק"מ. לרכב יש מתלי אוויר מתקדמים, והוא יהיה הראשון בישראל שמצויד במערכת בטיחות אקטיבית עם חיישן לייזר (LIDAR) ויכולות אוטונומיות גבוהות. מחירו עומד על 499 אלף שקל.

שירות יוקרה ייעודי

בשלב הראשון ישווקו כלי הרכב בישראל באמצעות נקודות פופ-אפ, שינועו במיקומים שונים בישראל. בשנה הבאה תושלם ההקמה של אולם תצוגה מרכזי חדש על-פי הסטנדרטים של "בית NIO" ברחבי העולם.

כלי הרכב ישווקו עם שירות יוקרה ייעודי שכולל מוקד שירות מסביב לשעון, מנהל שירות אישי ושירות עד לבית עם רכב חלופי בעת טיפולים.