הבורסה בת"א | סיקור שוטף

עליות קלות בנעילת הבורסה; מדד ת"א טכנולוגיה טיפס בכ-1.1%

מדד ת"א 35 ננעל סביב רמות הבסיס, ומדד ת"א 90 טיפס בכ-0.5% • השקל נסחר במגמה מעורבת מול המטבעות הזרים • מניית אירודרום קבוצה זינקה בכ-40% • הבורסות בסין ובהונג קונג סגורות • מחירי הנפט עולים קלות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף
בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

14:30

עליות קלות בבורסת ת"א: מדד ת"א 35 נסחר סביב רמות הבסיס, ומדד ת"א 90 טיפס בכ-0.7%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.06 מיליארד שקל.

בלטו לחיוב מניות ריטיילורס , פורמולה מערכות , נובה , קמטק  וחברה לישראל .

מנגד, מניות זפירוס , נאייקס , בזק , נפטא  ואפולו פאוור  נסחרו בירידות שערים.

בשוק האג"ח המקומי, מדדי התל בונד הקונצרנים ננעלו במגמה מעורבת. אגרות החוב הממשלתיות נסחרו במגמה דומה. מדד תל גוב 10 + נסחר בירידות של 0.1%.

13:25

מגמה מעורבת בת"א: מדד ת"א 35 יורד בכ-0.1%, ומדד ת"א 90 מטפס בכ-0.4%.

נקסטר כמפארמה, חברת שירות בתחום ייצור התרופות, עם ידע ופתרונות ייחודיים בתחום הפורמולציה שלהן, צפויה להתאחד עם החברה הבת הבורסאית שלה, נקסטייג' , ולהפוך לחברה נסחרת. 

בשנים האחרונות, נקסטר עשתה כמה מהלכים כדי לפרוץ לכיוונים חדשניים יותר, מעבר לשירותים שהיא מספקת עבור חברות אחרות. החברה הבת, נקסטייג', הוקמה כדי לפעול בתחום הקנאביס, בתקווה להביא את יכולות הפורמולציה הייחודיות של נקסטר לתחום. נקסטייג' פוצלה מנקסטר ומוזגה ב-2020 עם השלד מיקרומדיק, וכך הגיעה לבורסה בתל אביב; שם היא נסקה וצללה יחד עם העלייה והנפילה בהתלהבות מכל התחום. כעת, היא נסחרת לפי שווי של 21 מיליון שקל בלבד.  

12:03

המגמה החיובית בת"א נמשכת: מדד ת"א 35 עולה בכ-0.3%, ומדד ת"א 90 מטפס בכ-0.8%. בולט לחיוב מדד ת"א טכנולוגיה שעולה בכ-1.2%.

בולטות לחיוב מניות ריטיילורס , ישרס , ססאפיינס  מגה אור  ואיי.סי.אל .

מנגד, אפולו פאוור , אלקטרה צריכה , דנאל  וזפירוס  נסחרות בירידות שערים.

בשוק המט"ח המקומי, הדולר מתחזק בכ-0.1% מול השקל ונסחר סביב רמה של 3.82 שקלים. מנגד, האירו נחלש מול השקל ונסחר סביב 4.04 שקלים. 

10:59

עליות קלות בבורסת תל אביב: מדד ת"א 35 עולה בכ-0.2%, ות"א 90 מוסיף לערכו 0.5%. בולט לחיוב מדד ביומד שמוסיף לערכו כ-1.2%.

חברת אירודרום , העוסקת בעיבוד מידע באמצעות כטב"מים להפקת תובנות דיגיטליות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית, דיווחה לפני זמן קצר כי קיבלה הזמנה בסך של כ-.2.25 מיליון דולר לאספקת כלי טיס בלתי מאוישים ללקוח זר.

בשוק האג"ח המקומי, מדדי התל בונד הקונצרנים נסחרים בעליות קלות. אגרות החוב הממשלתיות נסחרות במגמה דומה. מדד תל גוב 10 + נסחר בירידות של 0.1%.

10:04

יום המסחר בתל אביב נפתח במגמה מעורבת. ת"א 35 עולה ב-0.1%, ות"א 90 יורד ב-0.1%.

בולטות לחיוב מניות אינרום , סאפיינס , אלקטרה , איי.סי.אל , וקמטק .

מנגד, בולטות לשלילה מניות ישרס , נאייקס , דנאל  ודמרי .

חברת אנלייט אנרגיה , העוסקת בייזום של פרויקטים לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת בישראל ובחו"ל, דיווחה הבוקר כי זכתה במכרז למכירת חשמל (PPA) עבור 72% מהחשמל המיוצר על ידי חוות הרוח Pupin שבסרביה ל-15 שנים. במסגרת ההסכם, החשמל יימכר לחברת Elektroprivreda Srbije (EPS), חברת אספקת חשמל בבעלות ממשלת סרביה. 

עוד דווח כי עלות ההקמה הכוללת של הפרויקט תעמוד על כ-149-157 מיליון דולר, עם צפי להכנסות של 22-24 מיליון דולר ו-EBITDA של 13-15 מיליון דולר בשנת הפעילות הראשונה המלאה. 

08:48

יום המסחר בשוק המט"ח המקומי נפתח בהתחזקות קלה של השקל מול המטבעות הזרים. שער הדולר - שקל עומד על 3.81 שקלים, והאירו-שקל עומד על 4.03 שקלים.

07:50

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוקי המניות

יום המסחר בל אביב צפוי להיפתח במגמה חיובית. אמש, המסחר בבורסה התנהל במגמה ירוקה. בלטו בעליות מניות הבנקים כשמדד ת"א בנקים הוסיף כ-2.3% לערכו ביום א'. מדד ת"א 35 עלה ב-1.5% בסגירה. במהלך חול המועד סוכות השבוע, המסחר בתל אביב ייסגר מוקדם יותר.

מניית חברת פינרג'י , העוסקת בפיתוח מערכות אנרגיה מבוססות סוללות מתכת-אוויר, זינקה בכ-25% במהלך המסחר, לאחר שדיווחה כי חתמה על הסכם עם חברת Towers Indus ההודית למכירת 300 מערכות גיבוי של החברה, בשווי של כ-4 מיליון דולר.

חנן מור מוכרת מרכז מסחרי בחריש בהפסד של 26 מיליון שקל 

במקביל, חברת שיכון ובינוי  נדל"ן דיווחה כי תמכור לחברת כלל ביטוח כ-24.6 מיליון מניות המהוות כ-8% מהון המניות המונפק של החברה, שבשליטת שיכון ובינוי, בתמורה המשקפת לה שווי של כ-5 מיליארד שקל. לאחר העסקה תחזיק כלל ביטוח בכ-78% ממניות שיכון ובינוי נדל"ן.

בארה"ב, הבוקר החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית.

הרבעון האחרון של השנה בדרך כלל מציג ראלי בשווקים. מה יקרה השנה? 

מרבית המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים שליליים. לייבפרסון בולטת עם פער שלילי של כ-3.2%, ומנגד טבע עם פער חיובי של 1.5%. 

באסיה, הבורסות בסין ובהונג קונג סגורות לרגל ימים לאומיים. ביפן, מדד הניקיי עולה הבוקר ב-0.2%.

2. שוקי האג"ח

בשוק האג"ח המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרו בעליות קלות במהלך יום א'. האיגרות הממשלתיות נסחרו במגמה דומה, ומדד תל גוב שקלי 10+ עלה בכ-0.7%.

בשוק החוב האמריקאי, הבוקר התשואות על אג"ח ממשלת ארה"ב נסחרות בעליות קלות. התשואה על אג"ח הממשל ל-10 נסחרת סביב 4.61%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 5%.

מודי שפריר, אסטרטג ראשי לשווקים פיננסיים בבנק הפועלים, מסביר בסקירתו השבועית כי "העלייה הנמשכת במחירי הנפט הובילה השבוע לעלייה נוספת וחדה בתשואות האג"ח הממשלתיות הארוכות ובתלילות העקומים בשווקים המפותחים (כגון ישראל, ארה"ב וגרמניה). זאת על אף ההתמתנות הגבוהה מהצפוי באינפלציה באירופה ובארה"ב, וההרעה בנתונים ובסקרי הציפיות במרבית השווקים המפותחים".

3. שוקי הסחורות והמטבעות

בשוק המט"ח המקומי, ביום שישי האחרון השקל התחזק בחדות מול המטבעות הזרים. מול הדולר, השקל התחזק בכ-1% והצמד נסחר בשער של 3.81 שקלים. מול האירו, השקל התחזק בכ-0.7% ונסחר סביב 4.01 שקלים לאירו.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים הבוקר בעליות קלות. חבית נפט מסוג ברנט עומדת על מחיר של 92.41 דולר, ומחירה של חבית נפט מסוג אמריקאי עומד על 91 דולר. 

4. מאקרו

הבוקר פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ביפן שירד ל-48.5 נקודות בחודש ספטמבר, מעט מתחת לתחזיות המוקדמות (48.6 נקודות). 

בהמשך היום צפויים להתפרסם מדדי מנהלי הרכש במגזר הייצור בגוש האירו, בבריטניה ובארה"ב.

במהלך השבוע הקרוב צפויים להתפרסם בין היתר מדדי המחירים ליצרן בארה"ב וכן באיחוד האירופי ובמספר מדינות בו, וכן נתוני האבטלה באיחוד. עוד יתפרסמו החלטות הריבית של הבנקים המרכזיים באוסטרליה ובהודו, מדד המחירים לצרכן בשווייץ, משרות פנויות בארה"ב ונתוני תעסוקה בקנדה.

5. תחזית

יוני פנינג, אסטרטג ראשי בחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות, התייחס לנתוני האינפלציה בגוש האירו שפורסמו בסוף השבוע האחרון ולהשפעתם על מתווה הריבית של הבנק המרכזי, ה-ECB: "האינפלציה בגוש האירו הפתיעה מטה בספטמבר כשהתמתנה לקצב שנתי של 4.3% - הקצב הנמוך ביותר זה קרוב לשנתיים. הירידה נובעת במידה מסוימת מעליית מחירי האנרגיה בספטמבר אשתקד, שיוצאת מחישוב האינפלציה השנתי. אבל אל מול זה עומדת כמובן העלייה האחרונה במחירי הנפט שהשפעתה, כפי שניתן לראות, מתונה יותר. ההתמתנות באינפלציה תואמת את רמיזות ה-ECB בהודעת הריבית האחרונה, לפיהן הבנק צפוי להותיר את הריבית באיחוד ללא שינוי, לאחר ההעלאות האחרונות.

"ועדיין, ניתן היה לצפות שתהליך התמתנות האינפלציה בגוש האירו יתמשך זמן רב יותר", ציין פנינג, "לאור השפעות שניוניות מעליות המחירים של השנה שעברה".