חנן מור מוכרת מרכז מסחרי בחריש בהפסד של 26 מיליון שקל

חברת הנדל"ן מוכרת לשופרסל מרכז מסחרי תמורת 180 מיליון שקל – מתחת לערכו בספרים • הכסף מיועד לפדיון מוקדם של אג"ח טו של חנן מור, שמזנקת בכ-13%

חנן מור / צילום: אייל טואג
חנן מור / צילום: אייל טואג

נמשכים מהלכי המימוש של חברת הנדל"ן הממונפת חנן מור, כאשר הלחץ להנזיל נכסים מוביל למכירה במחיר הפסד. החברה חתמה על מזכר הבנות לא מחייב למכירת מלוא זכויותיה בנכס מסחרי בעיר חריש, "MORE בעיר 1", לידי שופרסל נדל"ן בתמורה ל-180 מיליון שקל. סכום זה נמוך ב-26 מיליון שקל על ערך הנכס בספרים שעומד על 206 מיליון שקל.

IBC אנלימיטד גייסה 450 מיליון שקל ממגדל ומבנק דיסקונט עבור פריסת סיבים אופטיים  
מה מחפשים יעקב שחר, אקרו וזכיין רשת זארה בפרויקט פינוי בינוי בי-ם  

הנכס הנמכר, הממוקם במרכז חריש, משתרע על שטח של כ-22 אלף מ"ר וכולל שתי קומות מסחר בשטח של כ-6,658 מ"ר, ארבע קומות משרדים בשטח של כ-7,055 מ"ר ושתי קומות חניון תת קרקעי. מדובר במרכז מסחרי חדש שאושר לאכלוס באוגוסט 2023 ויאוכלס בחודשים הקרובים. שיעור השטחים המשווקים כיום הינו 58% והשוכרים העיקריים הם ויקטורי, סופרפארם, רולדין, אופטיקה הלפרין, קופות חולים מכבי וכללית וחדר כושר.

בעקבות הדיווח - סדרת האג"ח טו של חנן מור מזנקת בכ-13%

קבוצת חנן מור, בשליטת היו"ר חנן מור והמנכ"ל אבי מאור, נסחרת כיום בשווי של כ-220 מיליון שקל, כשליש מההון העצמי החשבונאי של החברה. שווי זה משקף ירידה של כ-60% במניית החברה בשנה האחרונה. החברה מציינת כי בהתאם לשטר הנאמנות לתנאי אגרות החוב מסדרה טו' ולמזכר ההבנות שנחתם, עם מכירת הנכס תיועד מלוא התמורה נטו לפדיון מוקדם ומלא של יתרת סדרת האג"ח בסכום של 143 מיליון שקל. אג"ח טו', במח"מ של כ-4 שנים, זינקה בתגובה לדיווח בכ-13%.

בשבוע שעבר אישרה חנן מור כי היא מנהלת מו"מ מתקדם למכירה זכויותיה במתחם מגורים ומסחר ברמת גן (רמת אפעל) אשר כולל בניית 172 יחידות דיור, מהן 66 למכירה במחיר מופחת. על פי הפרסומים, המו"מ למכירת הקרקע לגינדי אחזקות נוקב בתמורה של כ-170 מיליון שקל, בדומה לעלות הקרקע בספרים.

חנן מור עדכנה בדוחות 2022 כי הכינה "תוכנית פעולה מפורטת הכוללת פעולות תפעוליות ופיננסיות למימוש נכסים לצורכי מימון פירעון התחייבויותיה ולטובת חיזוק תזרים המזומנים של החברה", זאת על רקע מצבה הכלכלי המורכב. כבר אז ציינה את קניון MORE בעיר 1 כאחד המועמדים למכירה.

לאורך השנה החולפת מימשה החברה כמה וכמה נכסים - שניים במודיעין, אחד בראשון לציון ואחד בנס ציונה, בסכום כולל של 188 מיליון שקל, במחירים גבוהים מהשווי בספרים. לאלו יש לצרף את המאמצים של החברה למכירת קרקעות בפרויקט הענק המתוכנן שלה בשדה דב, בצפון ת"א. מדובר בפרויקט, שרכישת הקרקע היקרה בגינו, מהווה את הגורם המרכזי בחששות המשקיעים לגבי יכולות החזר החוב של חנן מור.

בתחילת אוגוסט הודיעה קבוצת מור כי היא "בוחנת ליזום את הפרויקט באופן שבו תתאפשר מכירה של מרכיבי הקרקע לבניינים השונים ואו חלקים ממנה". בכוונת החברה להשתמש בתמורה ממכירת חלקים בפרויקט לפירעון החוב הבנקאי שנטלה לצורך רכישת הקרקע בשדה דב שמסתכם לסך של כ-1.3 מיליארד שקל.

אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, מסר בעקבות הפרסומים: "כחלק ממימוש האסטרטגיה של חברת הנדל"ן להצפת ערך אנו ממוקדים, בין היתר, באיתור הזדמנויות לרכישת מתחמים קיימים של נדל"ן מניב. החברה נהנית מפורטפוליו נכסים איכותי המייצר תזרים מזומנים חזק ויציב במינוף נמוך המקנה לה יתרון נזילות לביצוע עסקאות בהיקפים גדולים. נמשיך לפעול להרחבת ולביסוס פורטפוליו הנכסים שלנו הן באמצעות השבחת הנכסים שבבעלותנו, הן באמצעות רכישת נכסים מניבים איכותיים נוספים והן בתחום הייזום".