שוק ההון | סיקור שוטף

נעילה חיובית בבורסה בת"א; מדד ת"א נפט וגז זינק בכ-2%

ת"א 35 ננעל ללא שינוי, ת"א 125 טיפס ב-0.2% ות"א 90 עלה ב-0.7% • בארה"ב תשואות האג"ח מגיעות לשיאים חדשים • נתוני היצוא של ישראל לחודש יולי פורסמו • השקל מתחזק קלות מול המטבעות הזרים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock
בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות קלות. ת"א 35 ננעל ללא שינוי, ת"א 125 טיפס ב-0.2% ות"א 90 עלה ב-0.7%. מדד הבנקים התחזק ב-1.2% ומדד נפט וגז קפץ ב-1.9%. 

מחזור המסחר הסתכם בכ-2.7 מיליארד שקל.

אייאיאס , שיכון ובינוי , נפטא , נאוויטס , נקסט ויז'ן  ואנרג'יאן  בלטו בעליות. אקוואריוס מנוע , אלוני חץ  ואנרג'יקס  בלטו בירידות. 

15:50

המסחר בבורסת ת"א מתנהל במגמה חיובית. ת"א 35 נסחר ללא שינוי, ת"א 125 עולה ב-0.2% ות"א 90 מטפס ב-0.8%. ת"א בנקים מתחזק ב-1.3% ות"א נפט וגז קופץ ב-1.5%.

בינלאומי  ומזרחי טפחות  בולטות בעליות בת"א 35. 

14:30

עליות קלות בבורסה: ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 מוסיף לערכו כ-0.8%. 

חברת ביוליין , העוסקת בפיתוח תרופות למגוון מחלות, דיווחה לפני זמן קצר על תוצאות מעודדות מחלקו הראשון של ניסוי קליני Phase 2 לבחינת טיפול משולב הכולל Motixafortide עבור חולי סרטן לבלב גרורתי.

בשוק המט"ח המקומי, השקל נסחר ביציבות מול המטבעות הזרים: שער הדולר - שקל עומד על כ-3.846 שקלים ושער האירו - שקל עומד על כ-4.05 שקלים.

13:31

מגמה מעורבת בבורסה בת"א: מדד ת"א 35 נסחר סביב רמות הבסיס ומדד ת"א 90 מטפס בכ-0.9%. בקרב המדדים הענפיים, מדד ת"א נפט וגז עולה בכ-1.1% ומדד הבנקים עולה בכ-1%.

קבוצת חנן מור  אישרה את הפרסומים לפיהם החברה מנהלת מו"מ למכירה זכויות במתחם המגורים והמסחר ברמת גן. במקביל החברה הדגישה כי טרם נחתם הסכם מחייב בין הצדדים וכי תשוב ותדווח ככול ויחתם הסכם מחייב. 

12:08

מגמה מעורבת בבורסת ת"א: מדד ת"א 35 יורד בכ-0.1% ומדד ת"א 90 מוסיף לערכו כ-0.5%. מדד ת"א בנקים בולט לחיוב ועולה בכ-1%.

בולטות לחיוב מניות זפירוס , פז נפט , דנאל , ורידיס  ואפולו פאוור .

מנגד, בולטות לשלילה מניות אורמד פארמ , אלקטרה צריכה , לוינשטין נכסים  ואורמת טכנו .

בשוק המט"ח, הדולר נחלש ב-0.1% מול השקל ונסחר סביב 3.84 שקלים. האירו נחלש בכ-0.3% ונסחר סביב 4.04 שקלים.

10:46

המסחר בבורסה מתנהל במגמה מעורבת: מדד ת"א 35 יורד ב-0.2% ות"א 90 עולה בכ-0.3%. בקרב המדדים הענפיים מדד ת"א נפט וגז עולה בכ-0.6% ומדד ת"א ביומד משיל מערכו 0.5%.

חברת פז נפט  דיווחה לפני זמן קצר כי דירקטוריון החברה אימץ מדיניות דיבידנד מעודכנת לפיה מידי שנה, החל מרבעון שלישי לשנת 2023 ובגינו ואילך, החברה תחלק לבעלי מניותיה מידי רבעון דיבידנד, בשיעור של 70% מרווחיה הנקיים הרבעוניים של החברה הראויים לחלוקה, על פי הדוחות הכספיים המאוחדים של החברה לרבעון החולף. עם זאת, ככל שלחברה יהיו באותו רבעון רווחים נקיים ראויים לחלוקה הנובעים ממימוש נכסים ראליים, תחלק החברה 100% מרווחים אלו. 

בשוק האג"ח המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרים ביציבות. אגרות החוב הממשלתיות מטפסות קלות. התשואה על אג"ח ממשלת ישראל ל-10 שנים נסחרת סביב 4.22%.

10:06

יום המסחר בבורסה בת"א נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 יורד ב-0.5% ות"א 90 עולה בכ-0.1%.

בולטות לחיוב מניות אפולו פאוור , אינרום , נאוויטס פטר יהש , ולפידות קפיטל .

מנגד, בולטות לשלילה מניות נאייקס , מיטרוניקס , נטו מלינדה , ותורפז .

09:02

קבוצת שופרסל  הודיעה היום (ה') כי היא החליטה שלא להשלים את העסקה עם עמית זאב להשקת פעילות רשת הקמעונאות SPAR על-ידי הקמת חברה משותפת.

החברה מעדכנת כי על רקע המגבלות שקבעה רשות התחרות לצורך מתן אישורה להתקשרות, ולאחר בחינה נוספת של הנתונים שהתקבלו בידי החברה בתקופה שלאחר חתימת ההסכם, היא החליטה שלא להמשיך לפעול לקיום ההסכם, שיבוא אל סיומו ביום 30.9.2023.

08:35

יום המסחר בשוק המט"ח המקומי נפתח במגמה מעורבת. הדולר נסחר מול השקל ביציבות סביב רמה של 3.84 שקלים. האירו נחלש מול השקל ב-0.3% ונסחר סביב 4.04.

07:54

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. שוק המניות

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת. אמש (ד') מגמה חיובית נרשמה בבורסה בת"א, עם עליות של כ-0.5% במדדים המובילים. מדד ת"א בנקים 5 עלה בכ-2%.

סערת אוקטובר: האירועים שעלולים לטלטל את הכלכלה הישראלית בחודש הקרוב 

רשת המלונות פתאל החזקות  הציגה מצגת למשקיעים במסגרתה אשררה את התחזיות לשנת 2023 וצפתה המשך צמיחה בשנת 2024 - עם הכנסות של עד 8.5 מיליארד שקל. הרווח EBITDA הצפוי ב-2024 עומד על 1.6-1.8 מיליארד שקל. בעקבות הדיווח, נסחרה מניית פתאל בעליות.

קבוצת דלק  דיווחה על קבלת אישור רגולטורי בבריטניה אצל החברה הבת איתקה וחברת אקווינור, לתוכנית הפיתוח של מאגר גז בים הצפוני שבו הן שותפות. כמו כן התקבלה בשותפות החלטת השקעה סופית (FID) לפיתוח השלב הראשון במאגר. המניה הוסיפה כ־3% במסחר בת"א.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.2%, ה-S&P 500 ננעל סביב רמות הבסיס והנאסד"ק עלה בכ-0.2%. 

למה וול סטריט יורדת ואיך זה ישפיע על תיקי ההשקעות של הישראלים 

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

מרבית המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים שליליים. לייבפרסון בולטת עם פער שלילי של כ-2.6% ומנגד אנרגי'אן עם פער חיובי של 1.3%. 

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים הבוקר במגמה מעורבת. הניקיי צולל בכ-2%, ההנג סנג יורד בכ-1%, בורסת שנחאי עולה בכ-0.1% ומדד הקוספי עולה בשיעור דומה.

מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב: זה השוק שכדאי להשקיע בו 

2. שוקי האג"ח

בשוק האג"ח המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות טיפסו, כשהתשואת ל-10 שנים עמדהעל 4.2%. מדדי התל בונד הקונצרניים ננעלו ביציבות.

בארה"ב תשואות האג"ח יורדות קלות הבוקר לאחר שאמש זינקו בחדות. תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים עומדת על כ-4.6%, ותשואות האג"ח לשנתיים עומדת על 5.12%.

הריביות הגבוהות כאן כדי להישאר: המשמעות והסיכונים לחברות ולמשקיעים 

3. שוקי הסחורות והמטבעות

אמש (ד'), הדולר התחזק אל מול סל המטבעות הזרים, כשהאינדקס העולמי הגיע ל-106 נקודות, שיא של 10 חודשים. גם לעומת השקל התחזק המטבע האמריקאי, לשער של 3.84 שקלים. האירו נסחר ביציבות ברמה של 4.05 שקלים.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט קופצים הבוקר ב-1%. מחירה של חבית נפט אמריקאי עומד על 94 דולרים, ומחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על כ-95 דולרים.

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, כתב בסקירתו כי "עליית מחירי הנפט נבלמה בשבוע החולף, ומחיר חבית מסוג ברנט ירד לכ־93.4 דולר - עדיין גבוה מאוד ביחס לרמת המחירים בראשית השנה, רמה הנתמכת על ידי הקיצוץ מרצון בתפוקת הנפט של ערב הסעודית והפחתת היצוא של רוסיה".

בהמשך לכך, ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מסביר בסקירתו השבועית כי "מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בעיקר מהחלטות של קבוצת OPEC+ בטווח הקרוב בנוגע למכסות היצוא של כלל חברות הקבוצה וכן מהמשך הקיצוץ הוולונטרי בייצור או ביצוא הנפט של ערב הסעודית ורוסיה, מהלכים אשר עלולים להביא לירידה בהיצע הנפט הגלובלי, על אף הצפי לגידול מסוים במקביל בתפוקת הנפט של ארה"ב. הירידה בחששות מפני מיתון בכלכלת ארה"ב עשויה לתמוך בביקושים לנפט.

"מנגד, המשך הרעה במצב היציבות הפיננסית של ענף הנדל"ן בסין, תוך כדי פגיעה בצמיחת הביקושים, עלול להביא להאטת הביקושים. המשך התחזקות הדולר מהווה גורם נוסף הממתן את עליית מחיר הנפט, הנקוב בדולרים. במבט כולל, המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי להיות בהמשך 2023 סביב רמה של כ-85-95 דולר לחבית".

4. מאקרו

אמש (ג') הלמ"ס פרסמה את נתוני היצוא של ישראל לחודש יולי, ולפיה יצוא השירותים בישראל בירידה. סך היצוא מישראל ירד ב־0.9% לעומת חודש יוני, ויצוא השירותים ביולי (לא כולל סטארט אפים), הסתכם לאחר ניכוי השפעת עונתיות בכ־6.8 מיליארד דולר.

בעולם התפרסמו מדדי מנהלי הרכש הראשונים לחודש ספטמבר, ולדברי אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב בית השקעות, הם אינם משקפים את החשש מפני היחלשות מהירה בכלכלה העולמית. "המדדים לא משקפים הרעה ניכרת בפעילות הכלכלית בארה"ב ובאירופה במגזרי השירותים והתעשייה, לעומת אוגוסט", כתב.

בהמשך היום, צפויים להתפרסם מדד המחירים לצרכן בספרד והאומדן השני לנתוני הצמיחה של הרבעון השני בארה"ב.

5. תחזית

למרות החלטת הבנק המרכזי של ארה"ב בשבוע שעבר שלא להעלות את הריבית, נאום ההחלטה של יו"ר הפדרל ריזרב (פד), ג'רום פאוול, רמז על השארת הריבית ברמתה הגבוהה לאורך זמן.

בהתייחס לכך זבז'ינסקי העריך כי "אם נוסיף את השפעת הירידה של סעיף הדיור (שחישובו צפוי להשתנות בקרוב) ואת השפעת ההאטה באינפלציה שמתרחשת בסעיפים רבים נוספים בארה"ב, במיוחד על רקע הירידה הצפויה בקצב הצמיחה, נגיע למסקנה שעולה הסיכוי לירידה מהירה באינפלציה בארה"ב".

בישראל, זבז'ינסקי, צופה שריבית בנק ישראל לא תעלה, אף ש"הירידה באבטלה על רקע עלייה בשכר, עשויה לחזק את השיקולים בעד המשך עליות הריבית על ידי בנק ישראל". בשלב זה, כמעט חודש לפני החלטת הריבית, "השיקולים בעד השארת הריבית ללא שינוי, בפרט החולשה הניכרת בצריכה הפרטית, חזקים יותר מאשר השיקולים בעד המשך ההעלאות".