שוב העלאת מחירים בדיפלומט: המוצרים יתייקרו עד 4%

החל מ-15 באוקטובר, לאחר חג סוכות, יתייקרו מוצרי הטואלטיקה של דיפלומט בכ-4%, ומוצרי המזון יתייקרו בשיעור של כ-3.37% • הסיבה, לפי החברה, היא "התייקרות מחירי הקנייה מספקינו"

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט
מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

יבואנית המזון והטואלטיקה דיפלומט הודיעה היום (ג') לקמעונאים על התייקרות של חלק ממוצריה. החל מ-15 באוקטובר, לאחר חג סוכות, יתייקרו מוצרי הטואלטיקה של דיפלומט בכ-4%, ומוצרי המזון יתייקרו בשיעור של כ-3.37%. 

4 חודשים לכניסת קרפור: האם היא השפיעה על התנהגות הצרכנים?

"שלום רב", נכתב בהודעת דיפלומט לקמעונאים. "לאור התייקרות מחירי הקנייה מספקינו, אנו נאלצים להודיע על עדכון מחיר של חלק מהמוצרים אותם אנו מפיצים. העלייה תהיה באחוז משוקלל של: טואלטיקה - 4.01%, מזון - 3.37%". בסוף ההודעה נכתב כי "המחיר לצרכן הוא לשיקול-דעתו הבלעדי של הקמעונאי".

במוצרי הטואלטיקה, העלייה תחול על קטגוריות סוללות, צבעי שיער, אבקות כביסה, הגיינה נשית, נוזל כלים, מברשות שיניים חשמליות ומסירי שיער. שיעור העלייה הממוצע של כלל מוצרי הטואלטיקה הוא 4.01% ולא עולה על 10% במוצר בודד, למעט נוזלי כלים.

במוצרי המזון, העלייה תחול על קטגוריות מרגרינה, קטשופ, קפה, רטבים, לחם, חטיפים ודגני בוקר. שיעור העלייה הממוצע הוא 3.3% ולא עולה על 15% במוצר בודד, למעט חטיפי צ'יפס ועגבניות. 

מהלך צפוי

לא מדובר במהלך מפתיע. כבר בדוחות הרבעון השני השנה הזהירה דיפלומט כי תיאלץ להעלות מחירים. בדוחותיה לרבעון השני התייחסה דיפלומט להשפעת יוקר המחיה ומשבר הסחר העולמי על תוצאותיה הכספיות: "במהלך 2022 ובתקופת הדוח חוותה החברה עליות בשיעורי האינפלציה בעולם, ובעקבותיה התמודדה החברה עם עליות מחירי המוצרים אותם היא מייבאת.

"בהתאם, החברה העלתה מחירים, במהלך הרבעון הרביעי של 2022 ובתקופת הדוח, של חלק ממוצריה שהתייקרו על-ידי ספקיה כאמור. נוכח עליית מחירי המוצרים מספקיה והתייקרות התשומות שהחברה נושאת בהן בתקופת הדוח, לצד האתגרים בהעלאת מחירי מוצריה, רווחיותה הגולמית של החברה על חלק ממוצריה נשחקה. שחיקה זו קוזזה בזכות רכישות חברות חדשות בתחום פעילותה שביצעה החברה בתקופת הדוח והכללת תוצאותיהן בדוחותיה הכספיים.

"למיטב ידיעתה של החברה, חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה. משכך ולאור הימשכות היחלשות השקל אל מול האירו והדולר, החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה". 

לא העלאת המחירים הראשונה השנה

דיפלומט העלתה השנה מחירים מספר פעמים: ביוני היא הודיעה על התייקרות של חלק ממוצרי הקפה, העוגיות והטונה אותם היא מפיצה ומשווקת, בשיעור ממוצע של 6.1%. מחירי מוצרי הטונה עודכנו בשיעור שלא יעלה על 4%. כחודש לפני כן היא הודיעה החברה על העלאת מחירים בשיעור של עד 25% במותגי היינץ, פרינגלס, מילקה, אוראו וריין דיז'ון.

בקיץ השנה שעברה הודיעה דיפלומט על העלאת מחיר, שנדחתה לאחר מחאה נגדה ונגד חברות נוספות שהודיעו על העלאת מחירים באותה עת, ביניהן שסטוביץ וקימברלי קלארק, על שורת מוצרים, ביניהם חיתולי פמפרס, שמפו הד אנד שולדרס ופנטן, ג'ילט, דגני הבוקר של קלוגס, חטיף פרינגלס וסטארקיסט.

הכנסות דיפלומט ברבעון השני הסתכמו בכ-814 מיליון שקל, בהשוואה לכ-723 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה צמיחה בהכנסותיה הן בישראל והן בפעילותה בחו"ל. ההכנסות בישראל ברבעון הסתכמו בכ-481 מיליון שקל, בהשוואה לכ-438 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מאיחוד החברות שדיפלומט רכשה לאחרונה: נווה פארמה, ביגדם ודורות, שתרמו כ-31 מיליון שקל להכנסות החברה; ומצמיחה אורגנית בסך של כ-11 מיליון שקל.

הרווח הנקי של קבוצת דיפלומט ברבעון השני של שנת 2023 ירד והסתכם בכ-16 מיליון שקל, בהשוואה לכ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הגידול בהיקפי הפעילות, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון, נטו, בגין הגידול בחוב הפיננסי של החברה, לצד העלייה בשיעורי הריבית וכן מעלייה בהוצאות בגין הפרשי שער. 

דיפלומט משווקת למעלה מ-100 מותגים בינלאומיים, בינם מותגי פרוקטר אנד גמבל כמו פמפרס, אריאל, ג'ילט, פיירי, פנטן ואולווייז, טונה סטארקיסט, מונדליז (שוקולד מילקה, אוראו וטובלרון), תחליפי הבשר מהצומח של ביונד מיט, מותגי היינץ, קיקו מן ,לוטוס, קלוגס, רדבול, פסטה רומו, ו-וולה.