השבוע ה-38 למחאה: משפחות שכולות ממלחמת יום הכיפורים נאמו בקפלן

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט נמשכת, עם הפגנות בתל אביב, בחיפה, בכפר סבא, ברמת השרון ובמוקדים נוספים • ביום חמישי הקרוב יתקיים בשידור ישיר דיון בבג"ץ בעניין העתירה לפסילת חוק הנבצרות

ההפגנה המרכזית בקפלן, הערב / צילום: אמיר גולדשטיין
ההפגנה המרכזית בקפלן, הערב / צילום: אמיר גולדשטיין

הערב (מוצאי שבת) נמשכת ברחבי הארץ המחאה נגד הרפורמה המשפטית זה השבוע ה-38 ברציפות, מאז הכריזה הממשלה על קידום מהלכי החקיקה. זאת, לאחר שאתמול (ו') הפגינו אלפים מול מטה האו"ם בניו יורק בזמן נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן, השבוע, החליט יו"ר ההסתדרות לתלות את מגילת העצמאות על בניין מטה ההסתדרות בתל אביב ועל עשרות בנייני הסתדרות ברחבי הארץ. בנוסף, אתמול (ו') פעילי מחאה תלו את מגילת העצמאות על צוק מנרה בגליל העליון.

במוקד ההפגנה המרכזי ברחוב קפלן בתל אביב נאמו האלוף במיל' נועם תיבון, ד"ר מירב אהרון-גוטמן, הרב ירמי סטביסקי ונציגי המשפחות השכולות של מלחמת יום הכיפורים, רות ברזילי ועוזי צוובנר. עוד הופיעה הזמרת רונה קינן.

לוחמים במלחמת יום הכיפורים מפגינים בכרכור, הערב / צילום: עמוס גיל
 לוחמים במלחמת יום הכיפורים מפגינים בכרכור, הערב / צילום: עמוס גיל

הצעדה השבועית מתקיימת בתל אביב מכיכר דיזנגוף לקפלן, כאשר המפגינים נושאים שלט ענק עליו נכתב: "נתניהו אין מחילה". ברחובות, מפגינים צעדו עם שלט "חטאתם לפנינו", ובנתניה מפגינות נושאות שלט "תודה לבג"ץ".

הפגנות מתקיימות גם בערים חיפה, רמלה, עפולה, רמת השרון, צומת צמח, הגומא, חדרה, כרכור, נהריה, צומת גדרה ובמוקדים נוספים.

הפגנה ברחובות, הערב / צילום: נבט כהנא
 הפגנה ברחובות, הערב / צילום: נבט כהנא

ביום חמישי: דיון בבג"ץ על חוק הנבצרות 

השבוע, ביום חמישי, יתקיים דיון בשידור ישיר בבג"ץ בפני 11 שופטים בעתירה לפסילת חוק הנבצרות. התיקון לחוק יסוד: הממשלה, שאושר במרץ השנה, קובע כי ראש הממשלה יוצא לנבצרות רק במקרה של חוסר מסוגלות פיזית או נפשית למלא את תפקידו, או אם הממשלה תכריז על כך מסיבות בריאותיות.

השופטים שוקלים לדחות את תחולת התיקון לחוק לכנסת הבאה, בשל הטענה כי מדובר בתיקון פרסונלי שנועד להיטיב עם ראש הממשלה נתניהו - טענה שנשמעה גם מפי היועצת המשפטית לממשלה.