בשל חילוקי דעות עם השר: מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי מתפטר

עו"ד שלמה בן אליהו הודיע לשר בן גביר על סיום כהונתו בשל "סיבות אישיות" • עם זאת, ל-N12 נודע שהסיבה להתפטרותו של המנכ"ל היא חילוקי דעות עם השר • השר בן גביר: "מודה לו על תרומתו המשמעותית למדינת ישראל"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, עו"ד שלמה בן אליהו, הודיע היום (ד') לשר איתמר בן גביר על סיום תפקידו. במכתב ששלח לעובדי המשרד ציין בן אליהו כי החליט לעזוב את תפקידו עקב "סיבות אישיות". עם זאת, ל-N12 נודע כי עו"ד בן אליהו החליט לסיים את תפקידו בשל מחלוקות עם השר.

"עקב סיבות אישיות, הודעתי לאחרונה לשר לביטחון לאומי על כוונתי לסיים את כהונתי כמנכ"ל המשרד", כתב בהודעתו. "בראשית דבריי, אני רוצה להודות לשר על שמינה אותי לתפקיד חשוב זה, בעת כה רגישה ונדרשת. בהובלתו, קידמנו שורה של הישגים, חלקם כבר נותנים פירות וחלקם ייתנו פירות בחודשים ובשנים הבאות".

שלמה בן אליהו / צילום: תמר מצפי
 שלמה בן אליהו / צילום: תמר מצפי

בן אליהו התייחס להישגים שלטענתו הביא יחד עם השר, בהם הגדלת תקציב המשטרה והעלאת משכורות השוטרי. בסוף שבריו, אף ציין כי "האווירה המשפחתית, המקצועיות וגאוות היחידה שזורמת בעורקי עובדי המשרד לביטחון לאומי ראויה להערכה רבה", והודה לשר בן גביר על האמון שנתן בו.

השר איתמר בן גביר התייחס לדברים: "לאור הסיבות האישיות, נענתי לבקשת המנכ"ל לסיים את כהונתו. עו"ד בן אליהו בעל ניסיון רב בשירות הציבורי וכיהן כמנכ"ל של משרדים רבים ואני מודה לו על תרומתו המשמעותית למדינת ישראל". על פי הודעת המשרד לביטחון לאומי, המשנה הנוכחי למנכ"ל אליעזר רוזנבאום ישמש בממלא מקום לאחר עזיבתו של בן אליהו.

הכתבה פורסמה לראשונה ב- N12