משרד הביטחון חושף את היקף העסקאות עם סטארט־אפים ישראלים

לרגל התערוכה הביטחונית DSEI בלונדון, משרד הביטחון מפרסם את דוח הסטארט־אפים של מפא"ת, שחושף את היקף ההשקעה ושיתוף־הפעולה עם קהילת הסטארט־אפים הישראלית בחציון הראשון של 2023 • לפי הדוח, 206 סטארט־אפים פעילים עבדו עם מפא"ת בתקופה זו, מה שמהווה שיא חדש

תערוכת DSEI בלונדון / צילום: דוברות משרד הביטחון
תערוכת DSEI בלונדון / צילום: דוברות משרד הביטחון

בדומה לשלושת החברות הביטחוניות הישראליות הגדולות, אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, גם משרד הביטחון מציג השבוע ביתן בתערוכה הביטחונית DSEI בלונדון. זו התערוכה השנייה בגודלה בעולם, והיא עוסקת בפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים לשדה הקרב באוויר בים ויבשה וכן בביטחון פנים וסייבר.

מאסיה לאירופה דרך ישראל: מה הסיכויים שפרויקט הענק של ביידן ייצא לפועל?
מחשב העל שסידר לטסלה המלצה אופטימית במיוחד ושלח את המניה לעלייה של 10% 

כחלק מהתערוכה, במסגרת שיתוף־פעולה בין סיבט ומפא"ת, הובאו לתערוכה לראשונה שבע חברות הזנק ממרכז החדשנות הביטחוני של מפא"ת במשרד הביטחון, אינופנס (INNOFENSE), עם טכנולוגיות ייחודיות שיוצגו בתערוכה במטרה להעמיק את שיתופי־הפעולה עם מדינות בעולם.

לכבוד האירוע, משרד הביטחון מפרסם את דוח הסטארט־אפים של מפא"ת, שחושף את היקף ההשקעה ושיתוף־הפעולה עם קהילת הסטארט־אפים הישראלית בחציון הראשון של 2023.

מהדוח עולה כי בחציון הראשון של 2023, 206 סטארט־אפים פעילים עבדו עם מפא"ת - מה שמהווה שיא חדש. ברקע שיאי המכירות של התעשיות הביטחוניות הישראליות בשנה האחרונה, חלה בחציון החולף עלייה של 32 חברות. בד־בבד, משרד הביטחון שילם לסטארט־אפים 15 מיליון דולר, וכך היקף ההזמנות לחברות הללו הגיע ל־33 מיליון דולר לאורך השנים.

ב־119 החברות להן קיימים נתוני גיוס הון ידועים, ממוצע גיוס ההון עומד על כ־8.8 מיליון דולר, וסך כל הגיוסים הגיע לשווי של כ־634 מיליון דולר. 

תערוכת DSEI בלונדון / צילום: דוברות משרד הביטחון
 תערוכת DSEI בלונדון / צילום: דוברות משרד הביטחון

"עליונות טכנולוגית" 

מפא"ת גם חושפת כי 19 סטארט־אפים מובילים מיזמי מו"פ עם IWTSD, המחלקה האמריקאית לפיתוח המאבק בטרור. מתוך 19 החברות הללו, שתיים חדשות נוספו בחציון החולף. בה־בעת, שישה סטארט־אפים מובילים פרויקטים של ממשלה מול ממשלה, ובחציון החולף גם נוספו לחברות הזמנות בסך 3 מיליון דולר מגורמים ממשלתיים בינלאומיים. כך, הסתכם הסכום הכולל על 44 מיליון דולר.

"יתרונה האיכותי של מדינת ישראל והעליונות הטכנולוגית שלה מתבססים על שילוב נכסים והון אנושי מצוין ומצטיין בתעשיות הביטחוניות, האקדמיה, מכוני המחקר וחברות ההזנק הישראליות, שעימן משרד הביטחון משתף פעולה", אמר ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, שהוזמן לפתוח את יומה הראשון של התערוכה כדובר בינלאומי מרכזי.

לדבריו, "אנו פועלים ללא הרף לשפר את מנגנוני העבודה שלנו עם הסקטור הפרטי בכלל והסטארט־אפים בפרט. בשנה האחרונה נרשמו נתוני שיא בהיקף הסטארט-אפים הדואליים (אזרחיים וביטחוניים) שאיתם מפא"ת במשרד הביטחון עובד, התורמים במישרין לביטחון ישראל בשלל פרויקטי מחקר ופיתוח אמצעי לחימה".

ראש סיבט, תא"ל (מיל') יאיר קולס, אמר בטקס פתיחת הביתן: "התעשייה הביטחונית הישראלית מגלמת בתוכה השקעה בקידום טכנולוגי, יצירתיות ויוזמה פורצת דרך המשלבת נסיון מבצעי עשיר ומערכות בטחוניות בקצה הטכנולוגיה, שמסייעות לצה"ל בהגנה על בטחון המדינה. אנו גאים בהקמת ביתן ישראלי לאומי בהשתתפות רחבה של התעשיות הביטחוניות הישראליות. כ-35 חברות ישראליות ושבע חברות סטארט-אפ, יציגו מערכות מוכחות מבצעית באוויר, בים וביבשה. במהלך ימי התערוכה נפגוש גורמי מקצוע מכל העולם ונציג את יכולות התעשייה הן לגורמי צבא מהעולם והן למשרדי הגנה מקבילים מהעולם".