ייפגש עם אילון מאסק? נתניהו מתכנן סדרת מפגשים עם חברות הייטק בארה״ב

בשבוע הבא ימריא ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בארה״ב בו הוא צפוי לשאת נאום בעצרת האו״ם בניו יורק • במסגרת הביקור הוא מתכנן לערוך פגישות בחברות טכנולוגיה בתחום הבינה המלאכותית, ועל פי ההערכה, נעשים מאמצים להפגישו גם עם אילון מאסק

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח-לע''מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח-לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן לערוך מסע ביקורים בחברות טכנולוגיה בתחום הבינה המלאכותית, ועל פי ההערכה, נעשים מאמצים להפגישו עם אילון מאסק, מייסד טסלה ובעלי טוויטר - שכבר שוחח איתו בטלפון בחודש יוני האחרון. ביום ראשון ימריא נתניהו לביקור בארה״ב בו הוא צפוי לשאת נאום בעצרת האו״ם בניו יורק. בלוח הזמנים של מסע ראש הממשלה בארה״ב לא פורסם כי הוא ישהה בוושינגטון, על כן ההערכה היא כי הוא ייפגש עם נשיא ארה״ב ג'ו ביידן  במהלך העצרת ולא יגיע לביקור רשמי בבית הלבן.

אייפון 15 ינסה להתגבר על החרם הסיני והחשש לקץ הרומן עם גוגל
המכירות המקוונות בעולם בירידה, האם חודשי הקניות של סוף השנה יראו שינוי?

לפני הביקור, מתכנן ראש הממשלה לבקר במספר חברות בתחום הבינה המלאכותית בסן פרנסיסקו ביום שני הבא. גם במהלך ביקורו בניו יורק מנהלים כעת מגעים במשרד ראש הממשלה לקבוע פגישות עם חברות הייטק מקומיות.  

שמותיהן של החברות לא פורסמו ועל פי בכירים המעורבים בקביעת לוח הזמנים לביקור פרסומן בטרם עת עלול לגרום לביטולן. על פי פרסומים בחדשות 12 ו-13, ראש הממשלה ייפגש גם עם אילון מאסק, אך הדברים טרם אושרו על ידי מי מהצדדים. בכיר המקורב למאמצים טען כי ״כעת גדולים הסיכויים לאי קיומו של המפגש מאשר לקיומו״. מאסק נחשב  מקורב  למפלגה הרפובליקאית וכן לבית המלוכה הסעודי - ממנו גייס מיליוני דולרים לרכישת טוויטר ומימון החברות אותן הוא מנהל.  

ראש הממשלה לא נפגש עם בכירים בהייטק הישראלי מזה חודשים - רובם המכריע נמנע מלהיפגש איתו בשל קידום החקיקה המשפטית. כמה אנשי הייטק בולטים, בהם ארז שחר מקרן קומרה, יזם ההייטק משה רדמן, מנכ״לית פאפאיה גלובל  עינת גז ומיכה קאופמן מפייבר אף לוקחים חלק פעיל בארגון המחאה ובהובלתה מטעם ארגון ״מחאת ההייטק".  

היחיד שהצהיר על כך שנפגש איתו הוא המשקיע דובי פרנסס, בעלי קרן גרופ 11 שטען בעבר כי יזם את המפגש במטרה לחשוף את ראש הממשלה ושר האוצר למחסור החמור בהשקעות בישראל וכדי להניע מהלך להשקעות של גופים מוסדיים בקרנות הון סיכון וסטארטאפים ישראלים. פרנסס אף הפגיש בכירים בממשלה עם חברות כמו טריפאקשנס ומאסטרסקול. לא מן הנמנע כי שמן של החברות האלה הועלה בפני ראש הממשלה כאופציה סבירה לביקור בשבוע הבא.