הנפקת הענק של חברת ARM מתקדמת שלב. מה מחיר המניות?

ההנפקה של חברת השבבים מתקדמת, והיום היא פרסמה את השווי המעודכן וטווח המחירים למניה לפיו היא תתבצע • השווי יעמוד על 50-52 מיליארד דולר, אכזבה לעומת הערכות השווי הקודמות שסיפקה החברה

חברת השבבים הבריטית Arm / אילוסטרציה: Reuters
חברת השבבים הבריטית Arm / אילוסטרציה: Reuters

הנפקת השנה של וול סטריט מתקדמת שלב נוסף. חברת השבבים הבריטים ARM עדכנה ביום שלישי בשווי ובמחירי המניה הצפויים בהנפקה. כך, החברה תנפיק מניות בטווח של 47־51 דולר למניה והיא תנסה לגייס עד 4.87 מיליארד דולר.

כלומר, ההנפקה תתבצע לפי שווי של 50־52 מיליארד דולר לחברה. מדובר בשווי נמוך מהערכות קודמות, כאשר לאחרונה פורסם כי החברה מעוניינת לגייס 8־10 מיליארד דולר לפי שווי של 60־70 מיליארד דולר.

אקזיט של 350 מיליון דולר: חברת הסייבר הישראלית במו"מ מתקדם
פרס ניחומים? אחרי ביטול עסקת הענק, ההסכם החדש בין אינטל וטאואר 

ARM, שעיצובי השבבים שלה נמצאים כמעט בכל הסמארטפונים בעולם, כולל אפל ואנדרואיד (עיצבה את הארכיטקטורה של שבבים שנמצאים ב־99% מכלל הסמארטפונים), נרשמה להנפקה בניו יורק, ארבעה חודשים אחרי שהגישה תשקיף חסוי.

החברה לא מייצרת בעצמה שבבים, אלא היא אחראית להמציא את העיצוב הכולל - כולל רכיבים ושפת התכנות כדי לבנות את השבבים. המודל העסקי של ARM הוא מתן רישיון לקניין הרוחני עבור עיצובים אלו, שמסביבם ניתן לבנות את המערכות. לחברה חמישה לקוחות מרכזיים שמהווים מעל ל־50% מההכנסות: קוואלקום, אפל, אנבידיה, AMD וברודקום.

ההנפקה יוצאת לדרך לאחר ביטול עסקת הרכישה של החברה על ידי אנבידיה, ענקית המעבדים הגרפיים, שהייתה עלולה ליצור מונופול אימתני בשוק השבבים. לאחר כישלון העסקה דחפה בעלת השליטה ב־ARM, סופטבנק גרופ היפנית את הליך הנפקתה של החברה הבריטית, ועל פי ההערכה אף הבטיחה השקעה של אנבידיה במהלך מכירת המניות.

קרן ויז'ן של סופטבנק רכשה את ARM ב־6 לפי שווי של 31.8 מיליארד דולר (שהייתה אז הרכישה הגדולה ביותר אי פעם של חברת טכנולוגיה אירופית), ולפי דיווחים אחרונים היא מכרה לאחרונה לבעליה, סופטבנק, רבע ממניות החברה לפי שווי של 64 מיליארד דולר.

לפי דיווחיה של ARM מהשבועות האחרונים, הכנסותיה השנתיות עומדות על 2.68 מיליארד דולר, והיא מייצרת רווח נקי בהיקף של 524 מיליון דולר. ההכנסות בשנת הכספים 2023 שהסתיימה במרץ האחרון מהוות ירידה ביחס ל־2.7 מיליארד דולר בשנה הקודמת, על רקע הירידה במכירות סמארטפונים - שוק היעד העיקרי של ARM.