אלוט מאשרת את חשיפת גלובס: מודיעה על תוכנית התייעלות

החברה הודיעה היום על תוכנית התייעלות, שאמורה להפחית את הוצאותיה השנתיות בכ-15 מיליון דולר • על פי הערכות התוכנית תכלול גם פיטורי עובדים

ארז ענתבי, מנכ''ל חברת אלוט / צילום: איל יצהר
ארז ענתבי, מנכ''ל חברת אלוט / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה אלוט  מאשרת את חשיפת גלובס: החברה הודיעה היום על תוכנית התייעלות, שאמורה להפחית את הוצאותיה השנתיות בכ-15 מיליון דולר, כאשר על פי הערכות היא כוללת גם פיטורי עובדים. בסוף 2022 היו לחברה 749 עובדים, מהם 314 (כ-42%) בישראל.

המשבר בהייטק: האם חברת הטכנולוגיה בדרך לפיטורי עובדים?
יזמי הנדל״ן שילמו שווי שיא והסתבכו: כמה באמת שווה הקרקע בשדה דב?

אלוט, ספקית של פתרונות לניתוח רשתות תקשורת ופתרונות של אבטחה כשירות (SECaaS), פרסמה היום את דוחות הרבעון השני, שהחברה כבר פרסמה לקראתם אזהרת רווח. במקביל, היא עדכנה כצפוי כלפי מטה את התחזית השנתית שלה. אלוט צופה כעת הכנסות של 110-95 מיליון דולר ב-2023, מהן 11 מיליון דולר מתחום ה-SECaaS, וזאת לעומת התחזית הקודמת ל-120-110 מיליון דולר (מהן 13-11 מיליון דולר מה-SECaaS). בכך תסתיים השנה עם ירידה של 10.4%-22.6% בהכנסות לעומת 2022, שהייתה גם היא שנה של ירידה בהכנסות.

הרבעון השני הסתיים עם ירידה של 23.6% בהכנסות ל-25 מיליון דולר ומתחילת השנה ההכנסות הסתכמו ב-46.2 מיליון דולר, לעומת 64.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2022.

ההפסד הנקי של אלוט העמיק ברבעון ל-20.7 מיליון דולר, לעומת 6.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמחצית הראשונה ההפסד הגיע ל-32.1 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד הנקי הרבעוני הסתכם ב-18.3 מיליון דולר, עלייה של יותר מפי 4 לעומת הרבעון המקביל, ובמחצית ההפסד הגיע ל-26 מיליון דולר, לעומת 7.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

ארז ענתבי, מנכ"ל אלוט, אמר: "אנו מאמינים כי האסטרטגיה שלנו להעברת החברה למודל הכנסות SECaaS חוזרות תניע צמיחה רווחית בת קיימא ותשיא ערך לבעלי המניות בטווח הארוך. עם זאת, המרת עסקאות SECaaS שהושגו למנויים משלמים ממשיכה לקחת זמן ארוך יותר מהצפוי, וה-SMART חווה הכנסות נמוכות יותר לאור המשך התנאים הכלכליים המאתגרים. אנו מחויבים למטרה שלנו, להגיע לרווחיות בשנת 2024 באמצעות הצמיחה של עסקי ה- SECaaS, בשילוב עם שליטה מהודקת על ההוצאות. בכדי להגיע למטרה שלנו להניע צמיחה רווחית, אנו מיישמים תוכנית הפחתת עלויות אשר אנו צופים כי תפחית את ההוצאות השנתיות שלנו בכ-15 מיליון דולר".

אלוט נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 94 מיליון דולר אחרי ירידה של 27% במחיר המניה מתחילת השנה.