שר האוצר סמוטריץ' הכריע: זה מנהל רשות המסים החדש

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריע כי שי אהרונוביץ' יכהן כמנהל רשות המסים הבא • ב־17 בספטמבר אמור מנהל רשות המסים המכהן, ערן יעקב, לפנות את הכיסא - לאחר שהקדנציה שלו הייתה אמורה להסתיים כבר במרץ האחרון - אך הוארכה פעמיים

שי אהרונוביץ' / צילום: איל יצהר (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)
שי אהרונוביץ' / צילום: איל יצהר (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הכריע כי שי אהרונוביץ' הוא מנהל רשות המסים הבא.

אהרונוביץ' מכהן כיום כסמנכ"ל רשות המסים הממונה על מערך מיסוי מקרקעין, והוא גבר על שני המועמדים הסופיים האחרים עליהם המליצה ועדת האיתור, בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר: רולנד עם שלם, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המסים; ומירי סביון, המשנה למנהל רשות המסים ומנהלת המחלקה הכלכלית.

לראשונה מקום המדינה: לא ימונה נשיא לבית המשפט העליון במועד
●  בדיקת גלובס | דוח חדש מעריך שעשרות חברות ישראליות יהפכו ליעד השתלטות. אלו המועמדות 

שבוע שעבר הגיעו שלושת המועמדים הסופיים אל לשכתו של סמוטריץ' במשרד האוצר, וזה הודיע להם על החלטתו.

ב־17 בספטמבר, אמור מנהל רשות המסים, ערן יעקב, לפנות את הכיסא. הקדנציה של יעקב אמורה הייתה להסתיים כבר במרץ האחרון, אך כהונתו הוארכה פעמיים בגלל עיכובים במינוי מחליף. במכרז להחלפתו, התמודדו 14 מועמדים, כשהבולטים בהם היו השלושה שהגיעו לקו הגמר - סביון, עם שלם ואהרונוביץ', לצד מועמד מהשוק הפרטי, נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי.

אהרונוביץ' (48) החל את דרכו ברשות המסים לפני כ-20 שנה כמפקח מיסוי מקרקעין, עבד כשש שנים במחלקה המשפטית, לאחר מכן כמנהל מחלקה במטה הרשות, וכן ניהל שני משרדי מיסוי מקרקעין (ברחובות ובנתניה). מ־2018 הוא מכהן כסמנכ"ל רשות המסים הממונה על מערך מיסוי מקרקעין.

בין היתר, אהרונוביץ' היה מעורב בשינויים בחקיקות מס הרכישה, חקיקת המס בנושא תמ"א 38 וגיבוש המדיניות בנוגע למיסוי מקרקעין בישראל באופן כללי. לא פעם הביע אהרונוביץ את עמדתו כי "מסים הם לא הפתרון למה שיקרה בשוק הנדל"ן".

עוד בתקופתו עבר מערך מיסוי המקרקעין מהפך טכנולוגי, מעידן הנייר לכך שכלל הדיווחים נעשים באופן מקוון וחלק מהשומות מתבצעות אוטומטית. ספר פרשנות שכתב על חוק מיסוי מקרקעין עם שופט המחוזי אבי גורמן צוטט בפסקי דין של בית המשפט העליון. אהרונוביץ' הוא עורך דין, בעל תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.