הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה במגמה ירוקה בבורסה; אלקטרה נדל"ן ובזן קפצו ביותר מ-4%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.1%, ת"א 125 מוסיף 0.2% ות"א 90 מטפס ב-0.3% • הדולר נסחר ביציבות מול השקל ברמה של 3.8 שקלים • כלכלני לידר שוקי הון: "עקב תמחור אינפלציה נמוך מדי בשוק ההון, קיימת עדיפות לאפיקים הצמודים בשוק האג"ח בישראל" • מה צופים הכלכלנים ביום שאחרי ועידת הנגידים בג'קסון הול?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 


17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל בעליות קלות. ת"א 35 ות"א 125 עלו בכ-0.2% ות"א 90 הוסיף כ-0.4%. ת"א בנקים איבד 0.7% ות"א טכנולוגיה טיפס ב-0.9%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.07 מיליארד שקל.

המניות שבלטו בעליות הן אלארום , בזן , אאורה , אלקטרה נדל"ן , קווליטאו , רמי לוי , אנרג'יקס  ושיכון ובינוי . בירידות בלטו אל על , ארגו פרופרטיז , נטו מלינדה , שופרסל  ותדיראן גרופ 

16:35

עליות קלות בבורסה גם בשעה זו. מדד ת"א 35 עולה ב-0.1%, ת"א 125 מוסיף 0.2% ות"א 90 מטפס ב-0.3%. ת"א בנקים יורד ב-0.7%.

הדולר עולה מעט ונסחר בשעה זו ברמה של 3.80 שקלים. האירו עולה גם הוא לרמה של 4.10 שקלים. 

מניות בזן , אלקטרה נדל"ן , אאורה  ורמי לוי  בולטות בעליות. ארגו פרופרטיז  ומיטרוניקס  בולטות בירידות. 

14:50

עליות קלות בבורסה: מדד ת"א 35 נסחר ביציבות ומדד ת"א 90 מוסיף לערכו כ-0.2%.

חברת הנדל"ן  דורסל  דיווחה הבוקר כי הכנסות החברה מדמי שכירות ומכירת חשמל בחציון של 2023 הסתכמו בכ-40 מיליון שקל, גידול של 11% לעומת 36 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, הגידול נובע בעיקר מהכנסות החברה משכירות מבנה NEXUS באנגליה שנרכש בשנה שעברה, זאת בנוסף לעידכון מחירי שכירות בישראל עקב עליית המדד, ולהתחזקות הליש"ט.

ה-NOI הסתכם ב-33.7 מיליון שקל, גידול של 12% בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד. ה-FFO הסתכם במחצית הראשונה של 2023 בכ-16.7 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון שקל, במחצית הראשונה של 2022.

בשוק האג"ח, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרים סביב רמות הבסיס. אגרות החוב הממשלתיות לטווחים ארוכים נסחרות בעליות קלות של 0.2%.

13:13

מגמה חיובית בבורסה: מדד ת"א 35 עולה בכ-0.4% ות"א 90 מוסיף כ-0.3% לערכו. מדד ת"א ביטוח בולט לחיוב ועולה בכ-0.7%.

בולטות לחיוב מניות אאורה , אלקטרה נדלן , בזן  ושוב אנרגיה .

מנגד, נטו מלינדה , אייאיאס , נובולוג  ומגדלי תיכון  נסחרות במגמה שלילית.

בשוק המט"ח, הדולר נחלש קלות מול השקל ונסחר סביב 3.79 שקלים. האירו מתחזק בכ-0.2% מול השקל ונסחר סביב 4.10 שקלים.

11:02

נמשכת המגמה החיובית בתל אביב: מדד ת"א 35 עולה בכ-0.2% ומדד ת"א 90 נסחר ביציבות. בקרב המדדים הענפיים, בולט לחיוב מדד ת"א נפט - גז שנסחר סביב 0.4%.

חברת אלדן תחבורה פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון בהן הציגה גידול של כ-18.6% בשורת ההכנסות בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח התפעולי עלה ברבעון בכ-10.1% לכ-79.4 מיליון שקל (כ-19.4% מההכנסות), לעומת כ-72.1 מיליון שקל (כ-20.8% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2022.

בשוק האג"ח, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרים סביב רמות הבסיס. אגרות החוב הממשלתיות לטווחים ארוכים נסחרות בעליות קלות של 0.2%.

10:04

פתיחה חיובית בתל אביב: מדד ת"א 35 ומדד ת"א 90 עולים בכ-0.2% כל אחד.

בולטות לחיוב מניות בזן , איסתא , פז נפט , וכלל עסקי ביטוח .

מנגד, בולטות לשלילה מניות אלקטרה צריכה , נאייקס , תדיראן גרופ  ורבוע נדלן .

עונת הדוחות: חברת אאורה , העוסקת ביזום ובנייה למגורים בישראל ומזרח אירופה פרסמה הבוקר כי הרווח הרבעוני של החברה הסתכם לכ-23.9 מיליון שקל. בהסתכלות חצי שנתית, הרווח הנקי של 2023 הסתכם ב-48.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-80.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אשר כללה הכרה ברווח חד פעמי של כ-40 מיליון שקל בעקבות עליה לשליטה בחברה בת. בניטרול הרווח מעליה לשליטה כאמור, הרווח הנקי של החברה עלה מ-40.5 מיליון שקל בשנה קודמת ל-48.1 מיליון שקל בשנה זו.

08:27

שבוע המסחר בשוק המט"ח המקומי נפתח במגמה מעורבת. הדולר נחלש קלות מול השקל ונסחר סביב 3.79 שקלים. האירו נסחר ביציבות מול השקל ועומד על 4.09 שקלים.

07:44

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. שוק המניות

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח בעליות קלות. אמש, יום המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א-35 עלה בכ-0.2% בעוד שמדד ת"א-125 רשם ירידה קלה.

עונת הדוחות הכספיים נמשכת וחברות נוספות פרסמו במהלך יום א' את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של השנה: רשת המלונות פתאל  דיווחה כי הכנסות החברה עלו בכ־26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לסך של כ־1.9 מיליארד שקל, על רקע פתיחת בתי מלון חדשים ועלייה באחוזי התפוסה. בשורה התחתונה רשמה הרשת של דוד פתאל רווח נקי רבעוני של כ-120 מיליון שקל.

בתי השקעות מזהירים: סימנים להאטה במשק הישראלי 

בארה"ב, מניית אנבידיה משכה לא מעט תשומת לב בסוף השבוע. אחרי שפרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של 2023, היכתה את התחזיות כמעט בכל פרמטר, השלימה זינוק של כ־230% מתחילת השנה והסעירה את השוק כולו - מניית ענקית השבבים ירדה בכ־8% ביומיים האחרונים של השבוע החולף, ככל הנראה בעקבות מימושי רווחים של המשקיעים במניה.

הבוקר, החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים במגמה חיובית.

באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים הבוקר בעליות שערים חדות. מדד הניקיי עולה ב-1.6%, ההנג סנג מזנק ב-1.7%, בורסת שנאחי קופצת ב-2.3% ומדד הקוספי מוסיף לערכו כ-0.7%.

2. שוקי האג"ח

בשוק האג"ח המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרו ביציבות ביום א'. אגרות החוב הממשלתיות לטווחים ארוכים נסחרו בירידות של כ־0.1%. יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון התייחסו בסקירתם להמלצות בשוק האג"ח הישראלי: "תחזית האינפלציה שלנו עדיין עומדת על 2.7% שנה קדימה. תחזית זו מניחה יציבות בשער החליפין, עלייה מאד מתונה במחירי הסחורות בעולם והתמתנות בקצב עליית מחירי השכירות. המשך לחץ לפיחות בשקל על רקע התפתחויות מקומיות או ירידות בשוקי ההון בחו"ל עלולים להביא להאצה באינפלציה. נדמה שסיכון האינפלציה נוטה כלפי מעלה. עקב תמחור אינפלציה נמוך מדי בשוק ההון, קיימת עדיפות לאפיקים הצמודים".

במסחר באג"ח של הממשל האמריקאי נרשמת הבוקר מגמה מעורבת. תשואת האיגרת ל-10 שנים יורדת קלות ועומדת על 4.23% ותשואת האג"ח לשנתיים עולה מעט ועומדת כל 5%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

ביום שישי האחרון הדולר התחזק בחדות מול השקל והשער היציג באותו היום ננעל על 3.8 שקלים לדולר אחד. האירו התחזק מול השקל בשיעור נמוך יותר ונסחר סביב 4.10 שקלים.

מסלולי החסכונות המפסידים והמרוויחים מהנפילה של השקל 
הפיחות בשקל מייצר לבנק ישראל כאב ראש 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים הבוקר בירידות קלות לאחר שזינקו בחדות בסוף השבוע האחרון. מחירה של חבית מסוג WTI, המוכרת בתור נפט אמריקאי, עומד על 79.75 דולרים. מחיר חבית מסוג ברנט, נסחרת סביב 83 דולרים.

מלחמות המחירים בשוק הנפט מאיימות להביא את אבו דאבי וריאד להתנגשות 

4. מאקרו

היום לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו חשובים. בהמשך השבוע צפויים להתפרסם שורה של נתוני מאקרו מרכזיים בארה"ב: נתוני הצמיחה לרבעון השני של השנה (ביום ד'), מדד ההוצאה לצריכה פרטית (PCE) שנחשב למדד המחירים המועדף על הפדרל ריזרב (ביום ה'), ונתוני המשרות הפנויות ושיעור האבטלה לחודש אוגוסט (ביום ו'). שלושת הנתונים הללו צפויים להוות אינדיקטורים חשובים בהחלטת הריבית הבאה של הפד, שתערך בחודש ספטמבר.

דיוויד בנימינוב, אנליסט מחקר בחברת Global X, מעריך כי: "להערכתנו, מדד ה-PCE יציג עלייה חודשית של 0.2%. אנחנו מעריכים כי גם מדד הליבה יציג עלייה דומה, וזאת לאור העובדה כי מחירי המזון והאנרגיה, שאינם נכללים במדד הליבה, לא עלו במידה משמעותית בחודש יולי, כפי שהשתקף במדד המחירים לצרכן. באשר לדוח התעסוקה, ההערכה היא כי הדוח יצביע על תוספת של 175 משרות ביולי, וזאת לאחר שבחודש הקודם הדוח היה נמוך מהתחזיות המוקדמות. נצטרך לעקוב אחר הנתונים ולראות האם אכן ההאטה בקצב הגידול בשוק התעסוקה משפיעה על הכלכלה".

בהמשך השבוע צפויים להתפרסם גם נתוני אינפלציה בגוש האירו, בגרמניה, צרפת וספרד.

5. תחזית

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות, התייחס בסקירתו השבוע לנאומו של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, בסוף השבוע האחרון בועידת הנגידים בג'קסון הול. "המסר העיקרי שיצא מהנאום של יו"ר הפד, ג'רום פאוול, בג'קסון הול הוא מסר של חוסר ודאות", כתב גרינפלד. "מכיוון שבפד חוששים לחזור על הטעויות של שנות ה־80 ולתת לאינפלציה להרים שוב את הראש, הם חייבים לראות סימנים של הצלחה לפני שיוכלו לאותת שהעלאות הריבית הסתיימו".

האינפלציה בארה"ב: בשוק מתקשים לפרש את הפד, ומזהירים מתרחיש שנות ה-70 

מתי הסימנים הללו יגיעו? גרינפלד מעריך כי "סביר להניח שכבר בחודשים הקרובים נתחיל לראות שינוי בקרב הצרכן הפרטי ובנתונים שמגיעים משוק העבודה. הסיבה העיקרית לכך היא שלפי מחקר שבפד עצמו הוציאו רק בסוף השבוע, חסכונות העתק של משקי הבית עומדים להסתיים ברבעון השלישי, מה שיביא ככל הנראה להאטה משמעותית בצריכה הפרטית. אנו מעריכים שכבר ברבעון האחרון של השנה נראה את שיעור האבטלה בארה"ב מתחיל לעלות ואת הפד מתחיל לשדר מסרים על שינוי כיוון במדיניות הריבית".