רפאל תייצא טילים לאוסטרליה; ואלביט חותמת על חוזה נוסף עם הולנד

אוסטרליה מצטרפת ליותר מ-40 מדינות המשתמשות בטילי הספייק, עם חוזה בסך יותר מ-50 מיליון דולר אוסטרלי עם רפאל • אלביט זכתה בחוזה למשך 4 שנים מול הולנד, לאספקת מערכת הגנה נגד כלי טיס בלתי מאוישים • וארה"ב אישרה לפולין לרכוש מסוקי אפצ'י בסכום של 12 מיליארד דולר • מדור חדש

מערכת טילים מתקדמת ספייק LR2 / צילום: רפאל
מערכת טילים מתקדמת ספייק LR2 / צילום: רפאל

זירת הלחימה המודרנית היא עתירת אתגרים. אתגרים להם החברות הביטחוניות הישראליות יודעות לתת מענה. שתי עסקאות שנסגרו השבוע מוכיחות את זה, כאשר אחת מהן היא של אלביט עם הולנד, והשניה של רפאל עם אוסטרליה - שמבהירה עד כמה המרחב האסיאתי-פסיפי צובר תאוצה בהזמנות. על כך ועוד בפינה השבועית.

14 מיליארד שקל מהגרמנים: מאחורי הקלעים של עסקת הענק למכירת חץ 3
ראיון | הבכיר בחברת הייעוץ הבינלאומית שמסביר כיצד לעשות עסקים עם הסעודים

העסקה האוסטרלית של רפאל

משרד ההגנה האוסטרלי חתם השבוע עם רפאל על חוזה בסך יותר מ-50 מיליון דולר אוסטרלי (כ-121.5 מיליון שקל) לאספקת טילי ספייק LR2 לכוחות ההגנה האוסטרליים (ADF). החוזה עם אוסטרליה יוביל לאספקת טילים שישולבו לרק"מ מדגם "בוקסר", ויאפשר עסקאות המשך פוטנציאליות של ייצור מקומי באוסטרליה של טילי הספייק LR2 . עם המכירה, אוסטרליה מצטרפת ליותר מ-40 מדינות המשתמשות בטילי הספייק, מתוכן 21 מדינות האיחוד האירופי ומדינות ברית נאט"ו.

ספייק LR2 היא מערכת טילים מתקדמת, רב-תכליתית, רבת פלטפורמות, מוכחת מבצעית, שנועדה לתת מענה לצרכים של לוחמה מודרנית ואתגרי קרב מורכבים. היא חלק ממשפחת הספייק, שכולל טילים אלקטרואופטיים חדשניים הניתנים לשיגור מכ-45 פלטפורמות ביבשה, בים ובאוויר.

"כשותף אמין וספק של ה- ADF במשך למעלה מ- 30 שנה, רפאל מודה על האמון ומצפה לעבודה המשותפת עם ה- ADF ושותפים נוספים בתעשייה האוסטרלית כדי לספק יכולות ופתרונות עם חשיבה קדימה, שיחזקו את יכולות ההגנה של אוסטרליה, וכן לייצר הזדמנויות נוספות לתעשייה באוסטרליה", אומר ד"ר רן גוזלי, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת היבשה וים ברפאל. "באמצעות חברת הבת המקומית, Varley Rafael Australia (VRA) נוכל לאפשר ייצור מקומי ולהשלים את העסקה בלוחות זמנים קצרים".

עסקה שנייה השנה של אלביט עם הולנד

אלביט זכתה בחוזה בשווי של כ-55 מיליון דולר לאספקת מערכת רב שכבתית ReDrone נגד כלי טיס בלתי מאוישים (C-UAS) להולנד, על פני תקופה של ארבע שנים. במסגרת החוזה, אלביט מערכות תספק מספר קונפיגורציות ניידות, נייחות ופרוסות של מערכת ה- ReDrone C-UAS האחודה בשילוב חבילת תמיכה לוגיסטית והדרכה.

מדובר בעסקה השנייה השנה של אלביט עם הולנד, לאחר שב-18 יוני סגרה עסקה בסך 305 מיליון דולר לאספקת משגרי רקטות מסוג PULS .

פתרון ה- ReDrone מספק פונקציונליות מעבר לחיישנים אקטיביים ופאסיביים, המאפשרת לאתר ולזהות ריבוי מטרות בו-זמנית בתוך האזור המאובטח. ה- ReDrone מאתר, מזהה, מאכן, עוקב ומנטרל כלי טיס בלתי מאוישים עוינים ביום ובלילה, בסביבה עירונית ובשטח פתוח ובמגוון תנאי מזג אוויר.

"האיום המתפתח של רחפנים ומל"טים יוצר ביקוש הולך וגובר לפתרונות ה C-UAS - שלנו", אומר אורן סבג, מנכ"ל אלביט מערכות מודיעין ול"א. "בהתבסס על הטכנולוגיות המתקדמות של המכ"מ, הסיגינט (מודיעין אותות תקשורת), הל"א והאלקטרו-אופטיקה שלנו, פיתחנו פתרון מתקדם העונה על הצורך של לקוחותינו. אנו גאים מאוד שנבחרנו על ידי הולנד לספק פתרון זה ולחזק עוד יותר את השותפות ארוכת השנים שלנו".

אור ירוק אמריקאי לרכישה פולנית של אפאצ'י

מזכירות המדינה האמריקאית אישרה ביום שני לפולין לרכוש מחברת בואינג 96 מסוקי אפאצ'י AH-64E בסך 12 מיליארד דולר. בניגוד לאישורים המהירים יחסית שקיבלה ישראל למכירת חץ 3 לגרמניה וקלע דוד לפינלנד, את האור הירוק נתנה וושינגטון לפולנים רק כעבור שנה.

זו אינה עסקת הענק היחידה של הפולנים מול חברות אמריקאיות בחודשים האחרונים. באפריל, פולין סגרה עסקה לרכישת 250 טנקי אברמס M1A2 SEPv3 תמורת כ-4.75 מיליארד דולר.