משרד התחבורה מודה: היכונו, הפקקים יחמירו ממש בקרוב

מסמך רשמי של משרד התחבורה צופה החרפה משמעותית בעומסי התנועה על רקע חזרת התלמידים לבתי הספר, וכן עלייה באי־הסדירות של הפקקים • במשרד מתריעים מפני "גודש ענק שיופיע אחת לכמה ימים ויגרור עיכובים של שעה ומעלה, הן בתחבורה הציבורית והן ברכב פרטי" • אירועים ומינויים

פקקים בנתיבי איילון / צילום: Shutterstock
פקקים בנתיבי איילון / צילום: Shutterstock

מסמך רשמי של משרד התחבורה, תחת הכותרת "הפקקים באים!", מזהיר מפני החרפת עומסי התנועה ומפגיעה באמינות התחבורה הציבורית החל מהחודש הבא: "עם תחילת הלימודים, וביתר שאת אחרי החגים, גודש התנועה יחמיר בכל כבישי הארץ", כתבו ברשות הארצית לתחבורה ציבורית של משרד התחבורה. לפי הדברים, "גרוע מכך - אי־הסדירות של הגודש תעלה".

השינוי שמקדמת מירי רגב בנתיבי התחבורה הציבורית בערים
העימות של ביטן ורגב על רקע רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית מחריף
"לא אאפשר נתיבים ריקים": רגב מכניסה את המוניות לנת"צים

במשרד התחבורה הסבירו כי "גודש התנועה מציב שתי בעיות חמורות בפני משתמשי הדרך. הבעיה הראשונה היא כמובן הזמן המבוזבז על הכביש, עם זיהום האוויר והפגיעה באיכות החיים. הבעיה השנייה חמורה יותר - אי סדירות הגודש. להתעכב באופן קבוע חצי שעה בנסיעה זה לא נעים, אך לפחות ניתן לפצות על כך ולצאת מוקדם יותר. כשהפקקים אינם סדירים המצב קשה בהרבה".

עד כדי כך חמור המצב שבמשרד מתריעים מפני "גודש ענק שיופיע אחת לכמה ימים ויגרור עיכובים של שעה ומעלה, הן בתחבורה הציבורית והן ברכב פרטי. זהו המצב המתסכל ביותר, מצב המשאיר אותנו ללא יכולת תכנון סבירה".

לפי גרף האמינות של התחבורה הציבורית, המשקף את סדירות הנסיעות של האוטובוסים, ניתן לראות כי בשנה שעברה, צללה האמינות של האוטובוסים בחודשים ספטמבר־נובמבר, אל מתחת לרף המינימלי שהציבה הרשות הארצית. במשרד התחבורה צופים שהמצב יחזור על עצמו השנה, ואפילו יהיה גרוע יותר מהשנה שעברה, כאשר לפי התחזית, רמת השירות תישאר מתחת למינימום עד סוף 2023.

כפי שנחשף השבוע בגלובס, שרת התחבורה מירי רגב מקדמת שינוי שיאפשר גם לכלי רכב פרטיים, שבהם מספר נוסעים, לנסוע בנת"צים בתוך הערים. גורמי מקצוע העריכו כי יוזמה שכזו תפגע עוד יותר ברמת הדיוק של התחבורה הציבורית בארץ.

מצנח הזהב

קבוצת הטכנולוגיה הבנקאית esh, שקיבלה רישיון להקמת בנק, מינתה חברי דירקטוריון: פרופ' שמואל האוזר (יו"ר), ד"ר נדין בודו־טרכטנברג (משנה ליו"ר), אסתר לבנון, ד"ר קירה רדינסקי, פרופ' דן גלאי ורון בדני.

לדברי ד"ר נדין בודו טרכטנברג, "בתקופה שבה ייצוג נשים בתפקידים בכירים בשוק ההון נמצא בשפל, וכמי שכיהנה בתפקידים רבים בתחום, אני גאה בכך שאנחנו בבנק esh מובילים את השינוי. אני מזמינה הנהלות של חברות נוספות להצטרף אלינו ולשים את השוויון המגדרי בחזית הערכים והפעילות שלהם". 

דירקטוריון בנק esh / צילום: ענבל מרמרי
 דירקטוריון בנק esh / צילום: ענבל מרמרי

מייקי בן ארי מונה למשנה למנכ"ל קבוצת פוקס. בשנים האחרונות כיהן במספר תפקידים בכירים בקבוצה, האחרון שבהם - סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות.

אודי בורנשטיין יוביל את הפיתוח העסקי של חברת האשראי קארדקום.

רונית כהן מונתה לסמנכ"לית שיווק ומכירות בצמח המרמן.

גל אפיק מונתה למנהלת השיווק של Ready Group המתמחה בפיתוח חומרה ותוכנה R&D360 לארגונים בישראל ובעולם.

חדשות טובות

רשת YOLO וארגון לתת ייצאו בפרויקט משותף: לקוחות שיגיעו לסניפים יוכלו לתרום כסף, שיוקדש לרכישת ציוד לביה"ס עבור אלפי ילדים ממשפחות הנתמכות על ידי לתת.