מנהלת רשות החברות פנתה בשנית לנתניהו וביקשה את התערבותו מול השר אמסלם

רוזנבוים פנתה לרה"מ: "אני קוראת לך להורות לשר באופן חד ונחרץ לחדול מהתנהגות מבזה שכזו כלפי עובדי ציבור" • את הפנייה לנתניהו עשתה רוזנבוים בעקבות ראיון שעשה השר דוד אמסלם לכאן 11, בו הודה כי ניסה למנות את אלי אהרוני, "חברי הטוב, מ"פ שלי במילואים 30 שנה", לדירקטור בחברת חוצה ישראל

דודי אמסלם ומיכל רוזנבוים / צילומים: מארק ישראל סלם - "ג'רוזלם פוסט", כדיה לוי; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
דודי אמסלם ומיכל רוזנבוים / צילומים: מארק ישראל סלם - "ג'רוזלם פוסט", כדיה לוי; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים שלחה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו היא הודתה לו על כוונתו להתערב בסכסוך בינה לבין השר הממונה עליה דוד אמסלם, וביקשה להציג את עמדתה בפני מליאת הממשלה. עוד במכתב, היא התייחסה לראיון של אמסלם לכאן 11 הבוקר. בראיון הוא הודה שניסה למנות את אלי אהרוני, "חברי הטוב, מ"פ שלי במילואים 30 שנה" כדבריו, לדירקטור בחברת חוצה ישראל.

החברות הממשלתיות משותקות, האם ראש הממשלה יתערב?
מי יהיה המפוטר הבא? השירות הציבורי הולך ומתפרק

הוא גם התייחס למגבלות הסף שמוטלות על מי שמעוניינים להיות דירקטורים בחברות ממשלתיות ואמר שהוא "כופר בנבחרת הדירקטורים כהגדרה". בעיניו, "הדבר היחיד שאמור להיות מול עיני השרים זה אנשים ראויים", ותהליך הבחירה אמור להתרחש בוועדה בראשות השופטת דותן.

רוזנבוים: "הכפשות בוטות אלה לא יפגעו בנחישותי"

בראיון, אמסלם אמר דברים קשים על רוזנבוים: "היא לא כישלון, היא ריקבון עמוק", ש"היא מאכערית, שתוך חודש הפכה להיות 'שומרת סף'", וש"אתם יודעים איזה התעללות יש שם בעובדים?". על דברים אלו ואחרים רוזנבוים הגיבה במכתבה מהערב ואמרה ש"הכפשות בוטות אלה לא פוגעות ולא יפגעו בנחישותי למלא את תפקידי. אך העלבת עובדי ציבור, בפרט על ידי שר ממונה, גורמת נזק עצום לשירות הציבורי כולו. כמי שעומד בראש הממשלה, וכמי שהשר אחראי כלפיו על התפקידים שעליהם הוא ממונה, אני קוראת לך להורות לשר באופן חד ונחרץ לחדול מהתנהגות מבזה שכזו כלפי עובדי ציבור".

רוזנבוים גם חזרה על הדברים שכבר כתבה לראש הממשלה בדבר הוואקום השלטוני שאמסלם משאיר בכך שהוא לא ממנה דירקטורים בחברות הממשלתיות ומסרב לבצע פעולות עבור רשות החברות. לדבריה, אמסלם החל בכל זאת לבצע פעולות, אך "אלו מוגבלות לתחום המינויים בלבד, ואף זאת - מינויים שכולם מתאפיינים בזיקה פוליטית של המועמדים".

מעבר לכך, ציינה רוזנבוים כי אמסלם לא נותן אישור למשיכת דיבדנדים מהחברות הממשלתיות בסך 2 מיליארד שקל, לא ממנה חברים לוועדה למינוי רואי חשבון מבקרים בחברות הממשלתיות, לא מקדם את החלטת ממשלה בנושא גיוס הון על ידי חברת מקורות ועצר את מינוי סגן מנהלת רשות האחראי על החברות הביטחוניות.

לאור זאת, אומרת רוזנבוים, היא פונה שוב לראש הממשלה ו"שבה ומבקשת את התערבותך הדחופה ומבקשת להציג את הדברים, על מלוא חומרתם, בפני מליאת הממשלה".

"בסביבת אמסלם מדגישים שרק השבוע השר נפגש עם מנכ"ל מקורות ויו"ר רשות המים והחליט לקדם החלטת ממשלה ולקדם מינוי דירקטורים בנת"י, נמל אשדוד, ערים, עמידר, רכבת ישראל, חברה ממשלתית לתיירות, חברת חשמל, מדרשת שדה בוקר ומקווה ישראל".

מטעם השר אמסלם לא נמסרה תגובה.