יושב על הר אדיר של מזומנים: מה מסתתר בדוחות של וורן באפט?

חברת האחזקות של וורן באפט דיווחה על עלייה משמעותית של 6.6% ברווח התפעולי שלה ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה • הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-36 מיליארד דולר, לאחר הפסד של כ-43.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל • מאגר המזומנים של החברה התנפח לכ-147 מיליארד דולר, וכן שווי האחזקות שלה בחברת אפל, שעומד על כ-178 מיליארד דולר

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

ברקשייר האת'וויי, חברת האחזקות בבעלותו של וורן באפט, דיווחה היום (ש') על עלייה משמעותית של 6.6% ברווח התפעולי שלה ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. מאגר המזומנים של החברה התנפח לכ-147 מיליארד דולר בסוף יוני, לעומת כ-131 מיליארד דולר שהחזיקה ברבעון הראשון.

דוחות אפל: עסקי השירותים הפתיעו לטובה, מכירות האייפונים אכזבו
התחזית האופטימית לישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים
התקררות בשוק העבודה בארה"ב: מספר המשרות החדשות מתחת לצפי

הרווח התפעולי של חברת הענק המבוססת באומהה, ארה"ב, כוללת הכנסות ממגוון עסקים בבעלות החברה, ביניהם ביטוח, מסילות רכבת ותשתיות.

הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-36 מיליארד דולר, לאחר שסגרה את הרבעון המקביל בשנה שעברה עם הפסד של כ-43.6 מיליארד דולר. הביצועים החזקים של החברה מיוחסים לקפיצה משמעותית שעשו עסקיה בתחום הביטוח.

ברקשייר דיווחה גם על רווח לא ממומש בגובה של כמעט 26 מיליארד דולר מהשקעותיה, בעוד אפל הציגה ביצועים טובים והובילה את השוק ברבעון השני. מניית החברה זינקה בכ-18% במהלך הרבעון ושווי האחזקות של ברקשייר בה התנפח לכ-178 מיליארד דולר.