תורם מרכזי של פורום קהלת עוצר את התמיכה

בתגובה לעיתון כלכליסט מסר המיליארדר ארצור דנצ׳יק התורם המרכזי של הפורום שעומד במידה רבה מאחורי הרפורמה המשפטית, "החלטתי להפסיק את תמיכתי במכוני מחקר בישראל, בכלל זה גם פורום קהלת. אני מאמין שבעת הזו, הדבר הנחוץ ביותר למדינת ישראל, הוא איחוי השסעים ושיקום האחדות הלאומית"

הפגנה בכניסה למשרדי פורום קהלת / צילום: יאיר פלטי
הפגנה בכניסה למשרדי פורום קהלת / צילום: יאיר פלטי

תורם מרכזי של פורום קהלת המיליארדר ארתור דנצ'יק מפסיק את תמיכתו בארגון, כך לפי פרסום של העיתון כלכליסט. דנצ'יק הוא המייסד של Susquehanna International Group, חברת שירותים פיננסיים שמגלגלת מיליארדים. לפי פורבס, הונו של דנצ'יק נאמד בכ-7.5 מיליארד דולר והוא בין 100 האנשים העשירים בארה"ב.

התושבים, העסקים ותשלומי המסים עוזבים: האם המשבר של סן פרנסיסקו יביא לשקיעתה הסופית?
אחרי חודש וחצי על המדף: בכמה נמכרה דירת 3.5 חדרים בבת ים?

בתגובה לכלכליסט מסר דנצ'יק: "לאורך כל חיי תמכתי במגוון ארגונים שמקדמים את חירויות הפרט וחופש כלכלי לכל אדם. כשהחברה מפולגת באופן שמסכן את הדמוקרטיה, צו השעה הוא להתמקד בקירוב לבבות ובתיקון הקרעים שנפערו בלכידות החברתית. החלטתי להפסיק את תמיכתי במכוני מחקר בישראל, בכלל זה גם פורום קהלת. אני מאמין שבעת הזו, הדבר הנחוץ ביותר למדינת ישראל, הוא איחוי השסעים ושיקום האחדות הלאומית".

קהלת הוא מכון מחקר עצמאי ושמרני שפועל בירושלים ורואה בעצמו כמי שאמון על "הבטחת עתידה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

במובנים רבים, קהלת הפכו לסמל של הרפורמה המשפטית לאחר שיו״ר הארגון פרופ' משה קופל, ופרופ' יוג'ין קונטורוביץ', ראש מחלקת משפט בינלאומי, קידמו את החקיקה המשפטית במשך שנים והיו אחראים למרבית העבודה הרעיונית והאקדמית שעמדה בבסיסה.

למרות התמיכה הנלהבת של חלקים מהפורום, דווקא באגף הכלכלי של קהלת הביעו בחודשים האחרונים עמדה ספקנית בהרבה. מי שפתח את הסכר לכך היה ד"ר מיכאל שראל, שעומד בראשות פורום קהלת לכלכלה.

שראל טען כי הוא אומנם תומך בפשרה ש"תתקן את הפגמים החמורים במערכת האיזונים והבלמים במשטר הנוכחי בישראל", אבל "הרפורמה הספציפית המוצעת אינה זו הנדרשת. הרפורמה המוצעת תייצר מצב שבו לא תהיה הפרדה בין הרשויות, בכך שהיא מכפיפה את מערכת המשפט לרצון הקואליציה".