מנהלת רשות החברות לנתניהו: התערב בסכסוך עם השר אמסלם

מיכל רוזנבוים פנתה ישירות לרה"מ וביקשה את התערבותו הדחופה בנוגע לסכסוך ברשות החברות מול השר הממונה עליה • בפנייתה מלינה רוזנבוים על החרם שמטיל עליה השר דודי אמסלם, שלדבריה מייצר "ואקום שלטוני" ופוגע באינטרסים החיוניים של החברות הממשלתיות • בנוסף ביקשה רוזנבוים להגיע לישיבת ממשלה

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, והשר דודי אמסלם / צילום: כדיה לוי, רפי קוץ
מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, והשר דודי אמסלם / צילום: כדיה לוי, רפי קוץ

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, פנתה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה את התערבותו הדחופה בכל הנוגע לסכסוך ברשות החברות מול השר הממונה עליה, דוד אמסלם. בפנייתה לראש הממשלה היא מלינה על החרם שמטיל עליה השר אמסלם, שלדבריה פוגע באינטרסים החיוניים של החברות הממשלתיות בישראל. בנוסף ביקשה רוזנבוים להגיע לישיבת ממשלה. 

רוזנבוים לאמסלם: "עובדות ועובדי המדינה אינם שק החבטות" 
הקרב הבא בין רוזנבוים לאמסלם: המכרז ליועמ"ש רשות החברות 
השר אמסלם למנהלת רשות החברות: "אל תפני אליי יותר" 

השר אמסלם ומנהלת רשות החברות רוזנבוים מנהלים חילופי מכתבים הולכים ומחריפים בשבועות האחרונים, בכל הנוגע לגבול סמכויות השר מול הדרג המקצועי, מינויים והדחות ספציפיים וכן אופי "נבחרת הדירקטורים" שמציבה רף כניסה גבוה למינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות.

במסגרת הסכסוך ביניהם, השר אמסלם נוקט לדברי רוזנבוים ב"חרם" על עבודת רשות החברות ומסרב לתת אישור למשיכת דיבידינדים, מינוי דירקטורים לחברת החשמל ונמל אשדוד, מינוי רואי חשבון מבקרים, גיוס הון לחברת מקורות ומניעת מינוי סגן מנהל לרשות החברות הממונה על החברות הביטחוניות. דוגמאות אלה, לדבריה, "ממחישות כי המצב בו אין שר המפעיל את הסמכויות שהוקנו לו על-פי דין, פוגע באופן קשה באינטרס הציבורי, בשמירה על תפקודן של החברות הממשלתיות ובקופה הציבורית". 

"ואקום שלטוני"

במכתבה, רוזנבוים מצטטת את אמסלם, שכתב לפני שבוע כי "איני יכול ואיני מעוניין לקחת אחריות על רשות החברות... איני מתכוון להתערב, לחתום, לקבל אף החלטה הנוגעת לרשות החברות. את אלה אני משאיר לכם. אבקשכם שלא לפנות אליי מכאן ולהבא בכל נושא הנוגע לרשות החברות". 

לדברי רוזנבוים, "הודעת השר מייצרת ואקום שלטוני הגורם נזקים כבדים לחברות הממשלתיות, המשרתות אינטרסים חיוניים של אזרחי המדינה, מחזיקות בנכסים בהיקף של כ-254 מיליארד שקל ומעסיקות עשרות אלפי עובדים. בנסיבות אלה, אבקש את התערבותו הדחופה של כבוד ראש הממשלה, וכן אבקש להציג את הדברים בפני מליאת הממשלה".

רוזנבוים גם מלינה על כך שהיא נתקלה "בשורה של דרישות מפורשות ומשתמעות מצדו של השר ואנשי לשכתו לפעול בעניינים שונים המצויים בסמכות הרשות בניגוד לשיקול-דעת הרשות, וחמור מכך - בניגוד לאינטרס הציבורי ותוך סטייה מכללי מינהל ציבורי תקין", זאת בתחום המינויים שאינם עומדים בתנאי סף, הדחות ללא הצדקה מקצועית ומתן בונוסים לעובדים שאינם מוצדקים בעיניה.