כ"ץ נגד סמוטריץ': "אני אקבע את יצוא הגז"

לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלח לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב שעסק בסוגיית הגדלת יצוא הגז הטבעי, הגיעה תגובתו החריפה של ישראל כ"ץ שר האנרגיה • כ"ץ: "אני סבור כי יש בהתנהלות זו משום ניסיון למנוע מאיתנו יכולת לקדם יוזמות ולקבל החלטות בזמן הקרוב בנושא יצוא הגז"

ישראל כ''ץ, ''מדובר בהתנהלות שיטתית של משרד האוצר'' / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
ישראל כ''ץ, ''מדובר בהתנהלות שיטתית של משרד האוצר'' / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

שבוע לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלח לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב שעסק בסוגיית הגדלת יצוא הגז הטבעי, ובו, בין השאר, קרא לו לדאוג לשמירה על עצמאותה וביטחונה האנרגטי של מדינת ישראל, וקרא לו לבצע עבודת מטה עם גורמים נוספים לקראת ההחלטה הצפויה על הגדלת היצוא, הגיעה תגובתו החריפה של שר האנרגיה ישראל כ"ץ. לראייתו, מדובר בהתנהלות שיטתית של משרד האוצר, לאחר שלפני כחודש הממונה על התקציבים במשרד האוצר יוגב גרדוס הציג עמדה דומה בסוגיה זו.

התביעה נדחתה: גיל שויד לא ישלם דמי תיווך על רכישת בית ב-130 מיליון שקל
תוספת של אלפי דירות בזמן קצר: באיזו עיר חצי מהדירות הן של מחיר למשתכן?

"זוהי לא הפעם הראשונה בעת האחרונה בה אני למד מהתקשורת על עמדותיהם של אנשי משרדך ביחס לסוגיית יצוא הגז, אשר מצויה תחת הסמכות הבלעדית של משרדי, ואני סבור כי יש בהתנהלות זו משום ניסיון למנוע מאיתנו יכולת לקדם יוזמות ולקבל החלטות בזמן הקרוב בנושא יצוא הגז - שהינו בעל חשיבות עצומה למשק, לכלכלה הישראלית ולקידום יחסי החוץ של מדינת ישראל", כתב כ"ץ לסמוטריץ'.

כ"ץ, שכפי שכבר פורסם בגלובס מתכנן להגדיל את יצוא הגז, הוסיף במכתבו כי הוא מתכוון לדאוג לאינטרסים של מדינת ישראל ואזרחיה. "אני מודע היטב לעובדה שסוגיית פיתוח משק הגז הטבעי הינה סוגיית כבדת משקל הן בהיבט המדיני, והן בהיבט הכלכלי והחברתי. בשל כך, כבר לפני מספר חודשים הנחתי את מנכ"ל משרדי להוביל, יחד עם גורמי המקצוע במשרד, עבודת מטה מקיפה בכל הקשור לאפשרויות הרחבת היקף ייצור הגז הטבעי והגדלה אפשרית של יצוא הגז הטבעי מישראל - תוך הבטחת האספקה הנדרשת לשוק המקומי".

גיבוש המדיניות הכוללת של תחום משק הגז הטבעי

שר האנרגיה התייחס גם לעיסוק של סמוטריץ' בכינוס הוועדה לבחינת מדיניות משק הגז הטבעי. "תפקיד הוועדה", כתב כ"ץ, "יהיה לגבש את המדיניות הכוללת בתחום משק הגז
הטבעי ולדון במדיניות היצוא ממאגרים חדשים שיתגלו - ולא בקביעת המדיניות וקבלת ההחלטות בתחום היצוא ביחס למאגרים הקיימים, המצויים בסמכות משרד האנרגיה והתשתיות".

כ"ץ סיכם כי "זוהי שעת כושר ויש בידינו האפשרות להוביל לחיזוק מעמדה המדיני של מדינת ישראל, באזור ובעולם, לצד הבטחת מקורות הכנסה גדולים למשק הישראלי והבטחת היציבות הכלכלית לעשורים הקרובים. בכוונתי לנצל את הרשות והסמכות שניתנו לי מתוקף תפקידי כדי לקבוע את מדיניות יצוא הגז של ישראל, תוך דאגה למשק המקומי, שקלול הנושאים הגיאו-פוליטיים ושמירה על המאזן הנכון בין טובת האינטרסים הלאומיים והכלכליים של אזרחי מדינת ישראל בראייה ארוכת טווח".