המועמדים לא התאימו: בנמל אשדוד העדיפו להתחיל מחדש את הליך לבחירת מנכ"ל

מהדירקטוריון נמסר כי המהלך נועד "לאפשר למועמדים רבים ומגוונים יותר להגיש מועמדות, כדי שמרחב הבחירה שיעמוד לרשות ועדת האיתור יהיה גדול יותר", אך לגלובס נודע כי שני המועמדים שהגיעו לשלב הסופי היו ציונים נמוכים בהליך האיתור, וגם הופעתם לא הרשימה את חברי הוועדה

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock, ImageBank4u
נמל אשדוד / צילום: Shutterstock, ImageBank4u

דירקטוריון חברת נמל אשדוד הודיע היום (ד') כי קיבל את המלצת ועדת האיתור - שהתקבלה פה-אחד ובהתאם לחוות-דעת משפטית בנושא - לפתוח בהליך חדש לבחירת מנכ"ל לחברה. 

הרכבת המהירה לירושלים אמורה להשתדרג, אך מיזם שאפתני אחר עלול לשבש את התוכנית 
השפעה דרמטית: כך תעבוד השיטה החדשה של רשות המסים לקביעת תושבות 

אל השלב הסופי בבחירת המנכ"ל הגיעו ארבעה מועמדים, ושניים מהם החליטו להסיר את מועמדותם - אחד בעקבות מציאת עבודה אחרת והשני מסיבות שאינן ידועות. לשלב הסופי עלו שני מועמדים - אחד מהם הוא ממלא-מקום המנכ"ל הנוכחי אלי בר-יוסף, שעל-פי הערכות בענף, שרת התחבורה מירי רגב קידמה את מועמדותו במרץ.

מהדירקטוריון נמסר כי המהלך נועד "לאפשר למועמדים רבים ומגוונים יותר להגיש מועמדות, כדי שמרחב הבחירה שיעמוד לרשות ועדת האיתור יהיה גדול יותר לתועלת החברה והמשק הישראלי", אך לגלובס נודע כי שני המועמדים שהגיעו לשלב הסופי היו ציונים נמוכים בהליך האיתור, וגם הופעתם לא הרשימה את חברי הוועדה.

יו"ר חברת נמל אשדוד, שאול שניידר, התייחס היום לנושא ואמר: "נמל אשדוד עומד בפני אתגרים עסקיים, תפעוליים וטכנולוגיים מורכבים, נוכח התעצמות התחרות בארץ ובחו"ל וכן נוכח הסביבה המאקרו כלכלית שמייצרת לחצים לא מבוטלים על האקו-סיסטם בו אנו פועלים. אך נכון לוודא שאנו בוחרים את האדם הנכון ביותר לתפקיד המנכ"ל, גם במחיר של ביטול ההליך הקיים וקיומו של הליך נוסף עם מספר מועמדים סופיים גבוה יותר ומגוון יותר. אנו נעשה את המיטב על-מנת לעשותו קצר, יעיל ואיכותי ככל הניתן".