היועמש"ית בהרב-מיארה: מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול-דעתנו

בכנס לבכירי הפרקליטות אמרה בהרב-מיארה כי מופעל על הפרקליטות לחץ לקבל החלטות בתיקים, וכי "גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול-דעתנו המקצועי ולהפר את חובתנו כשומרי סף" • לדבריה, "אני לא אירתע, וכך גם אתם"

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר
היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, נאמה היום (ג') בכנס לבכירי הפרקליטות בו הוצגה התוכנית השנתית, ואמרה כי מופעל על הפרקליטות לחץ לקבל החלטות בתיקים. 

לדברי בהרב-מיארה, "לאחרונה התגברו המתקפות על מערכת אכיפת החוק ועל שומרי הסף במדינה. זהו ניסיון ציני ובוטה לקעקע את הלגיטימיות של מערכת אכיפת החוק. מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים שאתם מנהלים או בתיקי חקירה שאתם בוחנים". 

"חקיקה באופן חד-צדדי תוביל לעצירת המשק": פורום העסקים החליט לא לחכות להסתדרות 
סולברג על ביטול עילת הסבירות: "לא חשבתי על תיקון בדרך של חקיקה"

עוד הוסיפה היועמ"שית כי "גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול-דעתנו המקצועי ולהפר את חובתנו כשומרי סף".

לדבריה, "אני לא אירתע. אני יודעת שפרקליט המדינה אינו נרתע גם הוא, וכך גם אתם כולכם. נמשיך לפעול, כתמיד, לפי העובדות. לפי הדין. באופן עקבי ושוויוני".

בהרב-מיארה זכתה למחיאות כפיים ממושכות מצד העובדים.

דבריה של היועמ"שית מגיעים לאחר ישיבת ממשלה אליה הוזמנה לאחרונה, ובה הותקפה על-ידי שרי הממשלה בשל מדיניות ההעמדה לדין בהפגנות ואופן אכיפתן על-ידי המשטרה. במהלך אותה ישיבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את את בהרב-מיארה בטענה כי מערכות האכיפה לא מונעות הסתה לסרבנות. בדיון התבקשה היועמש"ית לומר כמה כתבי אישום הוגשו בעקבות ההפגנות, ובסופו נדרשה לעדכן את הממשלה בשורת נושאים הנוגעים להפגנות ולאכיפת קריאות לסרבנות.