עדכון האייפון הגדול: אפל יצאה עם גרסת הבטא ל-iOS 17. אלו הפיצ'רים החדשים

בחודש יוני הכריזה אפל על iOS 17, הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה של אייפון • מדובר בגרסת בטא שבאמצעותה תוכל אפל לקבל משוב באיתור באגים לפני שהיא תשחרר אותה רשמית לציבור הרחב • הנה חלק מהפיצ'רים שהיתווספו לגרסה שזמינה כעת לציבור המשתמשים בגרסת הבטא

אפל, העדכון הגדול של ios17 / צילום: Shutterstock
אפל, העדכון הגדול של ios17 / צילום: Shutterstock

לפני כחודש הכריזה אפל על iOS 17, הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה של אייפון וכעת היא זמינה לניסיון בצורת בטא לציבור המשתמשים.

אילון מאסק הקים חברה חדשה שתתחרה ב-ChatGPT
עסקה של 3.3 מיליארד דולר: וורן באפט מגדיל את ההימור בתחום האנרגיה

מכיוון שמדובר בגרסת בטא, שנועדה להיות תצוגה מקדימה של התוכנה הסופית, תוכל אפל לקבל בצורה זאת עזרה באיתור באגים לפני שהיא תשחרר אותה רשמית לציבור הרחב. יחד עם זאת הודיעה החברה כי משתמשים שאינם מרגישים בנוח עם גרסת הבטא, מומלץ להם לחכות לגרסה הסופית שתושק בסתיו הקרוב.

יחד עם זאת, המעוניינים לנסות את גרסת הבטא החדשה של iOS, יוכלו לקבל חיווי של העדכון בהגדרות הנייד עצמו ולבחור להתקין את גרסת הבטא של iOS מהתפריט של המכשיר.

הנה חלק מהעדכונים שהציגה החברה, שעל פניו לא נראה שיש כאן בשורות מאוד גדולות ומרחיקות לכת: אחד השינויים הבולטים ב-iOS 17 היא תכונה שזכתה לשם Contact posters - תכונה זו מאפשרת לבחור תמונה וגופן שיוצגו כאשר מתקשרים למשתמש אייפון אחר. 

בין הפיצ'רים המעודכנים והמשופרים ניתן למצוא תיקון אוטומטי של מלים (autocorrect) שעבר שדרוג מודל שפה חדש. העדכון אמור לדייק ואף לשפר את הדקדוק ברמת המשפט, כך לדברי אפל.

עוד עדכון נוגע להחלפת כרטיסי ביקור בין משתמשים. זהו פיצ'ר חדש תכונת ה-NameDrop, מאפשרת לשני משתמשי אייפון לשתף פרטי קשר על ידי קירוב הטלפונים שלהם.

בנוסף לכך, אפל תוסיף את האפשרות השימוש במפות במצב לא מקוון. בעוד שגוגל מציעה את אפשרות המפות שלה כבר שנים, זו הפעם הראשונה שאפל מאפשרת אותה ויהיה ניתן להוריד מפות עבור אזורים שלמים.

אפל נתנה תשומת לב גם לחיות המחמד שלכם. יכולת הלמידה של אפל הצליחה כבר לפני מספר שנים לזהות חתולים או כלבים בתמונות, אך כעת מערכת ההפעלה החדשה תוכל לזהות את חיות המחמד שלכם ולשים אותן בתיקיית התמונות הייעודית לכך.