המתחרה של גוגל ל-ChatGPT זמינה בעברית: מה עוד חדש בכלי הבינה המלאכותית?

גוגל הכריזה היום על עליית מדרגה חשובה ביחס למתחרה שלה OpenAI • בארד, המתחרה של ChatGPT, יהיה זמין בעוד מדינות וביותר מ-40 שפות, בהן גם עברית • לצד זאת, החברה השיקה פיצ'רים חדשים, כמו: ניתוחי תמונות, תשובות קוליות ואף שינוי הטון והסגנון של התשובות שיתקבלו

יהיה זמין בעוד מדינות וביותר מ-40 שפות / צילום: Associated Press, Jeff Chiu
יהיה זמין בעוד מדינות וביותר מ-40 שפות / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

ענקית הטכנולוגיה גוגל מכריזה על כמה בשורות בנוגע לכלי הבינה המלאכותית שלה Bard ("בארד"), שנועד להתחרות בכלי הבינה המלאכותית ChatGPT של חברת OpenAI, כשבמרכז: בארד מושק היום (ה') בעוד מדינות וביותר מ-40 שפות ברחבי העולם, בהן עברית.

גוגל משדרגת את יכולות ה־AI שלה ומספקת למתחרה הגדולה סיבה לדאגה
איפה להשקיע וממה להתרחק: "פוטנציאל לעליות של 20% במדד הדגל של ת"א"
בשיא המאבק על סמכויות בג"ץ: השופטים פוסלים חוק, והשרים יוצאים למתקפה

בהכרזה הזו של גוגל היא למעשה משיקה את הכלי "ברוב המדינות בעולם וברוב השפות הנפוצות". בהודעה של גוגל, הודגשה שהסיבה ש"בארד" פותח הוא כדי לעזור לפתח ולהרחיב את הדמיון והרעיונות, ולא רק כלי שעונה על שאלות. לצד זאת, גוגל נזהרת וכותבת כי היא פועלת באחריות סביב פיתוחים פורצי דרך - וכדי לעשות זאת "פנינו מיוזמתנו למומחים, לקובעי מדיניות ולמחוקקים בזמן שעבדנו על החידושים האלה".

גוגל מכריזה כעת על פיצ'רים חדשים סביב הכלי החדש סביב נושא הפרודוקטיביות, בהם שיתוף תוצאות בקלות יותר, ייצוא קטעי קוד ב-Python ל-Replit, או הצמדת שיחות לראש הרשימה אם יש שם מידע שחשוב לכם שיבלוט. אחד הפיצ'רים המרכזיים המעניינים בהכרזה, זה השילוב של Google Lens. המערכת תדע לקבל תמונות ותספק מידע על התמונה, היא תוכל לקבל השראה לכתיבת טקסט שיוצג לצד תמונה או עוד התאמות ביחס לתמונות. הפיצ'ר זמין רק באנגלית, אבל בקרוב בעוד שפות, כך לפי החברה.

פיצ'רים וחידושים

פיצ'ר נוסף הוא תשובות קוליות. לדברי החברה, בלחיצת כפתור על הרמקול שנמצא בסמוך לתיבה, המערכת תאפשר למשתמשים להקשיב לתוצאות והתשובות של השירות. מקרי השימוש של זה הם סביב מלים שלא יודעים כיצד לבטא אותן, איך נשמע שיר או תסריט כאשר מקריאים אותו.

לא רק זאת, גוגל מאפשרת לשנות בקלות תשובות של בארד, גם הוא זמין רק באנגלית. בלחיצת כפתור על כפתור ההתאמה, תוכלו לשנות את הטון והסגנון שבארד עונה, בין חמש אפשרויות: פשוט, ארוך, קצר, מקצועי או לא רשמי. לדברי החברה, בקרוב הפיצ'ר יגיע לשפות נוספות.

בגוגל אומרים שניתן לבחור כמה זמן בארד יוכל לשמור על המידע והדאטה שלכם בחשבון גוגל. כברירת מחדל, גוגל שומרת על הפעילות למשך 18 חודשים, אבל אפשר לשנות את ההגבלה הזו לשלושה חודשים או ל-36 חודשים. לצד זאת, אפשר גם לבטל לגמרי או למחוק את כל המידע.