ממשיכה לחזק את אחיזתה: מקורב למירי רגב מונה לראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה

אבנר פלור מונה לראש מנהל התשתיות ויהיה אמון על פעילויותיהן של החברות הממשלתיות הכפופות למשרד התחבורה • כזכור, פלור שימש עד כה כמ"מ מנכ"ל משרד התחבורה לאחר שמינויו של משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל המשרד לא אושר על ידי נציבות שירות המדינה

רגב, מינוי חדש לראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
רגב, מינוי חדש לראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רגב ממשיכה לחזק את אחיזתה במשרד התחבורה עם מינויו של אבנר פלור לראש מנהל התשתיות. בינואר האחרון מינוי משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל המשרד לא אושר על ידי נציבות שירות המדינה. לאחר החלטת הנציבות, פלור מונה לתפקיד מ"מ המנכ"ל ומשה בן זקן, מקורבה של מירי רגב ואיש הליכוד, מונה לתפקיד מ"מ המשנה למנכ"ל משרד התחבורה. גורמים במשרד תיארו את פלור כפרונט-מן שהועמד בראש המשרד בעוד שבפועל מי שניהל אותו הוא בן זקן.

ממשרד השיכון לחברת שיכון ובינוי, ובחזרה: שערוריית החל"ת של הבכיר שמקורב לשרי הליכוד
אחרי שבן גביר קרא לחרם: חברות הייטק התגייסו לרכוש במרכזי ביג
אליעזר פישמן מבקש להפסיק לשלם לקופת פשיטת הרגל: "נעדר מקור פרנסה"

בחודש שעבר אישרה הנציבות, בהרכב ועדה שונה, את מינויו של משה בן זקן לתפקיד המנכ"ל, למרות שחצי שנה קודם לכן צוין שאין בידיו מספיק ניסיון לכהן בתפקיד. פלור מונה כעת לתפקיד ראש מנהל תשתיות. מדובר בתפקיד הקריטי ביותר בעולם התשתיות הישראלי והוא אמון על פעילויותיהן של החברות הממשלתיות הכפופות למשרד התחבורה. פלור כיהן קודם לכן כסמנכ"ל תנועה במשרד והוא נמנה על ותיקיו.

החילופים התכופים גורמים לפגיעה בתפקודו של מנהל התשתיות

לפני מינויו של פלור כיהן בתפקיד שי קדם, מתכנן ערים במקצועו שהצטרף למשרד התחבורה לפני שבע שנים, ובמשך שלוש שנים עד לבחירתו בחודש יולי שעבר, כיהן כמנהל בכיר באגף תכנון תחבורתי, והוביל את התכנון האסטרטגי של רשת התחבורה בישראל, בדגש על קידום תחבורה ציבורית, תשתיות רכיבה והליכתיות. בהשכלתו הוא בעל תואר ראשון בגיאוגרפיה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני בתכנון ערים ואזורים מהטכניון.

קדם זכה במכרז שפורסם לתפקיד ראש מנהל תשתיות ועם תום תקופת הניסיון שלו רגב החליטה שלא להאריך אותה והשניים סיכמו על סיום התפקיד, חרף היותו של קדם מהפקידים המוערכים בשירות הציבורי. כעת, לא פורסם מכרז חדש ומתוך עובדי המשרד מונה אבנר פלור, שלא עסק קודם לכן בתשתיות.

את התפקיד אייש לפני שי קדם, שילה אדלר - אף הוא מינוי של מירי רגב. אדלר הוא מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ואיש ליכוד שמונה לתפקיד בקדנציה הקודמת של רגב. עם חילופי הממשלה במסגרת הסכם פשרה הוא "הוזז" למשרד השיכון, שם כיהן כראש מנהלת ההתיישבות. בסוף השבוע פורסם בגלובס כי מבלי שקיצור תקופת הצינון שלו אושרה, הוא החל לעבוד בחברת בת של חברת שיכון ובינוי.

החילופים התכופים בתפקיד הקריטי כל כך למשק הישראלי, פוגעים בתפקודו של מנהל התשתיות, וכל זאת בשעה שתשתיות התחבורה מפגרות בישראל עשרות שנים אחרי מדינות העולם המערבי ופרויקטי התחבורה בה לוקים בעיכובים רבים.