השופטים במשפט נתניהו: המלצנו למחוק את עבירת השוחד

השופטים פרסמו היום את עיקרי השיחה הסגורה שקיימו עם נציגי התביעה וההגנה בנוגע לתיק 4000 • הפרקליטות התנגדה לעמדת השופטים, בטענה "כי בשלב זה הוצגה לבית המשפט תמונה חלקית בלבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

השופטים במשפט נתניהו, רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם, פרסמו היום (ה') את עיקרי השיחה הסגורה בנוגע לתיק 4000 (תיק בזק-yes), שהתקיימה ב-20 ביוני עם נציגי התביעה וההגנה. זאת לבקשת "העין השביעית". 

הישגי התביעה, ההצלחה של ההגנה ושאלת הוויזה: 3 הערות על עדות מילצ'ן | ניצן שפיר, פרשנות 
בין הטעות הגדולה של מנדלבליט לאזהרה של השופטים בתיקי האלפים | אבישי גרינצייג, טור סופ"ש 
סנגורי נתניהו מתנגדים להאצת המשפט על-ידי הוספת ימי דיון בפגרת הקיץ 

כך, בהודעת השופטים נכתב כי "לצדדים נמסרה, בפתח הדברים, העמדה לפיה קיימים קשיים בביסוס עבירת השוחד שבאישום הראשון בכתב האישום. על רקע קשיים אלה, הוצע כי המדינה תשקול לחזור בה מעבירת השוחד באישום זה. עניין זה היה הסיבה היחידה לזימון הצדדים לישיבה. בישיבה הוטעם כי הדברים נאמרים בזהירות המתחייבת. קיום הישיבה בלשכת ראשת השופטים נבע מרגישותו של העניין. איש מן הנוכחים לא הביע הסתייגות כלשהי מקיום הישיבה בדרך זו, ואיש לא ביקש רישום פרוטוקול".

כמו כן, צוין כי בתגובה לדברים אלה, הפרקליטה עו"ד יהודית תירוש, שאחראית על תיק 4000, מסרה כי "המדינה רואה את הדברים באופן שונה; כי תעביר את הדברים לממונים עליה; כי בשלב זה הוצגה לבית המשפט תמונה חלקית בלבד; וכי צפוי כי בפרשת ההגנה יוצגו עניינים נוספים".

השופטים מציינים כי בעקבות דברי הפרקליטה "התקיים שיג ושיח קצר עם באי-כוח הצדדים. בסופו צוין הצורך בסיום המשפט (לטובת העניין והמדינה). הדברים נאמרו ללא קשר לאופן סיום המשפט וללא קשר לתוצאת המשפט". 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.