סמוטריץ' חתם על צווים להפחתת המס, ומחיר הדלק ביולי יישאר ללא שינוי

שר האוצר חתם על צווים המפחיתים את מס הבלו ואת מס הקנייה המוטלים על בנזין, ומחיר ליטר דלק יעמוד בחודש יולי 2023 על 6.85 שקלים - ללא שינוי לעומת החודש הקודם

תדלוק בתחנת דלק / צילום: איל יצהר
תדלוק בתחנת דלק / צילום: איל יצהר

מחיר ליטר בנזין יעמוד בחודש יולי 2023 על 6.85 שקלים, ללא שינוי לעומת המחיר בחודש הקודם - כך הודיע היום (ה') שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 

המכשול החדש שעומד בפני פרויקט התשתיות הגדול ביותר בארץ 
הכלכלן של הבנק השוויצרי שבטוח שאנחנו מתקרבים לסוף המשבר בשווקים | ראיון

סמוטריץ' חתם על צווים המפחיתים את מס הבלו ואת מס הקנייה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש יולי 2023 יחול על בנזין מס קנייה ומס בלו בסכום של 2988.33 שקל לאלף ליטר, כך שתחול הפחתה של 41.5 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש יולי להישאר כאמור על רמה של 6.85 שקלים לליטר.

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקנייה ואת מס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-50 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

הפחתה זו אמורה הייתה הצטמצם בסוף חודש יוני, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס, אשר תעמוד בתוקף עד סוף השנה.

על-מנת למנוע את העלייה הצפויה במחיר הבנזין, מורים הצווים שנחתמו כעת כי במהלך חודש יולי 2023 (החל מ-2 ביולי) תחול הפחתה במס אשר תביא להפחתה של כ-41.5 אגורות לליטר במחיר לצרכן, אשר תוקפה יפוג בחצות הלילה שבין 31 ביולי ל-1 באוגוסט.

כאמור, בחודש יוני עמדה הטבת המס לציבור על 50 אגורות לליטר. לפי הצו החדש שפרסם סמוטריץ' לחודש יולי, ההטבה תופחת ל-41.5 אגורות. לכן, המחיר לצרכן יישאר ברמה דומה למרות ירידות המחירים בעולם. ועדיין, הצעד יעלה למדינה באובדן הכנסות צפוי של כ-75 מיליון שקל, לעומת חזרה לגביית בלו רגילה. 

""המאבק ביוקר המחיה נמשך" 

בחודשים האחרונים נוהג סמוטריץ' לשנות את שיעור מס הבלו בסוף כל חודש כדי להשאיר את מחיר הדלק ברמה יציבה, כמעט ללא תלות בעליות ובירידות בשוק העולמי. פיקוח מחירים דה-פקטו. בחודש יוני המחיר עלה במתינות ל-6.85 שקלים לליטר, לאחר שנותר קבוע על 6.81 שקלים לליטר במשך שלושה חודשים רצופים

שר האוצר סמוטריץ' מסר היום: "המאבק ביוקר המחיה נמשך כל העת, ואנו עושים הכול כדי שאזרחי ישראל ישלמו פחות. החתימה על הצווים תמנע את העלייה במחירי הדלק, כך שהוא יישאר על אותו המחיר. יחד עם צעדים משמעותיים נוספים בפתיחת השוק ליבוא, בהורדת מחירי המזון ובפירוק המונופולים, נמשיך להיאבק ביוקר המחיה למען כל אזרחי ישראל".