רשת קינג סטור משיקה סניף דגל חדש בנוף הגליל

החנות תשתרע על שטח של למעלה מ־2,300 מ"ר ושטח לוגיסטי של כ־1,100 מ"ר. זהו הסניף ה־24 במספר של הרשת • וגם: משלחת של כ־35 מנהלי אבטחת סייבר של ארגונים מהגדולים בעולם הגיעה לישראל • אירועים ומינויים

מג'די כתאני, מנכ''ל רשת הסופרמרקטים קינג סטור / צילום: שלומי יוסף
מג'די כתאני, מנכ''ל רשת הסופרמרקטים קינג סטור / צילום: שלומי יוסף

רשת המזון קינג סטור משיקה סניף דגל במרכז העיצוב הגלילי של קבוצת רני צים מרכזי קניות, צים אורבן דיזיין בנוף הגליל. קינג סטור, שבתחילת השנה הודיעה על השקעה של 100 מיליון שקל בפתיחת סניפים חדשים ברחבי הארץ, חתמה על הסכם שכירות לתקופה של 10 שנים בדמי שכירות ממוצעים של כ־65 שקל למ"ר. לפי הערכות, סכום העסקה יסתכם בכ־26 מיליון שקל לכל התקופה. החנות תשתרע על שטח של למעלה מ־2,300 מ"ר ושטח לוגיסטי של כ־1,100 מ"ר. זהו הסניף ה־24 במספר של הרשת. 

חברה נוספת שחתמה לאחרונה על הסכם שכירות במתחם נוף הגליל היא ביתילי, לתקופה כוללת של 17 שנים. הרשת השקיעה בפיתוח הסניף ה־12 שלה והתאמתו לצרכיה כמיליון שקל. החנות משתרעת על שטח של למעלה מ־600 מ"ר.

"אנחנו ממשיכים לפתח את תמהיל צים אורבן דיזיין", אמר בני חליף, סמנכ"ל נכסים בצים אורבן. "נוף הגליל צפויה לעבור שינוי מהותי בשנים הקרובות, עם תנופת בנייה למגורים, למסחר ומשרדים, ואנחנו מאמינים כי המרכז יהיה לב הפנאי והבילוי לכל באי הסביבה".

צים אורבן השיקה את המרכז לעיצוב הבית בנוף הגליל באוגוסט. המרכז המסחרי ממוקם על עורק ראשי בעיר באזור התעשייה ג' ומתפרש על פני כ-25.5 אלף מ"ר, ובו ארבע קומות המשמשות למסחר, עיצוב הבית ומשרדים וכן קומת תעשייה וכ־650 חניות. בהמשך הוא צפוי לכלול כ־30 חנויות ורשתות, חדר כושר, מרכזים לטיפולים קוסמטיים ועוד.

חברת רני צים מרכזי קניות פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות. הקבוצה מונה 10 מרכזים מסחריים פעילים, בערד, בנתיבות, בבית שאן, במעלות, בגני תקווה, בנוף הגליל, באום אל־פחם, בטירה, בירכא ובכפר סבא שלב א'. כמו כן, החברה מקדמת את פרויקט כפר סבא שלב ב' וכן פרויקטים מסחריים במגזר הלא יהודי, בו מקימה ומתכננת החברה ארבעה פרויקטים נוספים בטמרה, בטייבה, ברהט והרחבה של אום אל־פחם.

סטארט־אפים להשקעה 

"תעשיית הסייבר ניצבת כיום על פרשת דרכים של טכנולוגיות חדשות, הזדמנויות וסיכונים גדולים", מציין עמרי גרין, שותף בקרן דל טכנולוג'יס קפיטל. "התפקיד של קרנות הון סיכון המתמחות בסייבר הוא לסייע ליזמים לצלוח את המשבר הכלכלי, לחשוף אותן להזדמנויות משמעותיות ולהכשיר את הקרקע לצמיחה עתידית. האירוע והמשלחת מהווים מנוף למימוש היעדים הללו".

משלחת של כ־35 מנהלי אבטחה של ארגונים מהגדולים בעולם הגיעה לישראל במטרה להיפגש עם יזמים וסטארט־אפים מקומיים, ולבחון אפשרויות לשיתופי־פעולה והשקעות בעתיד. בין הארגונים השונים ששלחו את מנהלי האבטחה שלהם נמנים אמזון פריים, ויזה, האניוול ו־NTT. המשלחת מבקרת בארץ במסגרת אירוע אבטחת הסייבר SecureConnect TLV של קרן דל טכנולוג'יס קפיטל, קרן גלילות - המנהלת 700 מיליון דולר בחמש קרנות הון סיכון - ואמזון ווב סרויסס.

הקשר בין AI לרפואה הסינית 

הרפואה האלטרנטיבית, שכבר מזמן נטמעה בתוך המוסדות הרפואיים הקונבנציונליים, מצטרפת גם היא למהפכת הבינה המלאכותית: רשת מכבי טבעי, המובילה את תחום הרפואה האינטגרטיבית מקבוצת מכבי שירותי בריאות, אירחה לאחרונה את נציגי בית החולים ממחוז ג'ג'יאנג לרפואה סינית מסורתית, כחלק משיתוף־פעולה בין שני הגופים ובמטרה לקדם את הרפואה הסינית בארץ.

פרופ' גאו, נשיא בית החולים, ציין בביקור כי "כבר היום אנחנו משתמשים בבינה מלאכותית כמענה למחסור בכוח־אדם בקבלת קהל, וברישום דיגיטלי של ההיסטוריה הרפואית של המטופל. בנוסף, אנו עובדים על פיתוח בינה מלאכותית, כך שבעשור הקרוב הרובוט יחליף את המטפלים בחלק מהתחומים הכוללים טיפול באמצעות מגע, כגון טווינא או עיסוי סיני. השאיפה שלנו היא לפתח את תחום הרפואה הסינית בישראל, ולקחת חלק בחינוך מטפלי העתיד ובמחקר".

חדשות טובות

הקרן על שם לאונה מ. והארי ב. הלמסלי תרמה 18 מיליון דולר להקמת בניין הלמסלי למדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון, במטרה לסייע בצמיחתה של המחלקה במוסד האקדמי.