המניה בבורסה בת"א שזינקה ב-120% מתחילת השנה מטפסת שוב

יצרנית המצלמות לרכבים ומזל"טים נקסט ויז'ן חתמה על ההסכם הגדול ביותר שלה עד כה, בהיקף של 10 מיליון דולר • המניה, שנהנית מעניין גובר של המשקיעים בעולם הביטחוני, קפצה במסחר בבורסה

מניית נקסט ויז'ן קופצת בבורסה בת''א / צילום: shutterstock עיבוד: טלי בוגדנובסקי
מניית נקסט ויז'ן קופצת בבורסה בת''א / צילום: shutterstock עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מניית יצרנית המצלמות לכלי רכב ומזל"טים, נקסט ויז'ן , טיפסה היום (ד') בבורסה בכ-4%, לאחר שהחברה דיווחה על הסכם בהיקף של 10 מיליון דולר למצלמות מתוצרתה. למרות שהסכום לא נתפס כמשמעותי, ביחס לחברות גדולות אחרות שפועלות בבורסה, זו ההזמנה הבודדת הגדולה ביותר שקיבלה החברה עד כה, שבעיקר מצליחה להלהיב את המשקיעים בשנה החולפת.

וול סטריט סוגרת מחצית חזקה, מה מלמדת ההיסטוריה על ההמשך? | ניתוח
שופרסל מתכננת להנפיק את פעילות הנדל"ן? מעבירה את המרכזים הלוגיסטיים תחת חברת-הבת

מניית נקסט ויז'ן טיפסה בלמעלה מ-120% מתחילת 2023, מה שמוביל אותה למניה השישית בעוצמת העליות שלה בבורסה בפרק הזמן המדובר. המניה הראשונה בטבלת התשואות היא יומן אקסטנשנס  העוסקת בתחום הציוד לניתוחים זעיר-פולשניים שעלתה ב-230%.

המלחמה באוקראינה העלתה את הביקוש

נקסט ויז'ן מנוהלת על ידי מיכאל גרוסמן, אחד מהמייסדים ובעלי המניות של החברה, מייצרת מצלמות קטנות ומיוצבות לתחום האזרחי והבטחוני. הלקוחות של החברה משלבים את הדגמים השונים בין היתר ברחפנים, מזל"טים (מטוסים ללא טייס) ופלטפורמות נוספות. פרוץ המלחמה באוקראינה בשנה שעברה, הגביר את פעילות החברה, שכן העלה במידה ניכרת את הביקוש לכלי טיס בלתי מאוישים על התצורות השונים שלהם. החברה עצמה נהנתה מגידול בביקוש למצלמות שלה בהתאם.

ההזמנה הנוכחית אינה קשורה ללחימה באוקראינה, כך לפי ההערכות בשוק, והיא נוגעת לפעילותה השוטפת של החברה. ההזמנה תסופק עד לסוף השנה הבאה, כאשר החברה קיבלה מקדמה בגובה של מיליון דולר, כשהיתרה תשולם במספר תשלומים בהתאם למועדי האספקה של המצלמות. עד כה קיבלה נקסט ויז'ן שבע הזמנות בסך כולל של 27 מיליון דולר מתחילת השנה. צבר ההזמנות נכון לסוף הרבעון הראשון עלה ב-36% בתוך שלושה חודשים ביחס לסוף 2022, והסתכם ב-25.4 מיליון דולר.

התחום הבטחוני הפך למרכזי

התחום הבטחוני הפך למרכזי בקרב המשקיעים בשוק ההון. המניה השנייה בגובה הזינוק שלה בבורסה ב-2023, היא חברת ארית תעשיות   שבשליטת צבי לוי. החברה מייצרת ומשווקת מרעומים ומוצרי אלקטרוניקה צבאיים ומנייתה זינקה ב-186%, לשווי שוק של 220 מיליון שקל. גם מניית החברה הגדולה בתחום בבורסה, אלביט מערכות, שנקסט ויז'ן מספקת לחלק מהמל"טים שלה מצלמות מתוצרתה, קפצה ב-33% מתחילת השנה.זו העלייה השלישית בגובהה בקרב מניות מדד ת"א 35, כאשר שווי השוק שלה מתקרב ל-12 מיליארד שקל.

יו"ר נקסט ויז'ן, חן גולן אמר היום בהקשר של העסקה שנחתמה כי "עסקאות בסדר גודל, דוגמת העסקה עליה אנו מדווחים היום, מחזקות מאוד את מעמדה העסקי והתחרותי של החברה ואת ההכרה הבינלאומית לה זוכה החברה. אנו פועלים להמשך צמיחה רווחית מהירה, זאת על מנת להגיע ליעד צמיחה בשנת 2023 בשיעור של כ-70% ולהגיע למכירות של כ-44 מיליון דולר".