שופרסל מתכננת להנפיק את פעילות הנדל"ן? מעבירה את המרכזים הלוגיסטיים תחת חברת-הבת

החברה חתמה על הסכם להעברת המרכזים הלוגיסטיים שלה בשוהם ובראשון לציון וכן מרכז השילוח האוטומטי במודיעין תחת חברת-הבת שופרסל נדל"ן • בכך סוללת שופרסל את הדרך לתוכניות עתידיות, ייתכן שבדרך של הנפקה עתידית, הכנסת שותף ועסקאות נוספות

אורי וטרמן, מנכ''ל קבוצת שופרסל / צילום: אלעד גוטמן
אורי וטרמן, מנכ''ל קבוצת שופרסל / צילום: אלעד גוטמן

שופרסל ממשיכה לבסס את מגזר הנדל"ן כמנוע צמיחה של הקבוצה. החברה חתמה על הסכם להעברת המרכזים הלוגיסטיים שלה בשוהם ובראשון לציון וכן מרכז השילוח האוטומטי במודיעין, שחלקה בו עומד על 25%, תחת חברת-הבת שופרסל נדל"ן בראשותו של אורן הוד. ההסכם כפוף לאישור רשות המסים.

בכך סוללת שופרסל  את הדרך לתוכניות עתידיות, ייתכן שבדרך של הנפקה עתידית, הכנסת שותף ועסקאות נוספות. 

מנכ"ל שופרסל בראיון בלעדי: "קרפור לא באמת נכנסה לישראל. זו יינות ביתן בתחפושת" 

שופרסל התקשרה בהסכם עם שופרסל נדל"ן וחברת ארבעת המינים, חברת-בת בבעלות מלאה שלה, לפיו המרלו"גים יועברו לשופרסל נדל"ן במספר עסקאות, כשהראשונה שבהן היא העברה המרלו"ג בראשון לציון, לרבות מטה החברה והסניף הצמוד לו, לשופרסל נדל"ן בדרך פיצול, יחד עם החוב של הנכס וזאת בפטור ממס, בכפוף לקבלת הסדר מס מרשות המסים. בהתאם לשמאות שערכה החברה באמצעות שמאי חיצוני לצורכי עסקה זו, המרלו"ג בראשון לציון הוערך בכ-730 מיליון שקל ובשווי נטו (לאחר החוב שיש לייחס לו ואשר הועבר גם הוא לשופרסל נדל"ן) של כ-654 מיליון שקל.

בנוסף, חברת ארבעת המינים, המחזיקה במרלו"ג בשוהם וב-25% מהזכויות במרל"וג ומשרדים במודיעין, אשר הוערכו בכ-536 מיליון שקל, תמוזג עם ולתוך שופרסל נדל"ן ותחוסל ללא פירוק, וזאת בפטור ממס, בכפוף לקבלת הסדר מס. נכון למועד הקובע, החוב הפיננסי בארבעת המינים מוערך בכ-223.7 מיליון שקל.

"מנוע צמיחה נוסף" 

כנגד עסקאות אלה, תקצה שופרסל נדל"ן לחברה מניות רגילות של שופרסל נדל"ן, בכמות שתשקף ביחס להעברת המרלו"ג בראשון לציון את היחס בין השווי ההוגן של המרלו"ג בראשון לציון נטו, לאחר ניכוי החוב לבין השווי של שופרסל נדל"ן בהתאם להערכת שווי שתבוצע לה, וביחס למיזוג ארבעת המינים בכמות שתשקף את היחס בין השווי של ארבעת המינים לבין השווי של שופרסל נדל"ן בהתאם להערכות שווי שיבוצעו להן.

אם יינתנו לחברה ההיתרים הנדרשים, עסקאות שינוי המבנה ייכנסו לתוקף ב-31 במרץ 2023. בעקבות העברת המרלו"גים בדוחות הכספיים של הקבוצה, יגדלו הוצאות שכר הדירה במגזר הקמעונאות בסכום של כ-55 מיליון שקל (חלף הוצאות פחת שנתיות בסך של כ-13 מיליון שקל), ויגדלו הכנסות משכר דירה במגזר הנדל"ן בסכום של כ-55 מיליון שקל.

"העברת המרלו"גים תחת שופרסל נדל"ן מהווה נדבך נוסף המבטיח שמגזר הנדל"ן ישמש כמנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות הקמעונאית, ולא רק כזרוע תומכת לפעילות זו", נמסר מאיציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל, ואורי וטרמן, מנכ"ל הרשת. "ההחלטה האסטרטגית להפריד את פעילות הנדל"ן המניב ותחום קמעונאות הנדל"ן ולרכז את הנדל"ן המניב בחברת-בת נפרדת, יוצרת מיקוד עסקי ותאפשר לקבוצה להרחיב ולהשביח את פעילות הנדל"ן תוך הצפת הערך".