סנגורי נתניהו מתנגדים להאצת המשפט ע"י הוספת ימי דיון בפגרת הקיץ

אתמול ביקשה הפרקליטות להוסיף ימי דיונים ביולי בימי פגרת הקיץ של הכנסת • סנגורי נתניהו ואלוביץ' מתנגדים, בטענה כי "אין ביכולתה של ההגנה להיערך בהתראה כה קצרה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

הסנגורים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגדים להאצת המשפט בתיק 4000. זאת לאחר שאתמול (א') ביקשה הפרקליטות להוסיף ימי דיונים בחודש יולי בימי פגרת הקיץ המתחילה ב-15 ליולי - זאת "נוכח האינטרס הציבורי הרב והברור בקידומו המהיר של המשט וסיומו בפרק זמן קצר ככל הניתן", לפי בקשת הפרקליטות.

מילצ'ן ממשיך להעיד: פניתי לנתניהו שיעזור לי בהארכת הוויזה 
השופטים הטילו פצצה בתיקי נתניהו. האם היא מקרבת אותנו להסדר טיעון? | אבישי גרינצייג, פרשנות

עורכי הדין בעז בן-צור, סנגורו של נתניהו, ועו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', מתנגדים להאצת המשפט תוך קביעת דיונים בפגרת הקיץ. "אין ביכולתה של ההגנה להיערך בהתראה כה קצרה לדיונים בפגרה, שתחל בעוד שלושה שבועות, אפילו היה מוצדק לעשות כן - ולא היא", כתבו לבית המשפט.

"הח"מ וצוותיהם כבר נטלו על עצמם התחייבויות אחרות, הן במישור המקצועי והן במישור האישי. בפגרה יתאפשר לצאת לחופשה קצרה בקרב בני משפחות עורכי הדין, לטפל בעניינים אישיים שנדחקו הצידה בשל עומס עבודה, ולהכין את שנת המשפט הבאה.

"בכל הכבוד, בשים לב למספר ימי הדיונים בהם מדובר, דומה כי תכלית הבקשה בהקשר זה אינה 'להאיץ את המשפט', אלא לפנות למקומות אחרים דווקא, שאינם אולם בית המשפט".

הסנגורים מציינים כי הם נערכו במאמץ רב, וכי "ממילא, על-מנת לסייע בהתנהלות סדירה ותקינה של המשפט, נמתח גבול היכולת של ההגנה עד קצה גבול האפשר".

בקשת הפרקליטות הוגשה על רקע הדלפת פרטי השיחה בין הרכב השופטים לבין צוות ההגנה והתביעה של תיק 4000 ואמירתם של השופטים כי יש קושי להוכיח את עבירת השוחד. מוקדם יותר היום (ב') הודיעו השופטים כי יפרסמו את עיקרי השיחה, בעקבות בקשה של "העין השביעית" והפרסומים בעניין.

גם על כך הגיבו הסנגורים כי "הנאשמים מודיעים כי לא רק שהם אינם מתנגדים למתן החלטה המתארת את מהלך הדברים, אלא שהם מבקשים שייעשה כן". 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.