ניצחון לקשת בבית המשפט: המחוזי נתן צו מניעה זמני נגד הוט

ביהמ"ש אישר את בקשת קשת ונתן צו מניעה זמני האוסר על הוט לעשות שימוש בתכני הטלוויזיה של קשת באמצעות צפייה נדחית בפלטפורמות האינטרנט של הוט, נקסט TV

בניין חברת קשת ברמת החי"ל בתל אביב / צילום: אורטל דהן
בניין חברת קשת ברמת החי"ל בתל אביב / צילום: אורטל דהן

ערוץ קשת 12 רושם ניצחון בבית המשפט במאבק המשפטי מול חברת הוט: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהושע גייפמן, אישר היום (א') את בקשת קשת ונתן צו מניעה זמני האוסר על הוט לעשות שימוש בתכני הטלוויזיה של קשת באמצעות צפייה נדחית בפלטפורמות האינטרנט של הוט (נקסט TV).

יתרה מכך, בית המשפט קבע כי הוט תשלם לקשת את הוצאות המשפט בסך כולל של 20 אלף שקל, והצו ייכנס לתוקפו בעוד שבועיים ממתן ההחלטה.

קשת נגד הוט ובחזרה: המאבק הסוער של שוק הטלוויזיה עולה מדרגה
מחיר נמוך ובלי ממיר: בדקנו מה שווה שירות הסטרימינג החדש
הפתרון של רשת 13 לקרב מול קשת 12: שיתוף-פעולה עם סלקום TV

נזכיר כי בשבוע שעבר, קשת הודיעה לבית המשפט כי הליך הגישור בינה לבין הוט, שהתנהל בחודש האחרון בהוראת בית המשפט, לא הביא להשגת הסכם בין הצדדים.

המהלך מגיע ברקע המאבק של הוט נגד מיזם הסטרימינג החדש FreeTV, שנמצא בבעלות קשת ו-RGE. הרקע לסכסוך הוא שב-13 באפריל הסתיים ההסכם של קשת והוט ביחס לתכנים, ומאז קשת טוענת כי הוט עושה שימוש שלא כדין בתכני קשת על גבי הפלטפורמה שלה. הרעיון הוא שהערוצים המסחריים מאפשרים את שירותי הצפייה הנדחית תחת רישיונות מסחריים, כפיצוי חלקי על אובדן הכנסות הערוצים מפרסומות שעליהן אפשר לדלג.

חובת תשלום על תכני VOD

על-פי חוק השידורים, קשת מחויבת להעביר את השידור החי שלה בחינם לפלטפורמות השונות, אך כדי לשדר תכני VOD, קשת טוענת כי קיימת בהסכם חובה לתשלום. הוט הודיעה ללקוחותיה כי התכנים של קשת יירדו ב-23 באפריל, כמה שבועות אחרי סוף ההסכם.

לצד זאת, היה הסכם נוסף בין קשת להוט המבוסס על תשתיות אינטרנטית ומאפשר לפלטפורמות השונות להציע את השידור החי בדומה לכבלים וללוויין, אבל גם מציע לצרכנים פיצ'רים של צפייה בצורות שונות: סטארט-אובר, קאץ'-אפ ועוד. בקשת טענו כי הוט מחוייבת לשלם אם היא מעוניינת להציע יותר מאת השידור הישיר ללא קטיעה או עריכה.

בהחלטה של בית המשפט נכתב כי "לא מצאנו תימוכין בחוק לזכות של הוט להקליט את שידורי קשת ולהעבירם למנוייה לצפייה נדחית, ללא תשלום לקשת". יתרה מכך, נכתב כי "שידור של תוכניות קשת באינטרנט ללא תמורה מתייחס רק לשידור שנעשה בו-זמני - שידור לינארי, ולא לשידור בטכנולוגיה נדחית".

מקשת נמסר כי היא "מברכת על החלטת בית המשפט אשר שם היום קץ לגזל שמבצעת הוט באמצעות השימוש בשירות קאץ'-אפ ללא תשלום לקשת. אנו מקווים כי עתה בהוט יחדלו ממנהגם לגזול זכויות יוצרים שלא כדין".

מנגד, מהוט נמסר בתגובה כי "כפי שדרשנו, בית המשפט קבע כי ערוץ קשת 12 ימשיך להיות משודר על-פי חוק בהוט באיכות HD, ולא נכנע ללחצים ולניצול הכוח המונופוליסטי אותו הפעילה קשת. כזכור, בימים אלה מתבררת תלונה ברשות התחרות נגד קשת על ניצול כוחה המונופוליסטי ופעולותיה בניגוד לחוק התחרות. בית המשפט נתן צו חלקי בנושא הדחייה הנצפית".