באופן חריג: אמסלם מבקש משרד ברשות החברות ליועץ הפוליטי שלו

השר רוצה להציב את עוז מלכה, שמכהן כראש המטה והיועץ הפוליטי שלו, בתוך משרד ברשות החברות • מדובר במהלך שהוא חלק מהניסיון להשתלט על הרשות ודרכה על מאגר המינויים והחברות עצמן ולכפות על הצוות בראשות מיכל רוזנבוים מהלכים שעומדים בניגוד לחוות הדעת המקצועיות • צפוי להיפגש עם נציב שירות המדינה כדי לקבל את אישורו

דודי אמסלם / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
דודי אמסלם / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר דודי אמסלם, האחראי בין היתר על רשות החברות, רוצה להציב את ראש המטה והיועץ הפוליטי שלו עוז מלכה במשרד בתוך רשות החברות, שבה הוא מעוניין לקדם שינויים משמעותיים.

על פי הערכות, אמסלם מעוניין להציב את מקורבו מלכה כדי שיוכל לנהל את העניינים "מבפנים" ולהיות מעודכן בלוח הזמנים ותהליכי העבודה של הרשות. בנוסף, הוא פנה למשרד האוצר בבקשה לעצור את המכרזים של רשות החברות, והוא אף הנחה לקבל פרטים של עובדי רשות ולהיפגש איתם.

מחר (א') השר אמסלם צפוי להיפגש עם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, כדי לשכנע אותו לאפשר לו את המהלכים האלו. בנוסף, הוא עלול להידרש גם לאישור היועצת המשפטית לממשלה, שתאלץ לקבל החלטה בנושא.

אמסלם רוצה להקים ועדה מייעצת על הראש של מנהלת רשות החברות
רפאל תחלק לעובדים בונוסים של 60 מיליון שקל, יותר מהרווח הנקי השנתי  

קרע ביחסים עם ראש רשות החברות

השר אמסלם הוא השר לשיתוף פעולה אזורי, שר במשרד המשפטים והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. בין שאר תפקידיו, הוא אחראי על רשות החברות הממשלתיות, המנהלת את כלל החברות בבעלות ממשלת ישראל, לרבות גדולות ומשמעותיות כמו חברת החשמל ונמל אשדוד, וכאלה שבעיצומם של תהליכי הפרטה כמו דואר ישראל.

כחלק מגישתו, אמסלם מעוניין לשנות מהיסוד את שיטת המינויים לדירקטוריונים בחברות הממשלתיות כך שתבוטל "נבחרת הדירקטורים" והוא יוכל להביא מועמדים שהיום אינם עומדים ברף שהיא מגדירה. הוא מעוניין גם להדיח את יו"ר דואר ישראל זמן קצר לפני ההפרטה, ולמנות יושבי־ראש מטעמו לחברת החשמל ולנמל אשדוד.

במסגרת כך, הוא נכנס למאבקים תכופים עם ראש רשות החברות מיכל רוזנבוים, והיחסים ביניהם מתוחים מאוד עד כדי קרע של ממש. ייתכן והיה רוצה להדיח אותה מתפקידה, אך הדבר ידרוש הליך משפטי סבוך הכולל את אישור היועצת המשפטית לממשלה, שצפויה להתנגד למהלך.

כעת, נראה שהוא מעוניין להשיג שליטה ברשות החברות בדרך שונה, על ידי הצבת מקורבו בתוך רשות החברות.

מאמסלם נמסר בתגובה: "השר ביקש לבחון את בעיות כוח אדם ברשות, בעיקר בנושא ההתקשרות והשימוש של הרשות ביועצים פרטיים. השר ביקש חדר ברשות החברות לראש המטה שלו, למנכ"ל משרדו וליועץ המשפטי של המשרד על מנת שיוכלו לבצע את עבודתם כהלכה".