פורטפוליו | ראיון

החוקר מהטכניון שלקח חברה בת 40 והוביל אותה לאקזיט של 210 מיליון שקל

"הצבא זה אחד הפרקים שעיצבו יותר מכל את אישיותי המקצועית. קיבלתי בגיל מאוד צעיר המון אחריות, ניהלתי עובדים רבים ותקציבים גדולים ועשיתי דברים משמעותיים" • שיחה קצרה עם פרופ' אסף אברהמי, מנכ"ל חשבשבת - מערכת ERP לניהול משאבי הארגון

פרופ' אסף אברהמי, מנכ''ל חשבשבת / צילום: יחיאל ינאי
פרופ' אסף אברהמי, מנכ''ל חשבשבת / צילום: יחיאל ינאי

אישי: בן 49, נשוי לקרן + 4 וילד אומנה, גרים בגילון שבגליל
מקצועי: מנכ"ל חשבשבת, המספקת מערכת הנהלת חשבונות ומלאי ממוחשבת ובענן

ילדות: גדלתי בקריית שמונה בתקופת הקטיושות, כבכור מבין שלושה ילדים. אבא היה מנהל בית ספר, אמא הייתה עקרת בית מסורה.

בית הספר: תלמיד טוב, אפילו מצטיין. שם התחלתי להבין שאני רוצה לעסוק בטכנולוגיה.

המנכ"ל שהוביל חברה משפחתית בת 40 לאקזיט של 210 מיליון שקל 
הוא התחיל כטכנאי כבלים. היום הוא עומד בראש חברת פינטק 
"לראשונה בחיי אין לי חלומות": המנהלת שמגיל 3 חלמה להיות רופאה

אירוע מכונן: כשהייתי בן 19 אמא שלי נפטרה ממחלה קשה, היא הייתה רק בת 40. מותה המוקדם לימד אותי שהחיים זה כאן ועכשיו.

צבא: הייתי עתודאי ושירתי שבע שנים בחיל הים בסדרת תפקידים, משייטת 13 כמהנדס וכמנהל צוות טכני, צוללות וגם במטה. כמעט נשארתי בקבע, אבל עזבתי. אני עדיין עושה מילואים. זה אחד הפרקים שעיצבו יותר מכל את אישיותי המקצועית. קיבלתי בגיל מאוד צעיר המון אחריות, ניהלתי עובדים רבים, עבדתי עם תקציבים גדולים ועשיתי דברים משמעותיים.

ידיעות אחרונות: הגעתי לשם ישר מהצבא, ונשארתי 12 שנה, במגוון תפקידים. הראשון היה להקים את מערך בית הדפוס של הקבוצה. הייתי העובד הראשון בפעילות הזו וכשעזבתי היו כ־200 עובדים. בהמשך ניהלתי את ידיעות טכנולוגיות מידע, שהייתה אחראית על כל תחומי הדיגיטל והמחשוב בקבוצה.

השכלה: תואר ראשון בהנדסת מכונות וחשמל ותואר שני במערכות מידע ותעשייה וניהול - שניהם מהטכניון. תוך כדי העבודה בידיעות השלמתי דוקטורט ב־MIT ולאחר שחזרתי לארץ המשכתי לחקור ולפרסם מאמרים, רגל אחת באקדמיה והשנייה בשוק הפרטי. עד היום אני מלמד וחוקר יום בשבוע בטכניון.

OMNINET קפיטל: קיבלתי הצעה ממשפחת נזריאן קדישא לנהל את פעילות קרן ההשקעות שלהם בתחום התוכנה. נשארתי שם חמש שנים. הפעילות הייתה כולה בחו"ל, בעיקר מול ארה"ב. הקבוצה סיפקה מערכות מחשוב לגופי לוטו של מדינות כמו ניו יורק ואוהיו.

חשבשבת: הד־האנטרית מוכשרת משכה אותי לכיוון, בהתחלה אמרתי לה שזה לא מעניין אותי, אבל היא שכנעה אותי להכיר את הבעלים אז ד"ר אברהם ורחל מידן - והתאהבתי. לקח לי עוד שנה לעבור, חשבשבת זה ארגון שמתאהבים בו לאט. אנחנו עושים מערכת ERP לניהול משאבי הארגון, ומצליחים להביא כאלף ארגונים חדשים בכל שנה.

תחרות: חשבשבת היא חברה ששרדה 40 שנה, והתמודדה עם תחרות עוד לפני שהגיעו עולמות הענן, בין השאר מול סאפ הגרמנית, אורקל האמריקאית ופריוריטי הישראלית. חשבשבת כל הזמן המשיכה להצליח ולגייס לקוחות, ואף פעם לא נקלעה לקשיים. אבל במקביל, היא נתפסה גם כחברה ותיקה ואחד הדברים הראשונים שצריך לעשות במצב כזה זה לרענן ולחדש, לתת ללקוחות להרגיש שהם בחזית הטכנולוגית.

אקזיט ב-210 מיליון שקל: משפחת מידן קיבלה הרבה הצעות רכישה בשנים האחרונות, ודחתה את כולן. חיפשנו ארגון שאיתו חשבשבת תוכל להמשיך לצמוח ולשגשג, שיהיה סינגרטי ושישיא ערך מיידית ללקוחות ולעובדים. התרשמנו שזה המצב עם חילן, ולפני שנה וחצי מכרנו להם.

קרן: כשהייתי סטודנט, בקיץ של 1993, ישראל יצאה למבצע "דין וחשבון" ומעונות הטכניון התרוקנו. הצעתי לנשיא הטכניון, זאב תדמור, לשכן שם תושבים מקריית שמונה. הוא הסכים בתנאי שארכז את המבצע. בסוף הערב הראשון, באחת בלילה, כשהייתי כבר ממוטט, הלכתי למועדון לסטודנט ושם פגשתי את קרן, אשתי. גם היא עבדה באגודת הסטודנטים, הייתה לה פעילות של הרקדות ודיסקוטקים. היום היא מהנדסת ברפאל.

אומנה: ילד האומנה הגיע אלינו בגיל 13, אחרי שלא הסתדר בבתים אחרים. היום הוא כבר בן 24, השתחרר לא מזמן מקבע, ילד מאוד רציני. גאווה, באמת. מרתק אותי שבטוויסט קטן, בנגיעה במקום הנכון בחיים של בן אדם, אתה יכול לגרום לו להצליח.

פנאי: אני משתתף בטריאתלונים ובתחרויות איש הברזל. הספורט תמיד היה חלק חשוב בחיי, הבוקר שלי תמיד מתחיל בזה. אני גם מתנדב בעמותה שמצילה כלבים מהרחוב. השנה מצאנו בית לאלף כלבים.

מבט לעתיד: אני מאוד רוצה להיות מסוגל להמשיך להשפיע לטובה וליצור אימפקט חיובי, בין אם בעסקי ובין אם באישי. עם זאת, כרגע אני מאוד ממוקד בעולם העסקי ובתוצאות שאנחנו מסוגלים להביא.