מרתון הנפקת הדרכונים של רשות האוכלוסין יימשך עד סוף החודש

אלפים כבר קיבלו את הדרכון הביומטרי בלשכות האוכלוסין ללא המתנה לתור בזכות הפרויקט • מי שמעוניין וטרם הנפיק זכה בשבועיים נוספים

מבצע "מרתון דרכון"  / צילום: שלומי יוסף
מבצע "מרתון דרכון" / צילום: שלומי יוסף

רשות האוכלוסין וההגירה אישרה את הארכתו של מרתון הדרכונים, במסגרתו ניתן לגשת ל-4 הלשכות הגדולות ללא הזמנת תור מראש בשבועיים נוספים, עד ה-29.6. עד כה, בארבעת השבועות מתחילת המבצע, 262,678 איש קיבלו שירות בכלל הלשכות - מעל היעד של 200 אלף שהרשות הציבה לעצמה. מתוכם, 130,738 קיבלו שירות בארבע הלשכות הגדולות ובמרכז להנפקת הדרכונים בבני ברק.

חצי שעה מחיפה לתל אביב: מסילות הרכבת החדשות בדרך לאישור סופי | בלעדי
נוטשים את תל אביב, בורחים מירושלים: למה הישראלים מהגרים מהערים הגדולות?
"הכול פשוט נורא יקר היום, ואני חושבת פעמיים לפני כל הוצאה כספית"   

שר הפנים משה ארבל מסר כי "לאור ההצלחה הגדולה וההיענות היפה של הציבור אנחנו מאריכים את מבצע 'מרתון דרכון' בשבועיים נוספים. ישר כוח לעובדי רשות האוכלוסין וההגירה המסורים על ההירתמות המלאה, המקצועיות ואורך הרוח. בזכות עבודתם המאומצת והעמידה ביעדים אנו יכולים להמשיך לתת שירות מיטבי לכלל האזרחים. אני קורא לכל מי שצריך להנפיק דרכון ביומטרי להגיע לארבע הלשכות הגדולות ללא זימון תור".

על סמך נתוני הניגשים ללשכות, נראה שישנה האטה מסוימת - מה שעשוי להצביע על ירידה בביקוש ושחרור של הפקק. גם התורים הרגילים ללשכות התקצרו. אמנם רבים מהם עדיין לוקחים חודשים, אבל הם זמינים בכל לשכות רשות האוכלוסין, בניגוד למצב ערב מרתון הדרכונים.