זו שזינקה ב-26% וזו שירדה: שתי חברות הושפעו במיוחד מההכרזה של אפל

אירוע ההשקה של אפל כלל מגוון פיתוחים, כאשר גולת הכותרת היא משקפי מציאות מעורבת - Apple Vision Pro, שפיתוחם משפיע גם על חברות נוספות בענף • בין המרוויחות: Unity, שצפויה לשתף פעולה עם אפל

הלוגו המפורסם של אפל על קיר של הבניין של אפל / צילום: Shutterstock
הלוגו המפורסם של אפל על קיר של הבניין של אפל / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה אפל  קיימה אמש (ב') את כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC, והכריזה על פיתוחים שונים במערכות ההפעלה וחלק ממוצרי החומרה שלה. עיקר החידושים כוללים דגם חדש של MacBook Air, מערכות ההפעלה החדשות שלה, ובהן גם של אייפון - iOS 17, מעבד חדש ועוצמתי במיוחד - M2 Ultra וגולת הכותרת - משקפי מציאות מעורבת - Apple Vision Pro.

כל מה שכדאי לדעת על המשקפיים החדשים של אפל. ולמה המשקיעים מאוכזבים
כתבת וול סטריט ג'ורנל ניסתה את המשקפיים החדשים של אפל. זה מה שהיא חשבה  

להשקת המוצרים החדשים של אפל ישנה השפעה לא קטנה על חברות נוספות בענף. כך למשל, השקת הפיצ'ר החדש שמאפשר תמיכה באייפדים לקבצי PDF, יכול היה לייצר פגיעה משמעותית בחברת אדובי , המספקת פתרונות ליצירה, לשיווק ולניהול מסמכים. באופן מפתיע לא נרשמו תזוזות חזקות במניית אדובי בעקבות הכרזתה של אפל כי אדובי, סיסקו ומיקרוסופט  מפתחות אפליקציות לפלטפורמה החדשה. דוגמה נוספת היא חברת דיסני , שלקחה חלק בהשקת הקסדה החדשה של אפל על ידי שילוב הכוכבים האהובים והעולמות המפורטים של הכותרים שלה, ועלתה בפחות מאחוז בודד.

עם זאת, בלטו אמש שתי חברות שמניותיהן הגיבו בחוזקה לערב ההשקה של חברת אפל ונראה כי גם קדימה, מגוון החידושים של ענקית הטכנולוגיה ישפיעו על מחירי מניותיהן:

מבין המרוויחות אפשר למצוא את חברת Unity , שמנייתה זינקה ב-26% לאחר שאפל הודיעה כי הן עובדות יחד על פיתוח משחקים לקסדת המציאות המדומה. הדיווח של אפל על שיתוף-הפעולה עם Unity, שרכשה את איירון סורס הישראלית, גרמה לעצירה קצרה במסחר והובילה לזינוק הגדול ביותר של המניה מאז ההנפקה הראשונה של החברה בשנת 2022. בהמשך הערב, העליות במנייה התמתנו ל-17% אך אין ספק שהיא המרוויחה הגדולה של ההכרזה.

מנגד, חברת אינטל  הייתה זו שרשמה ירידות שערים חדות בעקבות אירוע ההשקה של אפל. הסיבה המרכזית לכך היא הכרזתה של אפל כי דגמים נוספים של מחשביה עתידים לעבור למעבדים עצמאיים של אפל, ממעבדי אינטל, כולל מחשב Mac Pro שיכלול מעבד תוצרת ביתית. לדברי החברה, המחשב החדש שיופעל על ידי המעבד החדש שלה, M2 Ultra , יהיה מהר יותר פי שלושה מהגרסה בעלת מעבד אינטל. לאור ההכרזה הזו, מניית אינטל ירדה ב-4.64% עד סגירת המסחר לאחר האירוע.