מנוי ב-30 שקל לחודש לכל החיים: הפרטים המלאים על מיזם הטלוויזיה החדש נחשפים

FreeTV, שירות הטלוויזיה החדש של קשת ושל RGE, עלה הערב בקמפיין רשמי • השירות יציע חבילת צפייה לכל המשפחה ויהווה אלטרנטיבה לשוק הטלוויזיה הרב־ערוצית • עפ"י מיתוג החברה, ככל שהצרכן ישלם פחות, כך הוא יוכל לעשות מנויים לשירותי הסטרימינג הבינלאומיים במקביל, אולם לאחר הנחת ההצטרפות, המחירים יתקרבו לשאר המתחרות

FreeTV
FreeTV

מיזם FreeTV יוצא לדרך: שירות הטלוויזיה החדש של קשת ושל RGE עלה הערב (ב') בקמפיין רשמי. מדובר בשירות שנועד להתחרות בשוק הטלוויזיה הרב־ערוצית, ויציע חבילת צפייה לכל המשפחה, המורכבת מתכני בידור, חדשות, ספורט וילדים. החבילה החדשה נועדה להוות אלטרנטיבה לכלל שוק הטלוויזיה הרב־ערוצית: yes , הוט, סלקום ופרטנר.

קשת נגד הוט ובחזרה: המאבק הסוער של שוק הטלוויזיה עולה מדרגה 
קשת ו-RGE השיקו בהפתעה מיזם טלוויזיה חדש. כמה צפוי לעלות מנוי? 

הקמפיין מתייחס לשירות אפליקטיבי בטלוויזיות חכמות, סטרימרים ומכשירי סלולר. לדברי החברה, בשירות יש 51 ערוצים, הכוללים את כל הערוצים הישראלים המובילים (11,12,13,14), כ-10 ערוצי ספורט, 11 ערוצי סדרות וסרטים, 12 ערוצי ילדים וספריית VOD של 30 אלף שעות VOD הכוללת אלפי סרטים סדרות. צריך לומר, ערוצי צ'רלטון לא כלולים בחבילה.

לדברי החברה, מחיר השקה מיוחד עם 25% הנחה למצטרפים הראשונים: החבילה הבסיסית של צפייה בשני מסכים במקביל תעלה 30 שקל בחודש (במקום 40 שקל בחודש). ישנו מסלול יקר יותר, לחמישה מסכים במקביל, שיעלה 40 שקל בחודש (במקום 55 שקל בחודש). צריך לומר כי המחירים בשוק לשירותים השונים נעים בין 60-80 שקל, כך שלאחר הנחת ההצטרפות - המחירים מתקרבים לשאר המתחרות.

תחרות קשה בין הוט לקשת

לפי המיתוג של FreeTV, ככל שהצרכן ישלם פחות, כך הוא יוכל לעשות מנויים לשירותי הסטרימינג של ענקיות התוכן הבינלאומיות במקביל.

עד כה השירות היה בפיילוט, בהתחלה ל-600 לקוחות בלבד, ולאחר מכן ובשבועות האחרונים - פיילוט לכל משתמש שרצה להירשם. כעת השירות מושק רוחבית.

החברות המתחרות ב-FreeTV רוצות למתג את המיזם החדש כמוצר לואו קוסט חדש, ולהציג אותו כקטן יותר ביחס למתחרות הגדולות. הביקורת המרכזית נובעת מכך שכמות התכנים בו היא דלה ביחס למה שיש אצל המתחרות.

נזכיר כי בשבועות האחרונים מתחולל מאבק קשה בין הוט לקשת - גם ביחס למיזם FreeTV. הוט פנתה בשנה שעברה לשר התקשורת דאז כדי לעצור את ההשקה. לאחר קבלת אור ירוק מהרשות השנייה, באוגוסט 2022 הוט עתרה לבג"ץ נגד הרשות השנייה כדי לפסול את עליית המיזם לשידור. הוט טענה כי ההחלטה בנושא בוצעה בצורה לא שקופה, וכי יש לבטל אותה. עוד טענה הוט כי הרשות השנייה לא פעלה בהתאם לנדרש, והעבירה את חוות־הדעת הכלכלית שלה לבית המשפט בלבד, ולא לעותרת.

למרות העובדה שהעתירה עדיין מתנהלת בימים אלה, ב־FreeTV החליטו להשיק את הקמפיין ולא להמתין. הדבר התאפשר משום שבהוט לא הגישו צו מניעה או צו ביניים. כדי להפיג את החששות, ב־FreeTV מתעקשים כי אין שום תכנון להעביר תכנים בלעדיים של קשת רק למיזם, ולא לכלל השחקניות האחרות. לפי מומחים, אין היתכנות כלכלית עבור קשת שלא לשווק תכנים לכלל השחקניות.