מסתמן: מרתון הדרכונים יימשך שבועיים נוספים

רשות האוכלוסין וההגירה שוקלת את הארכת הנפקת הדרכונים המואצת בארבע הלשכות הגדולות עד ל-30 ביוני • חותרת ליעד חדש של 300 אלף דרכונים עד סוף החודש

אנשים מחכים בתור לחידוש דרכון בלשכת האוכלוסין בתל אביב / צילום: כדיה לוי
אנשים מחכים בתור לחידוש דרכון בלשכת האוכלוסין בתל אביב / צילום: כדיה לוי

האם בעקבות ההצלחה, מרתון הדרכונים יוארך בשבועיים עד סוף החודש? מרתון הדרכונים, במסגרתו ניתן לקבל שירות בארבע הלשכות הגדולות של רשות האוכלוסין ללא הזמנת תור מראש, תוכנן להימשך כחודש, מה-14.5 ל-15.6. אולם עתה, בעקבות תחזית לעמידה ביעדים, רשות האוכלוסין וההגירה תקבל החלטה השבוע האם להאריך אותו בשבועיים נוספים, עד ה-30 ליוני.

"מרתון הדרכונים": כמה דרכונים כבר הונפקו ומה קורה לתורים? 
התוכנית של רשות האוכלוסין: מכונות להנפקה עצמית וגיוס עובדים 

מתחילת מרתון הדרכונים עד סוף השבוע האחרון, הונפקו 91,749 דרכונים בארבע הלשכות הגדולות בהן ניתן להגיע ללא תור, ובסך הכל 164,877 דרכונים. נראה שרשות האוכלוסין צפויה להשיג את היעד של 200 אלף דרכונים עד תאריך הסיום שנקבע מראש, ובנתונים שהיא משחררת כבר ניתן לראות יעד חדש אליה היא חותרת - 300 אלף עד סוף החודש כאמור. ההערכה, שמבוססת על הכפלה של הקצב הממוצע בזמן שנותר, מראה כי צפויים להנפיק 400,416 דרכונים בסוף התהליך, אם ישמרו על הקצב הנוכחי. מעצם הצבת היעד ניתן לראות שברשות האוכלוסין שוקלים ברצינות את האפשרות הזאת.

בשנת 2022 לדוגמה הונפקו 1.6 מיליון דרכונים, שהם כ-133 אלף דרכונים בחודש ממוצע. בחודש הנוכחי צפויים להגיע לקצב גבוה פי שניים, דבר שיאפשר לאנשים הזקוקים לכך לטוס לחו"ל עוד בקיץ הנוכחי, במקום להמתין בתור וירטואלי של כחצי שנה. כאמור, השבוע תקבל הרשות את ההחלטה האם המרתון ימשיך שבועיים נוספים ויימשך סך הכל כחודש וחצי.

התורים ללשכות עדיין ארוכים, בייחוד בלשכת תל אביב, אך לאחרונה רשות האוכלוסין גם התחילה לשדר בלייב ביוטיוב את התורים, על מנת לאפשר לאנשים לבחון את המצב בזמן אמת ולהגיע ללשכות בהן יש פחות עומס.