קוריוז או כלי עבודה ממשי: כמה מאנשי השיווק כבר עובדים עם AI?

סקר שביצע איגוד השיווק הישראלי בודק את רמת השימוש של אנשי שיווק בארץ בכלי בינה מלאכותית • 41% מהמשיבים אמרו כי הכלים חוסכים זמן ומאפשרים להתמקד בדברים אחרים בעבודת השיווק, ו-29% הצביעו על רעיונות חדשים ויצירתיות • אירועים ומינויים

סיגלית הורן-גלפרין, מנכ"לית איגוד השיווק; עדי רובינשטיין, מנהלת מותג גלידות נסטלה; ותרי ישכיל, מנהלת החטיבה לשיווק ופרסום בבנק מזרחי טפחות / צילום: עזרא לוי
סיגלית הורן-גלפרין, מנכ"לית איגוד השיווק; עדי רובינשטיין, מנהלת מותג גלידות נסטלה; ותרי ישכיל, מנהלת החטיבה לשיווק ופרסום בבנק מזרחי טפחות / צילום: עזרא לוי

יישומי הבינה המלאכותית מסעירים רבים, אבל האם עדיין מדובר בקוריוז או כבר בכלי עבודה ממשי? לפי סקר שביצע איגוד השיווק הישראלי במהלך כנס החדשנות השנתי, כ-58% מאנשי השיווק בישראל משתמשים בכלי AI בעבודתם. מבין המשתמשים, 45% עושים שימוש בכלי בינה מלאכותית עבור יצירת תוכן, בעוד 22% משתמשים בה כמנוע חיפוש באתרים, ו-18% נעזרים בה לקבלת המלצות על מוצרים.

באשר לשאלה מה התרומה הגדולה ביותר של הבינה המלאכותית לעבודתם, 41% השיבו כי היא חוסכת זמן ומאפשרת להתמקד בדברים אחרים בעבודת השיווק, 29% הצביעו על רעיונות חדשים ויצירתיות, ו-18% אמרו כי היא מאפשרת חוויית לקוח טובה יותר. תשובות נוספות היו עבודה ממוקדת יותר (91%) ועיצוב שלא דורש ידע קודם (3%).

הכנס, שנערך במרכז הכנסים בבורסה לניירות ערך, עסק בשינויים שמביאה עמה ה-AI בתחומים כמו דאטה, חוויית לקוח, קמעונאות, בריאות, כרטיסי האשראי ועוד. בפרס החדשנות לשנת 2022 זכה מהלך הקראנץ' פיסטוק של גלידות נסטלה - שזכה לחשיפה משמעותית במדיה, והוביל למכירת חצי מיליון יחידות בתוך חודש.

במקום השני נמצאת שטראוס עם מהלך "המתוקים של עלית חוזרים" ובמקום השלישי דלתא ישראל על השקת מאצ'תונים.

את הפרסים העניקו מנכ"לית איגוד השיווק, סיגלית הורן-גלפרין, ויו"ר ועדת החדשנות של האיגוד, תרי ישכיל (סמנכ"לית השיווק של בנק מזרחי טפחות).

השוקולד של כרמית עולה לצפון

נוטשים את המרכז ועוברים לפריפריה: חברת כרמית, המתמחה בייצור, יבוא ויצוא שוקולד וממתקים, חונכת מפעל שוקולד חדש בפארק התעשייה ציפורית (סמוך לנוף הגליל), במקום זה שפעל עד כה בראשון לציון. הסיבה: המפעל התיישן והיה קטן מדי לצורכי החברה.

לני סאקסטיין, מייסד כרמית, וניר ברקת שר הכלכלה / צילום: נאו מדיה
 לני סאקסטיין, מייסד כרמית, וניר ברקת שר הכלכלה / צילום: נאו מדיה

המפעל החדש, שהוקם בהשקעה של כ-130 מיליון שקל, משתרע על פני כ-14 אלף מ"ר ומסוגל לייצר 10,000 טון שוקולד בשנה. מדובר במפעל השני בגודלו בתחום בארץ, אחרי זה הוותיק של עלית, שמייצר כ-12 אלף טון בשנה. מועסקים בו כ-280 עובדים, והוא כולל מספר מכונות חדשות, ביניהן שלוש מכונות יציקה שמייצרות חפיסות, מטבעות ופרלינים.

חברת כרמית נוסדה לפני 50 שנה על-ידי לני סאקסטיין, שמכהן כיום כיו"ר, והכנסותיה ב-2022 נאמדו ב-223 מיליון שקל. לדברי המנכ"ל מוטי כהן, "אנו שואפים להרחיב באופן משמעותי את ייצור השוקולד במפעל ולהיות מהספקים המובילים לרשתות הקמעונאיות ולצרכנים בישראל".

מצנח הזהב

משרד עורכי הדין ש. הורוביץ ושות' צירף שני שותפים חדשים: עו"ד אבי אלדור הצטרף למחלקה המסחרית כראש תחום הקרנות והמשקיעים המוסדיים. עו"ד פיני עזריה הצטרף כשותף וכראש משותף של מחלקת הסייבר והגנת הפרטיות. אלדור שימש כמנהל המחלקה המשפטית של בנק ברקליס בישראל, כבנקאי השקעות בניו יורק וכבעל משרד עורכי דין עצמאי. עזריה הוא בעל ניסיון של 25 שנים בתחומי המשפט והטכנולוגיה. טרם הצטרפותו למשרד החזיק במשרד בוטיק בתחום.

עו"ד דליה טל מצטרפת כיועצת למשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עם המבורגר-עברון. קודם לכן שימשה במשך 25 שנה כיועצת משפטית לדירקטוריון בנק לאומי, והייתה שותפה מייסדת של משרד קנטור, אלחנני, טל ושותפה בכירה במשרד מיתר. טל מתמחה בעסקאות מיזוגים ורכישות, הפרטה של גופים ממשלתיים והצעות רכש.

שורת מינויים פנימיים במשרד הפרסום יהושע TBWA: ניר דואר מונה למשנה למנכ"לית וסמנכ"ל אסטרטגיה, פלנינג ופיתוח עסקי; אמיר ניסני מונה לסמנכ"ל ההפקה; ולילך מוסקוביץ מונתה לסמנכ"לית התפעול ומשאבי האנוש. לדברי טל צורף, מנכ"לית יהושע TBWA, "קידומם של ניר, אמיר ולילך לתפקידי מפתח משלימה את ההתארגנות המחודשת שלנו לקראת אתגרי השנים הבאות. לאורך שנים מתקיימת אצלנו תרבות של קידום מתוך החברה, וגם הפעם בחרנו לעשות זאת כחלק מהשינוי שאנחנו מובילים".

אבי גנון, המשנה למנכל משרד החינוך לשעבר, מונה למנכ"ל קרן האימפקט IVN.

חדשות טובות

חברת הקורקינטים ליים תספק הסעות חינם למתנדבי המרכז הגאה, ובמהלך אירועי הגאווה תעניק בנוסף הנחות על 1,000 נסיעות לאירועים. בנוסף, החברה השיקה השבוע את Lime Rainbow, 200 קורקינטים בצבעי הגאווה.

קורקינט ליים ריינבו לחודש הגאווה / צילום: רן לזרוני
 קורקינט ליים ריינבו לחודש הגאווה / צילום: רן לזרוני