עוד מרכז פיתוח אמריקאי מפטר: 60 עובדים בישראל יעזבו את ווסטרן דיגיטל

יצרנית כונני הפלאש ושרתי האחסון מחזיקה משרדים בישראל בכפר סבא, בתפן ובעומר ומעסיקה כ-800 עובדים בארץ • ווסטרן דיגיטל נכנסה לפעילות מקומית בזכות רכישת סנדיסק תמורת 19 מיליארד דולר

ווסטרן דיגיטל / צילום: איל יצהר
ווסטרן דיגיטל / צילום: איל יצהר

סבב פיטורים נוסף במרכז הפיתוח של ווסטרן דיגיטל, לשעבר סנדיסק, בישראל. החברה פתחה היום (רביעי) בסבב פיטורים שני במספר בתוך חצי שנה שצפוי לפגוע ב-60 עובדים מתוך כ-800 עובדים המועסקים בו ברחבי הארץ. לא מדובר בעוד גל שגרתי של פיטורים בהייטק: לווסטרן דיגיטל משרדים בתפן שבגליל העליון ובעומר שבנגב, נוסף על המשרד המרכזי בכפר סבא, אותו קיבלה מרכישת אם סיסטמס של דב מורן ב-2006. לפיכך, מדובר בחברה אמריקאית נוספת שבוחרת לקצץ את פעילותה בישראל, לאחר שורה של חברות המפעילות כאן מרכזי פיתוח בהן גוגל, מטא, דרופבוקס, אלקטרוניק ארטס (EA) וקורנינג - כל אחת מסיבותיה שלה - על רקע המשבר הכלכלי העולמי, צמצום פיתוח פרויקטים חדשים וחשש מאי הוודאות הכלכלית בישראל.

הסיפור מאחורי קרן הנדל"ן שהבטיחה תשואה פנטסטית למשקיעים והגיעה לסף קריסה השבוע | ניתוח
השקל במוקד: הראיון של המשנה לנגיד וההסבר לקפיצה ביוקר המחיה | ניתוח

יצרנית כונני הפלאש ושרתי האחסון ווסטרן דיגיטל (WD) נכנסה לפעילות בישראל בזכות רכישת סנדיסק שהקים היזם הישראלי אלי הררי שהושלמה ב-2016 תמורת 19 מיליארד דולר. החברה האמריקאית חווה תקופה לא קלה עם פרצות אבטחה ותקלות במוצרים שלה שפגעו במוניטין שלה. כונני הפלאש - הזכרון הבלתי נדיף - בהם התפרסמה החברה סבלו מתקלות בלתי צפויות, כמו למשל תקלה המוחקת את כלל הקבצים על כונן של 4 טרה-בייט. החברה ביצעה ריקול - בקשה להחזרה המונית של מוצרים לא תקינים - ואז נאלצה להוציא לשוק תוכנות המתקנות אותן, אך זכתה לביקורת על כך שאלה לא התייחסו לכלל המוצרים הנגועים בתקלות.

ברקע כל זאת, החברה עדין מתמודדת עם מתקפת סייבר גדולה על מערכות המידע שלה שכוללת השתלטות על 10 טרה בייט של נתונים, ומתקפה על פרטיות הנתונים של לקוחותיה, על שירות הענן שלה מיי-קלאוד ועל תשתיות שונות בחברה. בשנה האחרונה ירדה מניית החברה  ב-33%, אך מאז תחילת השנה עלתה ב-20%.

מווסטרן דיגיטל לא התקבלה תגובה עד פרסום הידיעה.