מאינפיניה לתנובה: גדי קוניא הוא המנכ"ל החדש של ענקית המזון

גדי קוניא יחליף את אייל מליס, שהודיע על סיום תפקידו כמנכ"ל תנובה לפני כארבעה חודשים • קוניא כיהן בתפקיד מנכ"ל אינפיניה (לשעבר נייר חדרה) משנת 2016

גדי קוניא / צילום: אלעד גרשגורן
גדי קוניא / צילום: אלעד גרשגורן

דירקטוריון קבוצת תנובה הודיע היום (ג') על מינויו של גדי קוניא למנכ"ל הקבוצה. קוניא מחליף את אייל מליס, שהודיע לאחרונה על סיום תפקידו לאחר 15 שנה בקבוצה, מתוכן שבע שנים כמנכ"ל.

קוניא (53) מונה לתפקיד מנכ"ל אינפיניה (לשעבר נייר חדרה) בשנת 2016 על-ידי קרן פימי של ישי דוידי. קודם לכן שימש קוניא במשך שנתיים כסמנכ"ל הכספים של החברה וכממלא-מקום מנכ"ל. בעבר שימש קוניא כמנהלה של גזית גלוב בגרמניה במשך שנה עד ל-2013, וקודם לכן שימש כממלא-מקום מנכ"ל וכסמנכ"ל הכספים של גזית גלוב במשך שלוש שנים. 

וולט ו-Be כמשל: איך מנהלים משבר תדמיתי שנוצר בעקבות סערה ציבורית 
סערת הפסטה: המחיר באיטליה זינק ב-20% 

קוניא הוביל באינפיניה תהליך טרנספורמציה תוך יישום צעדים אסטרטגים ותהליך התייעלות משמעותי שהביאו לשיפור ניכר בתוצאותיה הכספיות וירידה משמעותית במינוף. אינפיניה הרוויחה 117 מיליון שקל במחזור של 1.8 מיליארד שקל ב-2022, בהשוואה להפסד מצטבר של 250 מיליון שקל בשנים 2014-2013.

מהחברה נמסר כי קוניא מביא עמו לתפקיד ניסיון רב המשלב ראייה עסקית מקומית ובינלאומית, הבנה עמוקה וניסיון רב בתחומי התפעול, פיננסים, פיתוח עסקי, מפעלי ייצור, שרשרת אספקה ולוגיסטיקה.

"נבחר פה-אחד"

"תנובה עשתה קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות", מסר חיים גבריאלי, יו"ר קבוצת תנובה. "הדבר בא לידי ביטוי בבניית תשתיות טכנולוגיות וייצור, התייעלות, חדשנות מוצרית ובניית מנועי צמיחה, שמהווים תשתית חזקה לקראת הצעדתה של הקבוצה לשלב הבא. זאת, תוך התמודדות עם מגמות עולמיות בצריכת מזון וביטחון המזון, לצד תהליכי דיגיטציה ארגונית.

"דירקטוריון תנובה בחר בגדי קוניא פה-אחד, מתוך אמונה שהוא יכול לממש חזון זה בזכות ניסיונו הרב באינפיניה ובתפקידים קודמים שביצע. גדי מצטרף לחברה מדהימה עם הנהלה איכותית ואלפי עובדים, המחויבים לספק כל בוקר לכל תושבי ישראל את מוצרי תנובה. לאחר תקופת חפיפה, קוניא ייכנס לתפקיד.

"ברצוני להודות בשם דירקטוריון תנובה, עובדי ומנהלי הקבוצה כולה לאייל מליס על תרומתו האדירה לאורך השנים, שתאפשר לנו להמשיך ולצמוח גם בשנים הקרובות".

גדי קוניא מסר: "אני מודה לדירקטוריון תנובה על הבעת האמון. תנובה היא אחת החברות המובילות והחשובות במשק הישראלי, ואני נרגש מההזדמנות לקבל עליי את תפקיד מנכ"ל הקבוצה ולהוביל אותה יחד עם אנשיה לצמיחה ולמצוינות בשנים הבאות".

פעילות קבוצת תנובה, המעסיקה כ-6,000 עובדים, כוללת את חטיבת חלב, את חטיבת המזון ובה מותגים כגון מאמא עוף, סנפרוסט ומעדנות, את פעילות תנובה שף לשוק המוסדי, מפעל בעמק המייצר אבקות חלבון ייחודיות לשוק המזון המקומי והבינלאומי ועוד.

בשנים האחרונות הגדירה תנובה את תחום תחליפי החלבון כמנוע צמיחה עבור החברה, כאשר כיום היא מובילה בתחום תחליפי החלב בישראל ומוכרת ידע בנושא בעולם, והיא פועלת להרחיב פעילותה בעולם תחליפי החלבון באמצעות פיתוח פנימי ובאמצעות השקעות ושיתופי-פעולה. תנובה מובילה עם שותפות נוספות את חממת הפודטק בקריית שמונה, וכן יש לה קרן להשקעות בתחום הפודטק.